Prea mult ulei in cutia de viteze?

Prea mult ulei in cutia de viteze?

In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie pentru masina dumneavoastra, exista posibilitatea ca din graba sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.

Cu siguranta daca vi se va intampla acest lucru va veti intreba daca problema este grava, veti cauta informatii pe internet pentru a stii daca mai puteti sa conduceti masina in situatia de fata sau daca mai trebuie sa scoateti din lichid.

In cele ce urmeaza in acest articol veti afla mai multe detalii despre ceea ce este necesar sa faceti in momentul in care va confruntati cu o astfel de situatie care va poate da batai mari de cap.

Teorii de baza despre transmisie

In cazul in care discutam despre o masina cu transmisie manuala, este foarte simplu de inteles principiul de functionare al acesteia. Transmisia manuala se aseamana cu transmisia automata, insa exista cateva diferente intre acestea, atlfel nu ar mai fi una manuala si una automata.

Cea mai mare diferenta este reprezentata de faptul ca transmisiile manuale sunt actionate de catre un schimbator de viteze, iar aici sunt mai multe instrumente diferite care se conecteaza in sistemul de transmisie al masinii.

Dat fiind faptul ca atunci cand discutam despre o masina cu transmisie manuala, cum si numele sugereaza totul se desfasoara in mod manual, este necesara lubrifierea transmisiei pentru mentinerea unei temperaturi ideale in interiorul cutiei de viteze.

Pentru ca acest lucru sa fie posibil, este necesara utilizarea uleiului de transmisie, care este diferit de uleiul de motor, insa care intr-o oarecare masura are acelasi scop pentru ca si uleiul de motor are rolul de a lubrifia.

Ei bine, in momentul in care discutam despre o masina cu transmisie automata, lucrurile stau total diferit dat fiind faptul ca aici sunt intalnite alte piese, printre care un convertor de cuplu (care este o componenta suplimentara) folosind lichidul de transmisie.

Doar in aceasta situatie, sistemul de transmisie este bazat pe ungere in totalitate, si este extrem de important de precizat faptul ca transmisia nu ar mai functiona in cazul in care nu ar exista lichid de transmisie.

Acesta este diferit de lichidul necesar pentru masinile cu transmisie manuala, iar in cazul masinilor cu transmisie automata, daca din greseala veti adauga o cantitate mai mare de lichid decat cantitatea optima, vor aparea diferite efecte adverse.

Citeste si despre: mituri privind transmisia automata vs transmisia manuala

Are de suferit sistemul de transmisie daca este adaugat mai mult lichid?

Un lucru este sigur, si anume ca la fel ca si motorul si sistemele de transmisie creaza caldura, iar aceasta trebuie sa fie risipita. Atunci cand discutam despre masini cu transmisie manuala, racirea din interiorul sistemului de transmisie este asigurata de uleiul de transmisie.

Lichidul de transmisie este extrem de important pentru masina pentru ca acesta ajuta la functionarea masinii fara probleme, insa in cazul in care este adaugat mai mult lichid de transmisie decat cantitatea necesara, exista sanse mari ca intreg sistemul de transmisie al masinii sa se distruga complet.

Daca va intrebati care este motivul pentru care acest lucru se intampla, ei bine, trebuie precizat faptul ca o cantitate mult prea mare de lichid de transmisie poate "inunda" piesele in ulei, din cauza lichidului prea mult acesta se va spuma.

Din cauza aerului spumos care ar exista intr-o asemenea situatie, in loc sa raceasca sistemul de transmisie, lichidul de transmisie ar supraincalzi sistemul de transmisie, ceea ce ar putea duce printre altele la blocarea ambreiajului care va incerca sa iasa din transmisie si care va compromite in acest fel etansarea. Aceasta situatie ar putea fi una extrem de periculoasa.

Ce se poate intampla din cauza supraincarcarii fluxului de transmisie?

