Cat de mult tine un condensator AC?

Cat de mult tine un condensator AC?

In zilele noastre este foarte necesara instalatia de aer conditionat pe orice masina. Cu atat mai mult, aceasta, ne este indispensabila pe timpul verii. Intregul sistem de aer conditionat trebuie privit ca un circuit etans prin care circula freonul.

Sistemul este compus din doua radiatoare, legate intre ele prin conducte, prin acestea circuland freonul miscat de puterea compresorului.

Sistemul de aer conditionat este format dintr-o serie de componente si anume, compresorul, calculatorul, radiatorul condensator, senzorul de presiune AC, evaporatorul, filtru dezumidificator sau filtru uscator, valva de expansiune, ventilatorul de habitaclu si ventilatorul condensatorului.

Ne putem da seama ca acesta functioneaza in regula atunci cand raceste repede si bine. In cazul in care observam faptul ca aerul care iese prin grile este doar o idee mai rece, si indiferent de turatia motorului, temperatura aerului nu scade, atunci cu siguranta exista o problema.

Este bine de stiut faptul ca cele doua componente si anume condensatorul cat si radiatorul masinii dumneavoastra au adesea un aspect similar.

Compresorul masinii genereaza aer comprimat si il trimite spre capatul condensatorului, unde gazul incepe sa se raceasca.

Gazul continua sa se raceasca si sa se condenseze pe masura ce isi croieste drum spre montajele bobinei, asemeni unei serpentine, inainte de a iesi prin partea inferioara a condensatorului sub forma unui lichid de mare presiune.

Condensatorul este componenta fundamentala a aparatului de aer conditionat, realizat din aluminiu, acesta este de obicei pozitionat in fata radiatorului masinii dumneavoastra.

In interiorul sau are loc condensarea agentului frigorific astfel incat caldura sa fie transmisa spre exterior.

Motivul pentru care condensatorul se afla de obicei instalat in partea din fata este acela, ca, functionarea sa fie conditionata de necesitatea de a se gasi mereu in imediata apropiere a fluxului de aer.

In acelasi timp, in preajma lui se instaleaza cateva ventilatoare suplimentare. Acestea din urma au sarcina de a participa la racirea condensatorului in momentele in care automobilul nu se afla in miscare.

Principalele cauze ale defectiunii condensatorului pot fi daunele mecanice si coroziunea electrochimica. In cele mai multe cazuri, dintre toate elementele sistemului de racire, condensatorul este primul care se strica. Acest lucru este cauzat si de pozitia sa, singurul dispozitiv care il protejeaza este grila radiatorului.

Condensatorul este primul element al sistemului care se afla in contact cu praful, particulele de sare si pietrele mici. Datorita constructiei sale particulare, primele elemente care se strica sunt tuburile condensatorului.

Condensatorul aparatului de aer conditionat ar trebuie sa fie inlocuit atunci cand etansarea este pierduta din cauza coroziunii. In unele cazuri ati putea primi sfatul ca, acest condensator se poate repara, insa, aceasta solutie este extrem de ineficienta.

Sa retinem faptul ca, putem spune despre condensator ca acesta este schimbatorul de caldura unde agentul de racire (freonul) cedeaza mediului caldura acumulata si, condensandu-se, trece in stare lichida.

Climatizarea nu foloseste numai la racirea aerului din interior pe timpul verii, ea permite de asemenea incalzirea si dezaburirea rapida a geamurilor pe timpul iernii. Pornirea climatizarii cel putin o data pe luna va permite lubrifierea sistemului, evitandu-se de asemenea pierderea etanseitatii acestuia. Astfel veti evita si efectuarea de reparatii nedorite.

O reincarcare cu freon este necesara dupa mai multi ani sau km ale masinii dumneavoastra. De obicei, acest lucru se simte pentru sofer cat si pentru pasageri atunci cand aerul care ventileaza interiorul este cald cu toate ca sistemul functioneaza (compresorul porneste ingreunand puterea motorului).

Pe langa inlocuirea freonului este bine sa verificati instalatia de climatizare cu substanta ultraviolet folosind aparatura specializata. Sistemul de aer conditionat contine etansari care trebuie verificate si inlocuite.

Sa nu uitam care este efectul aerului conditionat. Acesta atenueaza oboseala si mareste atentia conducatorului auto.

De asemenea impiedica depunerea aburilor pe geamuri, respectiv filtreaza aerul. Astfel permite calatoria cu geamurile autovehiculului ridicate, evitand curentii neplacuti si zgomotul extern.

Semnele unui condensator defect sunt date de faptul ca instalatia de aer conditionat nu porneste sau se opreste la intamplare atunci cand conduceti masina cu viteza mica.

Cea mai frecventa cauza a defectarii condensatorului este poluarea lui si a liniei principale a sistemului de aer conditionat. In cazul in care intalnim aceasta defectiune, trebuie curatat condensatorul, precum si elementele de legatura.

In caz contrar, functionarea incorecta a condensatorului poate duce la cresterea presiunii din sistemul de aer conditionat.

Atunci cand reumpleti instalatia de aer conditionat cu agent frigorific si ulei, si cand inlocuiti elementele uzate, este de preferat sa folositi numai piese si consumabile de la producatori de incredere.

Anumite operatii de intretinere a climatizarii pot fi facute de catre proprietarul masinii. De exemplu, la 15.000 km se schimba filtrul de polen, se verifica temperatura aerului la iesirea din instalatie si se curata radiatorul.

Insa inlocuirea agentului frigorific si reparatiile sistemului de climatizare trebuie facute doar in ateliere specializate.

Asadar in cazul in care condensatorul din masina dumneavoastra nu mai functioneaza, este cu mult mai usor si mai ieftin sa achizitionati unul nou.

Desi acesta fiind un produs din aluminiu,si parerile unora sustin faptul ca se poate repara sau suda, acest lucru este doar unul teroetic.

Condensatorul este un produs foarte fin lucrat, sudurile pe el nu tin suficient, defectarea initiala putand sa apara din nou sau in alte locuri unde exista uzura. Cel mai indicat este sa efectuati un schimb de condensator, astfel veti evita alte neplaceri.

Sursa foto: autoguru.com.au, veteransstudies.org, glenwoodauto.ca, liveabout.com

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...