BMW E46 (1998 – 2005) pareri si probleme comune

BMW E46 (1998 – 2005) pareri si probleme comune

BMW E46 este a patra generatie a gamei BMW Seria 3 de masini, care a fost produsa din 1997 pana in 2006. Tractiunea integrala, disponibila ultima data la Seria 3 in 1991, a fost reintrodusa pentru E46 pe modelele 325xi, 330xi si 330xd. E46 a fost prima serie 3 care a fost disponibila cu un motor care utilizeaza Valvetronic.

Diverse caracteristici electronice au fost, de asemenea, introduse in Seria 3 la generatia E46, inclusiv navigatia prin satelit, stergatoarele cu senzori de ploaie si farurile cu LED-uri.

E46 M3 este propulsat de motorul BMW S54 cu transmisie manuala cu 6 trepte sau transmisie automata cu 6 trepte SMG-II. M3 a fost introdus la sfarsitul anului 2000 si a fost produs numai in caroserie coupe si decapotabila.

Dupa introducerea sedanelor E90 Seria 3 la sfarsitul anului 2004, E46 a inceput sa fie eliminat treptat. Cu toate acestea, modelele de caroserie E46 coupe si decapotabile au ramas in productie pana in august 2006. 

Pentru a ne da seama cat mai bine ce este si ce poate aceasta masina, noi, cei de la Dailydriven am adunat mai multe raspunsuri de la posesorii de E46 pe care acestia le-au scris in review-uri la noi pe site si vrem sa le impartasim si cu dumneavoastra deoarece sunt foarte multe si astfel putem discuta mai pe subiect despre aceasta masina.

La intrebarea "De ce ai ales sa cumperi BMW 3er 320d (136 Hp)?:

 

Stoean Ciprian a raspuns: "In urma cu 10 ani, mi s-a parut cea mai buna alegere pe principiul calitate/fiabilitate/pret si mai presus de atat a fost si un "moft" al varstei."

 

Alexandru Pipos a raspuns: "Imi doream acest model de foarte mult timp, este o masina nemteasca cu adevarat, din perioada in care nemtii inca faceau masini adevarate."

Lupsa Bogdan a raspuns: "Mi-a placut dintotdeauna ideea de a detine un BMW E46. Sunt masini foarte bune, rezistente, sa nu mai zic de customizare."

 

Gavriloaie Adrian a raspuns: "Nu am stiut prea multe despre masini. Am cautat un model mai econom. Motorizarea diesel fiind mai ieftina. Auzeam povesti ca nu o sa am vreodata treaba cu distributia si faptul ca sunt multe exemplare pot gasesti piese mai usor, chiar daca sunt putin mai scumpe."

 

Sa trecem si la alta motorizare, la intrebarea "De ce ai ales sa cumperi BMW 3er 320i (170 Hp)?":

 

Costas Bogdan a raspuns: "Am ales aceasta masina pentru putere, confort, fiabilitatea motoarelor vechi BMW in 6 cilindri si pentru feeling-ul unui coupe aproape clasic."

 

Paul Alexandru a raspuns: "Cea mai frumoasa masina sport ce o poti achizitiona la 20 de ani, este o masina foarte stabila si destul de puternica iar interiorul iti ofera un confort bun."

Probleme comune BMW E46 (1998-2005)

Am facut o lista cu cele mai intalnite probleme ce apar la BMW E46:

 

 

 

Citeste si despre: VW Passat B6 ( 2005–2010) pareri si probleme comune

 

Motorizari disponibile

Am facut o lista cu anumite motorizari deoarece nu putem sa le postam pe toate aici fiindca sunt foarte multe. 

 

  • 316i, 1.9 L M43 - acest motor ofera 103 CP si un cuplu de 165 Nm;
  • 316i, 1.6 L N40 - acest motor ofera 115 CP si un cuplu de 150 Nm;
  • 361i, 1.8 L N46 - acest motor ofera 114 CP si un cuplu de 175 Nm;
  • 318i, 1.9 L M43 - acest motor ofera 117 CP si un cuplu de 180 Nm;
  • 318i, 2.0 L N42 - acest motor ofera 143 CP si un cuplu de 200 Nm;
  • 320i, 2.0 L M52 - acest motor ofera 148 CP si un cuplu de 190 Nm;
  • 32oi, 2.2 L M54 - acest motor ofera 168 CP si un cuplu de 210 Nm;
  • 325i, 2.5 L M54 - acest motor ofera 189 CP si un cuplu de 245 Nm;
  • 318d, 2.0 L M47 - acest motor ofera 114 CP si un cuplu de 265 Nm;
  • 320d, 2.0 L M47 - acest motor ofera 134 CP si un cuplu de 280 Nm;
  • 330d, 3.0 L M57 - acest motor ofera 201 CP si un cuplu de 410 Nm;
  • M3, 3.2 L S54 - acest motor ofera 341 CP si un cuplu de 365 Nm;
  • M3 CSL, 3.2 L S54- acest motor ofera 355 CP si un cuplu de 370 Nm.

