In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie pentru masina dumneavoastra, exista posibilitatea ca din graba sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.
Cu siguranta daca vi se va intampla acest lucru va veti intreba daca problema este grava, veti cauta informatii pe internet pentru a stii daca mai puteti sa conduceti masina in situatia de fata sau daca mai trebuie sa scoateti din lichid.
In cele ce urmeaza in acest articol veti afla mai multe detalii despre ceea ce este necesar sa faceti in momentul in care va confruntati cu o astfel de situatie care va poate da batai mari de cap.
In cazul in care discutam despre o masina cu transmisie manuala, este foarte simplu de inteles principiul de functionare al acesteia. Transmisia manuala se aseamana cu transmisia automata, insa exista cateva diferente intre acestea, atlfel nu ar mai fi una manuala si una automata.
Cea mai mare diferenta este reprezentata de faptul ca transmisiile manuale sunt actionate de catre un schimbator de viteze, iar aici sunt mai multe instrumente diferite care se conecteaza in sistemul de transmisie al masinii.
Dat fiind faptul ca atunci cand discutam despre o masina cu transmisie manuala, cum si numele sugereaza totul se desfasoara in mod manual, este necesara lubrifierea transmisiei pentru mentinerea unei temperaturi ideale in interiorul cutiei de viteze.
Pentru ca acest lucru sa fie posibil, este necesara utilizarea uleiului de transmisie, care este diferit de uleiul de motor, insa care intr-o oarecare masura are acelasi scop pentru ca si uleiul de motor are rolul de a lubrifia.
Ei bine, in momentul in care discutam despre o masina cu transmisie automata, lucrurile stau total diferit dat fiind faptul ca aici sunt intalnite alte piese, printre care un convertor de cuplu (care este o componenta suplimentara) folosind lichidul de transmisie.
Doar in aceasta situatie, sistemul de transmisie este bazat pe ungere in totalitate, si este extrem de important de precizat faptul ca transmisia nu ar mai functiona in cazul in care nu ar exista lichid de transmisie.
Acesta este diferit de lichidul necesar pentru masinile cu transmisie manuala, iar in cazul masinilor cu transmisie automata, daca din greseala veti adauga o cantitate mai mare de lichid decat cantitatea optima, vor aparea diferite efecte adverse.
Citeste si despre: mituri privind transmisia automata vs transmisia manuala
Un lucru este sigur, si anume ca la fel ca si motorul si sistemele de transmisie creaza caldura, iar aceasta trebuie sa fie risipita. Atunci cand discutam despre masini cu transmisie manuala, racirea din interiorul sistemului de transmisie este asigurata de uleiul de transmisie.
Lichidul de transmisie este extrem de important pentru masina pentru ca acesta ajuta la functionarea masinii fara probleme, insa in cazul in care este adaugat mai mult lichid de transmisie decat cantitatea necesara, exista sanse mari ca intreg sistemul de transmisie al masinii sa se distruga complet.
Daca va intrebati care este motivul pentru care acest lucru se intampla, ei bine, trebuie precizat faptul ca o cantitate mult prea mare de lichid de transmisie poate "inunda" piesele in ulei, din cauza lichidului prea mult acesta se va spuma.
Din cauza aerului spumos care ar exista intr-o asemenea situatie, in loc sa raceasca sistemul de transmisie, lichidul de transmisie ar supraincalzi sistemul de transmisie, ceea ce ar putea duce printre altele la blocarea ambreiajului care va incerca sa iasa din transmisie si care va compromite in acest fel etansarea. Aceasta situatie ar putea fi una extrem de periculoasa.
Asadar, dupa cum deja am precizat mai sus in articol, pot aparea cateva probleme serioase in cazul in care adaugati mai mult lichid de transmisie decat este necesar.
Supraincalzirea transmisiei poate fi consecinta adaugarii unei cantitati mai mari de lichid de transmisie, din cauza frictiunii crescute.
Scurgerile de lichid de transmisie pot sa reprezinte de asemenea o consecinta a adaugarii unei cantitati mai mare de lichid de transmisie decat este necesar. Acest lucru se produce pentru ca prea mult lichid de transmisie creaza o presiune ridicata in sistemul de transmisie.