Asadar, dupa cum deja am precizat mai sus in articol, pot aparea cateva probleme serioase in cazul in care adaugati mai mult lichid de transmisie decat este necesar.

Supraincalzirea transmisiei poate fi consecinta adaugarii unei cantitati mai mari de lichid de transmisie, din cauza frictiunii crescute.

Scurgerile de lichid de transmisie pot sa reprezinte de asemenea o consecinta a adaugarii unei cantitati mai mare de lichid de transmisie decat este necesar. Acest lucru se produce pentru ca prea mult lichid de transmisie creaza o presiune ridicata in sistemul de transmisie.

Citeste si despre: cum functioneaza filtrul de transmisie

Spuma fluida

Atunci cand deja este adaugata o cantitate mai mare de lichid de transmisie decat este necesar, exista posibilitatea ca in interiorul sistemului de transmisie sa se regaseasca lichid de transmisie spumant.

Lipsa de ulei

In cazul in care lichidul de transmisie al masinii dumneavoastra face spuma, spuma cu siguranta ramane blocata in partea de sus a tansmisiei si pe angrenaj. Aceasta problema poate fi una foarte grava si poate duce la defectarea intregului sistem de transmisie.

Lubrifierea redusa din cauza lipsei de ulei

Deja am specificat mai sus in articol faptul ca lichidul de transmisie poate sa creeze spuma, ceea ce inseamna ca lubrifiera va fi mai scazuta. Din acest motiv, se poate ajunge intr-o perioada de timp mai scurta la uzura sistemului de transmisie al masinii. 

Un amanunt extrem de important de mentionat este acela ca din cauza faptului ca functionarea transmisiei automate este bazata pe un nivel optim de ulei, in cazul in care exista mai mult lichid de transmisie decat este nevoie, se poate ajunge in situatia schimbarilor mai devreme al treptelor de viteza sau se poate ajunge si in situatia in care cutia schimba greu sau cu o intarziere foarte mare.

De asemenea, este necesar si sa amintim ca in cazul in care se adauga mai mult lichid de transmisie decat este necesar, iar acesta creaza zgomote ciudate, lucrurile nu stau tocmai foarte bine.

O cantitate excesiva de lichid de transmisie aflata in interiorul sistemului de transmisie, poate sa scada eficienta uleiului si poate cauza o lubrifiere ineficienta.

Un alt amanunt foarte important care trebuie mentionat in legatura cu adaugarea unei cantitati mai mari de lichid de transmisie decat este necesar, este acela ca va putea provoca o diferenta mare de presiune in sistemul de transmisie, si totodata prea mult lichid de transmisie poate sa mareasca presiunea din interiorul transmisiei, iar pagubele materiale vor fi destul de mari.

Ce este necesar sa cunoasteti cand adaugati lichid de transmisie?

Este important sa stiti faptul ca lichidul de transmisie se schimba si adauga precum uleiul de motor si puteti efectua o verificare, la fel ca si cum verificati uleiul de motor, cu ajutorul unei joje. Acest lichid poate sa fie verificat fie atunci cand motorul este foarte fierbinte, fie atunci cand motorul este rece.

Ei bine, pentru a efectua o verificare a lichidului de transmisie este important ca mai intai de toate sa parcati masina pe o suprafata cat mai plana, dupa care sa scoateti joja si sa o stergeti cu o carpa curata si fara scame. Puteti sa folositi chiar si un servetel umed in acest sens. Dupa ce urmati acesti pasi, este nevoie sa reintroduceti joja si sa o scoateti din nou afara pentru a vedea nivelul uleiului.

Asadar, in concluzie putem spune ca in cazul in care ati adaugat prea mult lichid de transmisie in cutia de viteze, ideal ar fi sa verificati cu ajutorul jojei sau prin intermediul unui conector, nivelul lichidului. In cazul in care sistemul de transmisie este supraincarcat, acesta va putea intampina probleme pe viitor.

