Cat de mult tine un condensator AC?

Cat de mult tine un condensator AC?

In zilele noastre este foarte necesara instalatia de aer conditionat pe orice masina. Cu atat mai mult, aceasta, ne este indispensabila pe timpul verii. Intregul sistem de aer conditionat trebuie privit ca un circuit etans prin care circula freonul.

Sistemul este compus din doua radiatoare, legate intre ele prin conducte, prin acestea circuland freonul miscat de puterea compresorului.

Sistemul de aer conditionat este format dintr-o serie de componente si anume, compresorul, calculatorul, radiatorul condensator, senzorul de presiune AC, evaporatorul, filtru dezumidificator sau filtru uscator, valva de expansiune, ventilatorul de habitaclu si ventilatorul condensatorului. 

Ne putem da seama ca acesta functioneaza in regula atunci cand raceste repede si bine. In cazul in care observam faptul ca aerul care iese prin grile este doar o idee mai rece, si indiferent de turatia motorului, temperatura aerului nu scade, atunci cu siguranta exista o problema. 

Este bine de stiut faptul ca cele doua componente si anume condensatorul cat si radiatorul masinii dumneavoastra au adesea un aspect similar.

Cititi si despre: cum sa curatati filtrul aerului conditionat

Compresorul masinii genereaza aer comprimat si il trimite spre capatul condensatorului, unde gazul incepe sa se raceasca.

Gazul continua sa se raceasca si sa se condenseze pe masura ce isi croieste drum spre montajele bobinei, asemeni unei serpentine, inainte de a iesi prin partea inferioara a condensatorului sub forma unui lichid de mare presiune. 

Condensatorul este componenta fundamentala a aparatului de aer conditionat, realizat din aluminiu, acesta  este de obicei pozitionat in fata radiatorului masinii dumneavoastra.

In interiorul sau are loc condensarea agentului frigorific astfel incat caldura sa fie transmisa spre exterior.

Motivul pentru care condensatorul se afla de obicei instalat in partea din fata este acela, ca, functionarea sa fie conditionata de necesitatea de a se gasi mereu in imediata apropiere a fluxului de aer. 

In acelasi timp, in preajma lui se instaleaza cateva ventilatoare suplimentare. Acestea din urma au sarcina de a participa la racirea condensatorului in momentele in care automobilul nu se afla in miscare. 

Cititi si despre: aerul conditionat nu mai functioneaza

Principalele cauze ale defectiunii condensatorului pot fi daunele mecanice si coroziunea electrochimica. In cele mai multe cazuri, dintre toate elementele sistemului de racire, condensatorul este primul care se strica. Acest lucru este cauzat si de pozitia sa, singurul dispozitiv care il protejeaza este grila radiatorului. 

Condensatorul este primul element al sistemului care se afla in contact cu praful, particulele de sare si pietrele mici. Datorita constructiei sale particulare, primele elemente care se strica sunt tuburile condensatorului.

Condensatorul aparatului de aer conditionat ar trebuie sa fie inlocuit atunci cand etansarea este pierduta din cauza coroziunii. In unele cazuri ati putea primi sfatul ca, acest condensator se poate repara, insa, aceasta solutie este extrem de ineficienta.

Sa retinem faptul ca, putem spune despre condensator ca acesta este schimbatorul de caldura unde agentul de racire (freonul) cedeaza mediului caldura acumulata si, condensandu-se, trece in stare lichida. 

Climatizarea nu foloseste numai la racirea aerului din interior pe timpul verii, ea permite de asemenea incalzirea si dezaburirea rapida a geamurilor pe timpul iernii. Pornirea climatizarii cel putin o data pe luna va permite lubrifierea sistemului, evitandu-se de asemenea pierderea etanseitatii acestuia. Astfel veti evita si efectuarea de reparatii nedorite.

O reincarcare cu freon este necesara dupa mai multi ani sau km ale masinii dumneavoastra. De obicei, acest lucru se simte pentru sofer cat si pentru pasageri atunci cand aerul care ventileaza interiorul este cald cu toate ca sistemul functioneaza (compresorul porneste ingreunand puterea motorului).

Pe langa inlocuirea freonului este bine sa verificati instalatia de climatizare cu substanta ultraviolet folosind aparatura specializata. Sistemul de aer conditionat contine etansari care trebuie verificate si inlocuite.

Sa nu uitam care este efectul aerului conditionat. Acesta atenueaza oboseala si mareste atentia conducatorului auto.