Citeste si despre: cum functioneaza filtrul de transmisie
Atunci cand deja este adaugata o cantitate mai mare de lichid de transmisie decat este necesar, exista posibilitatea ca in interiorul sistemului de transmisie sa se regaseasca lichid de transmisie spumant.
In cazul in care lichidul de transmisie al masinii dumneavoastra face spuma, spuma cu siguranta ramane blocata in partea de sus a tansmisiei si pe angrenaj. Aceasta problema poate fi una foarte grava si poate duce la defectarea intregului sistem de transmisie.
Deja am specificat mai sus in articol faptul ca lichidul de transmisie poate sa creeze spuma, ceea ce inseamna ca lubrifiera va fi mai scazuta. Din acest motiv, se poate ajunge intr-o perioada de timp mai scurta la uzura sistemului de transmisie al masinii.
Un amanunt extrem de important de mentionat este acela ca din cauza faptului ca functionarea transmisiei automate este bazata pe un nivel optim de ulei, in cazul in care exista mai mult lichid de transmisie decat este nevoie, se poate ajunge in situatia schimbarilor mai devreme al treptelor de viteza sau se poate ajunge si in situatia in care cutia schimba greu sau cu o intarziere foarte mare.
De asemenea, este necesar si sa amintim ca in cazul in care se adauga mai mult lichid de transmisie decat este necesar, iar acesta creaza zgomote ciudate, lucrurile nu stau tocmai foarte bine.
O cantitate excesiva de lichid de transmisie aflata in interiorul sistemului de transmisie, poate sa scada eficienta uleiului si poate cauza o lubrifiere ineficienta.
Un alt amanunt foarte important care trebuie mentionat in legatura cu adaugarea unei cantitati mai mari de lichid de transmisie decat este necesar, este acela ca va putea provoca o diferenta mare de presiune in sistemul de transmisie, si totodata prea mult lichid de transmisie poate sa mareasca presiunea din interiorul transmisiei, iar pagubele materiale vor fi destul de mari.
Este important sa stiti faptul ca lichidul de transmisie se schimba si adauga precum uleiul de motor si puteti efectua o verificare, la fel ca si cum verificati uleiul de motor, cu ajutorul unei joje. Acest lichid poate sa fie verificat fie atunci cand motorul este foarte fierbinte, fie atunci cand motorul este rece.
Ei bine, pentru a efectua o verificare a lichidului de transmisie este important ca mai intai de toate sa parcati masina pe o suprafata cat mai plana, dupa care sa scoateti joja si sa o stergeti cu o carpa curata si fara scame. Puteti sa folositi chiar si un servetel umed in acest sens. Dupa ce urmati acesti pasi, este nevoie sa reintroduceti joja si sa o scoateti din nou afara pentru a vedea nivelul uleiului.
Asadar, in concluzie putem spune ca in cazul in care ati adaugat prea mult lichid de transmisie in cutia de viteze, ideal ar fi sa verificati cu ajutorul jojei sau prin intermediul unui conector, nivelul lichidului. In cazul in care sistemul de transmisie este supraincarcat, acesta va putea intampina probleme pe viitor.
In cazul in care nivelul lichidului de transmisie este mai scazut decat ar fi necesar, atunci trebuie doar sa completati nivelul, iar in acest fel se va rezolva problema.Foarte multa lume crede ca uleiul din cutie tine o viata, dar ca si uleiul de motor, el lucreaza in conditii de temperaturi inalte si cu timpul, fiind un produs natural, isi pierde din capacitati si nu mai functioneaza in parametrii.
Culoarea lichidului de transmisie trebuie sa fie rosie, roz sau in unele cazuri galbena, iar mirosul sau nu trebuie sa fie sub nici o forma ca si cum ar fi ars si nici culoarea negru inchis. De retinut faptul ca atunci cand lichidul devine maro inchis acesta trebuie schimbat.
Citeste si despre: probleme care au legatura cu transmisia masinii
Sursa foto: aamcocolorado.com, fmmotorparts.com, cartreatments.com, carfromjapan.com, motioncontroltips.com
Cutia multitronic este performanta si pune in evidenta puterea si cuplul motorului, astfel imbina performanta (in modul Sport), economia de combustibil.