In cazul in care nivelul lichidului de transmisie este mai scazut decat ar fi necesar, atunci trebuie doar sa completati nivelul, iar in acest fel se va rezolva problema.Foarte multa lume crede ca uleiul din cutie tine o viata, dar ca si uleiul de motor, el lucreaza in conditii de temperaturi inalte si cu timpul, fiind un produs natural, isi pierde din capacitati si nu mai functioneaza in parametrii.

Culoarea lichidului de transmisie trebuie sa fie rosie, roz sau in unele cazuri galbena, iar mirosul sau nu trebuie sa fie sub nici o forma ca si cum ar fi ars si nici culoarea negru inchis. De retinut faptul ca atunci cand lichidul devine maro inchis acesta trebuie schimbat.

Citeste si despre: probleme care au legatura cu transmisia masinii

Sursa foto: aamcocolorado.com, fmmotorparts.com, cartreatments.com, carfromjapan.com, motioncontroltips.com

Articole similare
Cutia Multitronic. Istoric, defectiuni, fiabilitate.

Cutia Multitronic. Istoric, defectiuni, fiabilitate.

Cutia multitronic este performanta si pune in evidenta puterea si cuplul motorului, astfel imbina performanta (in modul Sport), economia de combustibil.

Cand trebuie schimbat uleiul cutiei de viteze?

Cand trebuie schimbat uleiul cutiei de viteze?

Care sunt simptomele care te anunta ca trebuie sa schimbi uleiul din cutia de viteze? Vezi daca trebuie sa schimbi lichidul sau ai probleme cu cutia.

Sfaturi pentru intretinerea cutie de viteze

Sfaturi pentru intretinerea cutie de viteze

Daca observi ca masina nu mai intra in viteza cum trebuie sau simti un miros ars in masina, poti verifica de asemenea culoarea lichidului.

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina dumneavoastra intra mult mai greu in viteze decat o facea de obicei, sau chiar sa nu intre in viteza?

Ce culoare are uleiul de transmisie?

Ce culoare are uleiul de transmisie?

Amintiti-va ca o alta culoare decat rosu sau chihlimbar nu indica neaparat o problema. Indiferent de culoarea fluidului, trebuie sa acordati importanta.

Martor presiune ulei aprins in bord?

Martor presiune ulei aprins in bord?

Ar putea fi ceva la fel de simplu ca nivelul uleiul scazut, sau ar putea fi un indiciu al problemelor grave ale motorului.

Ce se intampla daca pui ulei 5W-30 in loc de 5W-20?

Ce se intampla daca pui ulei 5W-30 in loc de 5W-20?

Mai multe detalii despre ce ulei trebuie sa folositi veti gasi in manualul masinii. Producatorii va vor spune detaliat ce ulei sa folositi, inclusiv in perioade reci.

Tipuri de filtre de ulei

Tipuri de filtre de ulei

Afla cate tipuri de filtre de ulei exista si care ar putea fi cel mai potrivit pentru masina ta.

Ulei de motor artificial vs traditional

Ulei de motor artificial vs traditional

Cand circula uleiul prin motor, poate aduna gunoaie. Dupa o perioada cele normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.

Ce ulei de servodirectie sa alegi?

Ce ulei de servodirectie sa alegi?

Sfatul nostru este sa cumparati mereu ulei de inalta calitate pentru a va proteja sistemul hidraulic ( in cazul nostru sistemul de servodirectie).

Schimbul de ulei

Schimbul de ulei

Motoarele mai vechi si motoarele cu kilometraj mare au o toleranta mai scazuta, de aceea e nevoie de schimbarea uleiului mai des.

Probleme comune la DSG-ul in 6 trepte

Probleme comune la DSG-ul in 6 trepte

Indiferent care este problema aparuta la DSG, te sfatuim sa o tratezi la timp. Orice amanare te poate costa atat bani, cat si deteriorari grave ale masinii.