 

 

Cum se conduce BMW E46 si ce consum are?

Acesta se simte ca ceea ce este, o evolutie a E36. A crescut putin, sasiul a primit mai multe piese usoare. Mai presus de toate, stilul a fost perfectionat, curbele netezite, jonctiunile ingrijite. Aceasta versiune coupe este o bucurie de a fi condus. Motorul cu sase cilindri suna grozav, dar are o limita de turatie mica si se simte usor ezitant.

Pentru a ne da seama cel mai bine cum este sa conduci un E46, am intrebat posesorii despre acest lucru. I-am intrebat cum se conduce o astfel de masina in oras si la drum lung. Acestia au raspuns:

 

Birtar Catalin: "Se conduce foarte bine, nu simti lipsa de putere, nu este deloc rigida, nu te oboseste cutia manuala, numai ca in aglomerație consuma un pic mai mult."

Bogdan Caraman: "Servodirectia mai rigida o face ceva mai dificil de condus pentru o domnisoara firava, alte tipuri de soferi nu vor simti asta ca fiind inconvenient."

 

Gherasim Bogdan: "Super usor de condus prin oras, nu ii nici ca un Smart dar nici cat un suv, deci nu ar trebui sa fie probleme nici la parcari."

Ilies Adrian: "Masina se comporta normal, depinde de orasul in care locuiesti, daca esti din Bucuresti nu mi se pare o masina de oras asa de mare deoarece sunt de parere ca in Bucuresti ar trebui sa existe doar masini electrice datorita poluarii mari. La mine in oras (Satu Mare) traficul nu este mare iar acesta masina se descurca."

Ciocan Razvan: "La drum lung este o masina confortabila si cum am mai zis, pentru mine este o placere sa o conduci."

 

Modrea Marian: "La drum lung este exact ce trebuie, putere, urca destul de repede la viteza mare si consum foarte mic."

 

Lupsa Bogdan: "La drum lung e o placere sa o conduci. La fel cum am specificat si mai sus, e foarte stabila, are un consum foarte mic, iar puterea, in caz ca ai nevoie de ea, nu lipseste."

 

Gavriloaie Adrian: "La drum lung e in largul ei. Motorul merge rotund si consumul scade simtitor."

Sa lasam partea de condus si cum te simti la volan si sa trecem la ceea ce ne intereseaza pe multi, sa vorbim despre consum. 

La intrebarea "Ce consum are BMW 3er 320d (136 Hp)?":

 

Stoean Ciprian a raspuns: "Consumul este de 7.5 % mixt prin prisma unui stil de mers ponderat."

 

Alexandru Pipos a raspuns: "Dupa soft stage 1 si turbo hibrid, 7 in oras si in afara 4."

 

Modrea Marian a raspuns: "Consumul variaza, este o masina cu evacuare goala si cip steinbauer, consuma mult la momentul actual (urmeaza un soft cat de curand)."

Ilies Adrian a raspuns: "Aproximativ 6-7 l/100km in afara localitatii. Respectiv 8-9 l/100km urban. De precizat faptul cum conduce soferul, daca demareaza brusc sau masina este alergata consumul poate sa creasca."

 

Sa vedem ce au raspuns posesorii despre consumul unui BMW 3er 320i (170 Hp):

 

Costas Bogdan a raspuns: "Cel mai mic consum scos de mine a fost in extraurban, singur in masina, mers legal. 6.3 litri/100km, iar cel mai mare a fost de 11 extraurban mers doar dupa 5000 rpm. In oras (Iasi - 11/12 mers normal, 13-14 mers sportiv). In Bucuresti undeva in jur de 14-15 consum mediu."

 

Paul Alexandru a raspuns: "12l-13l/100km intern 7l-8l/100km extern."