Care sunt simptomele care te anunta ca trebuie sa schimbi uleiul din cutia de viteze? Vezi daca trebuie sa schimbi lichidul sau ai probleme cu cutia.
Daca observi ca masina nu mai intra in viteza cum trebuie sau simti un miros ars in masina, poti verifica de asemenea culoarea lichidului.
Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina dumneavoastra intra mult mai greu in viteze decat o facea de obicei, sau chiar sa nu intre in viteza?
Amintiti-va ca o alta culoare decat rosu sau chihlimbar nu indica neaparat o problema. Indiferent de culoarea fluidului, trebuie sa acordati importanta.
Ar putea fi ceva la fel de simplu ca nivelul uleiul scazut, sau ar putea fi un indiciu al problemelor grave ale motorului.
Mai multe detalii despre ce ulei trebuie sa folositi veti gasi in manualul masinii. Producatorii va vor spune detaliat ce ulei sa folositi, inclusiv in perioade reci.
Afla cate tipuri de filtre de ulei exista si care ar putea fi cel mai potrivit pentru masina ta.
Cand circula uleiul prin motor, poate aduna gunoaie. Dupa o perioada cele normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.
Sfatul nostru este sa cumparati mereu ulei de inalta calitate pentru a va proteja sistemul hidraulic ( in cazul nostru sistemul de servodirectie).
Motoarele mai vechi si motoarele cu kilometraj mare au o toleranta mai scazuta, de aceea e nevoie de schimbarea uleiului mai des.
Indiferent care este problema aparuta la DSG, te sfatuim sa o tratezi la timp. Orice amanare te poate costa atat bani, cat si deteriorari grave ale masinii.
Acum apare intrebarea, este defecta transmisia masinii? Ei bine, pentru a afla cititi pe lista simptomelor si aflati singuri.
Uleiul este un lichid esential in motorul masinii dumneavoastra. Uleiul de motor lubrifiaza piesele motorului si impiedica supraincalzirea.
Unii soferi sustin faptul ca motoarele pe benzina consuma mult mai mult ulei ca cele diesel, iar alti soferi sustin exact contrariul.
Un ulei multivascozitate este ideal pentru proprietarii atenti care isi doresc sa prelungeasca nu numai viata automobilului cat si performanele acestuia.
Kit-ul de ambreiaj este compus din mai multe piese si anume, discul de ambreiaj, volantul, rulmentul si placa de presiune.
Cele mai multe masini care ajung intr-un service auto, au nevoie de efectuarea schimbului de ulei si a filtrelor.
Masina scoate un ticait cand porneste? Ralanti-ul este dur? Masina accelereaza incet? La motor se aude o bataie?
Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in "Drive" si observati ca levierul cutie de viteze este blocat in "Park".
Probleme cu cutia de viteze manuala? Masina ta scoate zgomote ciudate si nu mai schimba treptele cum trebuie? Citeste acest articol.
Masinile stationate o perioada lunga de timp pot suferi o gramada de probleme, la nivelul sistemul de pornire, la baterie, furtunuri rupte sau infundate.
Cand circula uleiul prin motor, poate aduna reziduri. Dupa o perioada uleiurile normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.
Indiferent de anotimp, automobilul tau are nevoie de atentie in permanenta, fie ca este vorba de o verificare sau schimbarea unor componente.
Fiecare masina are nevoie de schimburi de ulei si de revizii. Uleiul este esential pentru lubrifierea si racirea componentelor metalice ale motorului.
Se spune ca toate motoarele "papa" ulei, chiar si atunci cand sunt in stare buna, insa rata la care o fac, variaza totusi.
Iata cateva instructiuni generale pentru potrivirea filtrului de ulei corespunzator cu vascozitatea corecta a uleiului.
Cand trebuie schimbat filtrul de ulei si care este rolul lui?
Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?
Transmisia poate fi de 2 feluri, cu cardan sau cu planetare. In acest material vom vorbi despre primul tip de transmisie, cea pe cardan (cardanica).
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login