De asemenea impiedica depunerea aburilor pe geamuri, respectiv filtreaza aerul. Astfel permite calatoria cu geamurile autovehiculului ridicate, evitand curentii neplacuti si zgomotul extern.

Semnele unui condensator defect sunt date de faptul ca instalatia de aer conditionat nu porneste sau se opreste la intamplare atunci cand conduceti masina cu viteza mica.

Cea mai frecventa cauza a defectarii condensatorului este poluarea lui si a liniei principale a sistemului de aer conditionat. In cazul in care intalnim aceasta defectiune, trebuie curatat condensatorul, precum si elementele de legatura.

In caz contrar, functionarea incorecta a condensatorului poate duce la cresterea presiunii din sistemul de aer conditionat. 

Atunci cand reumpleti instalatia de aer conditionat cu agent frigorific si ulei, si cand inlocuiti elementele uzate, este de preferat sa folositi numai piese si consumabile de la producatori de incredere. 

Anumite operatii de intretinere a climatizarii pot fi facute de catre proprietarul masinii. De exemplu, la 15.000 km se schimba filtrul de polen, se verifica temperatura aerului la iesirea din instalatie si se curata radiatorul.

Insa inlocuirea agentului frigorific si reparatiile sistemului de climatizare trebuie facute doar in ateliere specializate.  

Asadar in cazul in care condensatorul din masina dumneavoastra nu mai functioneaza, este cu mult mai usor si mai ieftin sa achizitionati unul nou.

Desi acesta fiind un produs din aluminiu,si parerile unora sustin faptul  ca se poate repara sau suda, acest lucru este doar unul teroetic.

Condensatorul este un produs foarte fin lucrat, sudurile pe el nu tin suficient, defectarea initiala putand sa apara din nou sau in alte locuri unde exista uzura. Cel mai indicat este sa efectuati un schimb de condensator, astfel veti evita alte neplaceri.

Cititi si despre: pareri Ford Focus I

Sursa foto: autoguru.com.au, veteransstudies.org, glenwoodauto.ca, liveabout.com

Articole similare
Aerul conditionat nu mai functioneaza?

Aerul conditionat nu mai functioneaza?

Sa zicem ca esti in masina intr-o zi oarecare si afara e foarte cald. Si deodata aerul conditionat numai baga aer rece.

Cat rezista un filtru de aer?

Cat rezista un filtru de aer?

Filtrele de aer se pot uza in mod diferit, ar trebui sa cunosti simptomele care indica faptul ca filtrul de aer a ajuns la finalul vietii sale.

Tot ce trebuie sa stiti despre conectorul compresorului de AC

Tot ce trebuie sa stiti despre conectorul compresorului de AC

Sistemul de aer conditionat al masinii este extrem de important si realizam asta de fiecare data cand nu functioneaza, mai ales vara in trafic bara la bara.

Tot ce trebuie sa stiti despre dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC

Tot ce trebuie sa stiti despre dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC

Chiar daca probabil vi se pare greu de crezut ca este posibil acest lucru, exista diferite tipuri de agenti de etansare pentru scurgerile AC ale masinii.

Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Cum functioneaza aerul conditionat? Afla detalii despre principalele sale componente si despre functionarea acestora.

Cum se converteste o baterie de 12V la 110 AC?

Cum se converteste o baterie de 12V la 110 AC?

Conversia bateriei de 12 volti a unui vehicul la 110 AC, va permite sa folositi aparate electrice de uz casnic cum ar fi televizoare, laptopuri etc.

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Sa ai o trusa de urgenta pentru masina bine pusa la punct este unul dintre pasii care te poate ajuta semnificativ in cazul unui accident neplacut.

Prea mult ulei in cutia de viteze?

Prea mult ulei in cutia de viteze?

In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie, exista posibilitatea sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.

Sistem de aer conditionat auto: principiu functionare

Sistem de aer conditionat auto: principiu functionare

O masina fara aer conditionat este de-a dreptul insuportabila, afla de la noi cum functioneaza si cum ajunge sa creeze confortul mult dorit.

Cat costa sa inlocuiesti un airbag?

Cat costa sa inlocuiesti un airbag?

Dupa ce airbag-urile se umfla o singura data, acestea trebuie inlocuite. Afla care sunt costurile.

Cat de des va folositi masina?

Cat de des va folositi masina?

Daca ai o masina si vrei sa demonstrezi ca este cu adevarat importanta pentru tine, trebuie sa ai grija de ea asa cum ai avea de tine in fiecare zi.

Cat rezista o cutie de viteze manuala?

Cat rezista o cutie de viteze manuala?