 

Citeste si despre: Opel Zafira A (1999–2005) pareri si probleme comune

 

Fiabilitate

Spuneti numele „BMW” aproape oricui, iar prima masina care ii vine in minte este probabil BMW E46 Seria 3. Este unul dintre cele mai populare BMW-uri din toate timpurile si este cea mai vanduta generatie de modele din istoria BMW.

Este practic imposibil sa conduci intr-o zi fara sa vezi pe cineva care are un E46. Sunt extrem de populare si exista motive intemeiate pentru asta. BMW Seria 3 E46 este probabil cel mai bun Seria 3 pe care bavarezii l-au facut vreodata.

Datorita popularitatii lor incredibile, exista foarte multe dintre ele pentru vanzare pe piata second-hand. Sunt in diferite grade de calitate si stare, multe exemple fiind abuzate ingrozitor si multe sunt foarte ingrijite, dar sunt totusi acolo. Deci, daca sunteti interesat de un BMW la mana a doua, BMW E46 Seria 3 ar putea fi ceea ce cautati.

Dar inainte de a va cumpara o masina ar fi bine sa va documentati in ceea ce priveste fiabilitatea acesteia. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat raspunsuri direct de la posesori despre fiabilitatea unui E46.

 

Cat de fiabil este BMW 3er 320d (136 Hp)? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea. Asa suna intrebarea de la noi de pe site pentru review-uri. Posesorii au raspuns:

Stoean Ciprian: "Problemele preponderente sunt tot ce tine de articulatii (bucse, amortizoare, capete de bara). Fiind detinatorul masinii de aproximativ 10 ani, am suportat cheltuieli de casete de directie, reconditionare turbina, injectoare, diversi senzori, furtunuri de vacuum."

 

Birtar Catalin: "Problema modelului acesta cel mai des intalnita este fulia de la vibrochen si electronica de pe pompa de injectie care se duce de la o vreme din cauza vechimii masini."

 

Ciocan Razvan: "Dupa parerea mea este o masina fiabila, problema la aceasta motorizare( 2.0 diesel 136 cp) este pompa de injectie care in 2 ani jumate a trebuit sa o reconditionez de 2 ori, costurile ajungand de fiecare data peste 1300 de lei."

Bogdan Caraman: "Fiabilitatea este punctul ei forte. Pana la 371000 de km am schimbat doar consumabile, bratele suspensiei, kitul de ambreiaj si curelele de accesorii."

Modrea Marian: "Am masina de 7 luni, problemele le-am vazut cand am cumparat-o, stiam ca este o masina veche si trebuie investiti bani sa arate si sa mearga bine, am schimbat un termostat, suspensia (upgrade la una sport), schimb de ulei si filtre si urmeaza un set de bujii iridium."

 

Gavriloaie Adrian: "Datorita timpului au inceput sa cedeze unele piese. Problema la diesel, pompa de injectie m-a lasat prima data. Iar acuma de curand s-a rupt fulia de la vibrochen, ce alimenteaza toata distributia masinii."

Sfarasan Alex: "Problema majora a fost fulia de la vibrochen (inima motorului), am schimbat-o repede, astfel am evitat alte probleme, super multumit de cat e de fiabila."

 

Sa vorbim si despre fiabilitatea la BMW 3er 320i (170 Hp). Posesorii au raspuns:

 

Costas Bogdan: "Destul de fiabila daca a fost intretinuta. La motoarele in 6 cilindri, daca reviziile au fost facute la timp, nu sunt necesare interventii. Distributia este pe lant si este rezistenta, iar motorul nu consuma ulei. Ca si probleme, a doua zi de cand am luat-o, urca apa peste nivel si am schimbat vasul de expansiune, termostatul, antigelul si electroventilatorul (2000 lei). Am schimbat tampoanele de la motor si de la cutie (600 lei), crucea de la cardan (300 lei) iar apoi nu am mai avut nicio problema decat cu ambreiajul pe care l-am schimbat cu 800 lei (Sachs - a fost atat de ieftin pentru ca masina avea conversie la volant cu masa simpla). Piese cum ar fi bucse, bielete sau amortizoare nu le luam in calcul pentru ca stim cu totii ce drumuri avem in Romania."

 

Paul Alexandru: "Este o masina foarte fiabila atata timp cat este condusa corect si se are grija de ea. Probleme ca la orice alte masini, depinde si de norocul pe care il ai."