Transmisia automata: Simptome defectiune, rol si cost de inlocuire

Transmisia automata: Simptome defectiune, rol si cost de inlocuire

Acum apare intrebarea, este defecta transmisia masinii? Ei bine, pentru a afla cititi pe lista simptomelor si aflati singuri.

Lubrifierea motorului de catre ulei

Lubrifierea motorului de catre ulei

Uleiul este un lichid esential in motorul masinii dumneavoastra. Uleiul de motor lubrifiaza piesele motorului si impiedica supraincalzirea.

Totul despre consumul de ulei al masinii

Totul despre consumul de ulei al masinii

Unii soferi sustin faptul ca motoarele pe benzina consuma mult mai mult ulei ca cele diesel, iar alti soferi sustin exact contrariul.

Exista ulei de motor de vara si ulei de iarna?

Exista ulei de motor de vara si ulei de iarna?

Un ulei multivascozitate este ideal pentru proprietarii atenti care isi doresc sa prelungeasca nu numai viata automobilului cat si performanele acestuia.

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Kit-ul de ambreiaj este compus din mai multe piese si anume, discul de ambreiaj, volantul, rulmentul si placa de presiune.

Despre schimbul de ulei

Despre schimbul de ulei

Cele mai multe masini care ajung intr-un service auto, au nevoie de efectuarea schimbului de ulei si a filtrelor.

Semne ca masina ta are nevoie de un schimb de ulei

Semne ca masina ta are nevoie de un schimb de ulei

Masina scoate un ticait cand porneste? Ralanti-ul este dur? Masina accelereaza incet? La motor se aude o bataie?

Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?

Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?

Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in "Drive" si observati ca levierul cutie de viteze este blocat in "Park".

Probleme ale transmisiei manuale

Probleme ale transmisiei manuale

Probleme cu cutia de viteze manuala? Masina ta scoate zgomote ciudate si nu mai schimba treptele cum trebuie? Citeste acest articol.

Cum porniti o masina care a stationat mai mult de 1 an?

Cum porniti o masina care a stationat mai mult de 1 an?

Masinile stationate o perioada lunga de timp pot suferi o gramada de probleme, la nivelul sistemul de pornire, la baterie, furtunuri rupte sau infundate.

Ulei motor: sintetic sau natural?

Ulei motor: sintetic sau natural?

Cand circula uleiul prin motor, poate aduna reziduri. Dupa o perioada uleiurile normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.

Pregatirea masinii pentru drum in fiecare anotimp

Pregatirea masinii pentru drum in fiecare anotimp

Indiferent de anotimp, automobilul tau are nevoie de atentie in permanenta, fie ca este vorba de o verificare sau schimbarea unor componente.

Semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Fiecare masina are nevoie de schimburi de ulei si de revizii. Uleiul este esential pentru lubrifierea si racirea componentelor metalice ale motorului.

Verificati nivelul si presiunea uleiului inainte de a pleca in vacanta

Verificati nivelul si presiunea uleiului inainte de a pleca in vacanta

Se spune ca toate motoarele "papa" ulei, chiar si atunci cand sunt in stare buna, insa rata la care o fac, variaza totusi.

Influenteaza vascozitatea uleiului de motor filtrul de ulei?

Influenteaza vascozitatea uleiului de motor filtrul de ulei?

Iata cateva instructiuni generale pentru potrivirea filtrului de ulei corespunzator cu vascozitatea corecta a uleiului.

De ce se murdareste filtrul de ulei?

De ce se murdareste filtrul de ulei?

Cand trebuie schimbat filtrul de ulei si care este rolul lui?

Tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?

Ce este cardanul masinii?

Ce este cardanul masinii?

Transmisia poate fi de 2 feluri, cu cardan sau cu planetare. In acest material vom vorbi despre primul tip de transmisie, cea pe cardan (cardanica).