Daca o cutie tine in medie 150.000 de km este normal sa te astepti sa ai probleme daca vei cumpara o masina la mana a doua cu multi kilometri.

Cat poti conduce cu cauciucul de rezerva?

Cat poti conduce cu cauciucul de rezerva?

Cat este recomandat sa mergi cu roata de rezerva?Care este viteza maxima cu care ma pot deplasa cu un cauciuc de rezerva montat?

Cat rezista o curea de accesorii?

Cat rezista o curea de accesorii?

La cati kilometri trebuie schimbata cureaua de accesorii si care sunt semnele ca aceasta este defecta sau nu mai functioneaza.

Cat tin rotile de rezerva?

Cat tin rotile de rezerva?

Cate tipuri de roti de rezerva exista? Cand trebuie inlocuite si cum trebuie folosite corect?

Cat de des are nevoie masina mea de un service pentru lichidul de servodirectie?

Cat de des are nevoie masina mea de un service pentru lichidul de servodirectie?

Un mecanic calificat iti va recomanda sa schimbi lichidul de servodirectie daca are culoarea maro deschis atunci cand iti inspecteaza masina.

Cat de des trebuie spalata masina?

Cat de des trebuie spalata masina?

Daca nu va spalati masina in mod regulat, acesti contaminati ar putea diminua vopseaua si aspectul general al vehiculului.

Cum sa repari un etrier de frana blocat?

Cum sa repari un etrier de frana blocat?

Etrierul este un element important al sistemului de franare cu disc. Acesta ajuta la prinderea si fixarea placutelor de frana asigurand mobilitatea lor.

Cat de des trebuie schimbate franele?

Cat de des trebuie schimbate franele?

Franare ineficienta? Placute de frana uzate si discuri tocite? Cand trebuie sa le schimbi.

Cum sa schimbi un cilindru de frana

Cum sa schimbi un cilindru de frana

Pentru a evita aparitia fenomenului de frane moi, lasa suficient spatiu pentru placutele de frana.

Sfaturi de urmat inainte de a pleca la un drum lung

Sfaturi de urmat inainte de a pleca la un drum lung

In continuare va vom prezenta 10 sfaturi de care sa tineti cont inainte de a pleca cu masina la un drum lung.

Reparatii casete de directie? Un ghid util

Reparatii casete de directie? Un ghid util

Asadar daca ai probleme cu caseta de directie, sau suspectezi ca ai avea probleme cel mai bine este sa ajungi la un service si sa rezolvi problema urgent.

Metode prin care poti repara un rezervor de combustibil

Metode prin care poti repara un rezervor de combustibil

Una dintre cele mai dese cauze care pot duce la fisurarea rezervorului este ca acesta a intrat in contact cu un obiect ascutit, pietre de exemplu.

Cat de des trebuie sa schimbi uleiul de motor?

Cat de des trebuie sa schimbi uleiul de motor?

Toata lumea are o idee diferita despre cat de des ar trebui schimbat uleiul vehiculului dumneavoastra si ce tip de ulei este cel mai bun pentru vehicul.

Cum porniti o masina care a stationat mai mult de 1 an?

Cum porniti o masina care a stationat mai mult de 1 an?

Masinile stationate o perioada lunga de timp pot suferi o gramada de probleme, la nivelul sistemul de pornire, la baterie, furtunuri rupte sau infundate.

Cat dureaza sa faci scoala de soferi?

Cat dureaza sa faci scoala de soferi?

De retinut este faptul ca varsta minima pentru inscrierea la scoala de soferi, categoria B este de 17 ani si 9 luni.

La cat timp trebuie sa inlocuiesti bateria masinii?

La cat timp trebuie sa inlocuiesti bateria masinii?

O baterie moarta este mult mai usor de detectat. Atunci cand incerci sa pornesti masina ea nu va mai porni deloc.

La cat timp trebuie schimbate placutele de frana?

La cat timp trebuie schimbate placutele de frana?

Indicat este sa inlocuiti placutele de frana la aproximativ 80.000 km. Aceasta limita nu este batuta in cuie, deoarece conteaza felul in care conduceti.

Sistem servodirectie: cat de des trebuie servisat?

Sistem servodirectie: cat de des trebuie servisat?

Afla de la Dailydriven cat de trebuie sa inspectezi sistemul de servodirectie? Din ce este compusa directia masinii?

Cum sa folosesti un tester auto

Cum sa folosesti un tester auto

Exista varianta in care poti repara singur masina. Daca ai mai facut mici reparatii si problema nu este una atat de grava poti incerca sa o repari singur