 

 

Cat costa BMW E46 (1998-2005) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul colegilor de la Autovit pentru a ne face o idee despre pretul unui E46 la mana a doua. Preturile oscileaza de la 1000 de euro pana la 4000 de euro in medie, depinde si de anul fabricatiei si de numarul de km pe care ii are masina. O sa luam 2-3 exemple pentru a va face o idee.

 

De exemplu un BMW E46, 316i, 1.9, din anul 1999 avand 232.000 de km in bord are un pret de 1100 euro. Luam alt exemplu, BMW E46, 320td, din anul 2002 cu 310.000 km la bord are un pret de 1800 de euro. Un alt exemplu ar mai fi BMW E46 318i, 2.0, din anul 2004 cu 200.000 de km in bord are un pret de 2700 euro.

 

 

Sfaturi achizitie

Inainte de a arunca cu banii si a-ti lua primul E46 care iti iese in cale, haideti sa vedem ce ne sfatuiesc posesorii de E46 in caz ca vrem sa cumparam un astfel de model. 

 

Ciocan Razvan ne-a sfatuit: "In momentul in care cumperi o astfel de masina primul sfat este sa o conduci personal cativa km iar in acesti km poti sa observi daca are anumite probleme. Al 2- lea sfat este sa fie atent la puterea masinii, la aceasta motorizare sau a unui BMW in general, masina trebuie “sa te bage in scaun” in momentul cand pleci de pe loc putin mai brutal."

 

Lupsa Bogdan ne-a sfatuit: "Aici trebuie sa fii foarte atent, tinand cont ca este o masina cu o vechime de peste 10 ani. Cel mai important de verificat este uzura motorului, dupa care rugina, si nu ma refer la caroserie ci la ce se afla sub ea."

 

Ilies Adrian ne-a sfatuit: "Rugina in primul rand, pentru ca este o masina mai veche si majoritatea dintre acestea au rugina. Alte aspecte ar fi kilometri (de mentionat faptul unde au fost facuti acei km , autostrada sau doar urban )."

 

Bugeac Teodor ne-a sfatuit: "Atentie sporita la motor sa nu bata, sa nu trepideze, masina sa se tina in curbe si sa nu bata la gropi. Problema clasica a acestui model este ruperea suportului puntii de pe spate din cauza ruginii."

In timp ce Stoean Ciprian ne spune ca: "Nu este suficient sa fi sofer pentru a detine o masina cu tractiune spate, trebuie sa stii sa conduci."

 

Citeste si despre: Peugeot 508 I (2010 – 2018) pareri si probleme comune

 

Sursa foto: pinterest.com, youtube.com

Articole similare
BMW E36 (1990 – 2000) pareri si probleme comune

BMW E36 (1990 – 2000) pareri si probleme comune

BMW E36 este a treia generatie a gamei de masini BMW Seria 3 si a fost produsa din 1990 pana in 2000.

Mercedes A Class W168 (1997 – 2004) pareri si probleme comune

Mercedes A Class W168 (1997 – 2004) pareri si probleme comune

Clasa A a fost dezvaluita pentru prima data presei automobilistice la sfarsitul anului 1996 si, in cele din urma, a fost lansata la Salonul Auto de la Frankfurt in toamna anului 1997.

VW Golf V (2004 – 2009) pareri si probleme comune

VW Golf V (2004 – 2009) pareri si probleme comune

Partajand platforma Volkswagen Group A5 (PQ35), a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt in octombrie 2003 si a fost pus in vanzare in Europa o luna mai tarziu.

Despre motorul M52B20 de la BMW

Despre motorul M52B20 de la BMW

M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32.

Despre motorul M52B28 de la BMW

Despre motorul M52B28 de la BMW

Modelul M52B28 a fost lansat in 1995 ca un nou propulsor pentru modelele E36 328i, E39 528i si E38 728i. Seria de motoare M52 a inlocuit seria M50.

Despre motorul N42B20 de la BMW

Despre motorul N42B20 de la BMW

Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.

Top 5 BMW-uri M din toate timpurile

Top 5 BMW-uri M din toate timpurile

În acest articol vom vorbi de cele mai bune modele BMW M produse vreodată. Acestea au avut întodeauna un caracter aparte.

Cinci trucuri pe care le poti folosi in masina pentru a-ti usura viata

Cinci trucuri pe care le poti folosi in masina pentru a-ti usura viata

Daca iti place sa sofezi, in mod sigur petreci o gramada de timp in masina. Prin urmare, este normal sa iti doresti sa ai o masina mai curata.