Injectorul: Simptome, rol si cauze defectiune

Injectorul: Simptome, rol si cauze defectiune

Un injector de combustibil este o componenta vitala a sistemului de injectie a combustibilului gasit in aproape toate automobilele moderne alimentate cu benzina.

Un injector de combustibil joaca rolul de a furniza combustibil la motorul masinii si, de cele mai multe ori, atunci cand masina are un injector de combustibil defect, oamenii concluzioneaza ca motorul este defect, in timp ce numai injectorul de carburant este deteriorat.

In acest ghid, vom analiza elementele de baza ale unui injector de combustibil si cum puteti diagnostica si lua masuri preventive pentru a mari durata de viata a injectorului de carburant.

Intelegerea sistemului de injectie a combustibilului

Motorul masinii dumneavoastra utilizeaza un proces de combustie interna pentru a produce energie si utilizeaza doua elemente cheie: oxigen si combustibil. Oxigenul este obtinut din aerul atmosferic, in timp ce combustibilul este luat din rezervorul de combustibil.

Orificiul de admisie a aerului are rolul de a furniza aer motorului si, deoarece alimentarea cu oxigen variaza, sistemul de injectie a combustibilului trebuie sa varieze in mod constant cantitatea de carburant livrata in functie de furnizarea de oxigen.

Ce rol joaca injectorul de combustibil?

Injectorul de carburant este responsabil pentru livrarea cantitatii corespunzatoare de carburant catre motor conform cerintelor si, de asemenea, variaza cantitatea daca cerinta fluctueaza. Injectorul de carburant functioneaza ca o supapa si este conectat electronic la unitatea de comanda a motorului.

Unitatea de comanda a motorului semnaleaza injectorul de carburant pentru a deschide duza si a pulveriza cantitatea necesara de carburant pentru procesul eficient de combustie.

Probleme uzuale cu injectorul de combustibil

La fel ca orice componenta mecanica a celorlalte masini, injectorul de carburant se deterioreaza de-a lungul timpului. Acestea sunt cateva dintre problemele comune asociate injectoarelor de combustibil:

1. Injector de combustibil infundat

Injectoarele de combustibil se pot infunda daca exista o cantitate mare de reziduuri in interiorul injectorului. Acest lucru se intampla de obicei sub forma de rugina si nu permite combustibilului sa treaca prin injector.

Singura modalitate de a rezolva aceasta problema este scoaterea injectorului de combustibil si curatarea acestuia de catre un profesionist.

2. Injector de combustibil murdar

Injectorul de combustibil devine murdar in timpul in care hidrocarburile si aditivii prezenti in combustibil se combina cu carbon si lasa reziduuri. Aceste elemente ard si formeaza o crusta care deranjeaza fluxul de benzina si, la randul sau, reduce performantele motorului.

In cazul unui injector de combustibil murdar, puteti cumpara “dispozitive de curatat injectoare”, pentru a curata un injector uzat in loc sa cumparati unul nou.

3. Injectorul de combustibil nu reuseste sa-si deschida duza

Un injector de combustibil ruginit sau rupt ar putea sa nu-si deschida supapa pentru a livra combustibil. In acest caz, se recomanda inlocuirea injectorului.

4. Injectorul de combustibil nu se inchide - injector ramas blocat pe deschis

O problema cu arcul injectorului de carburant il poate determina sa ramana deschis si sa permita scurgerea benzinei. Acest lucru se datoreaza acumularii ruginei datorita aditivilor si hidrocarburilor prezente in combustibil.

5. Injectorul de combustibil scurge carburant in motor - injector ramas blocat pe inchis

Datorita supraincalzirii sau a oricarei alte probleme, un injector de carburant incepe de asemenea sa scurga benzina care, la randul ei, perturba performantele motorului.

Simptomele unui injector de combustibil defect

Deoarece injectorul de combustibil este conectat direct la motor, orice problema cu injectorul de carburant cauzeaza o perturbare a performantei masinii. Iata cateva simptome pe care le-ati putea observa din cauza unui injector de combustibil defect.

1. Martorul motor Check-Engine clipeste in bord

Unul dintre simptomele cele mai evidente este faptul ca martorul “Check-Engine” de pe tabloul de bord va clipi. Daca vreunul dintre injectoarele de combustibil este infundat sau murdar si nu furnizeaza eficient combustibil la motor, este trimis un semnal electric pentru a avertiza soferul.

Retineti ca luminile motorului de verificare pot fi de asemenea activate din diverse alte motive, prin urmare va recomandam sa va duceti masina intr-un service de reparatii auto si sa o scanati pentru codurile de eroare.

Daca martorul motor clipeste, verificati memoria codului de eroare cu un cititor de coduri OBD2, nu costa atat de mult si puteti citi memoria codului de eroare la domiciliu.

2. Motorul vibreaza

Daca motorul nu primeste combustibil adecvat, acesta va incepe sa vibreze dupa finalizarea unui singur ciclu complet. Pentru motoarele cu turbocompresoare, un injector de carburant infundat sau murdar poate avea un impact periculos care provoaca detonari daunatoare motorului.

Cand motorul este in modul turbo la o turatie mai mare, necesita mai mult combustibil si, daca injectorul de carburant nu este capabil sa livreze acest lucru, se poate produce o detonare, provocand defectarea turbo.

3. Motorul da rateuri

Motorul da rateuri cand injectorul de carburant este murdar, este infundat sau nu se deschide corect. Un motor care nu functioneaza corect va cauza perturbari ale acceleratiei, va reduce consumul de combustibil si va duce la pierderea puterii.

Acest lucru necesita o atentie imediata, deoarece motorul dumneavoastra ar putea, de asemenea, supraincalzi si eventual sa se blocheze.

4. Miros urat

Acest simptom se produce datorita scurgerilor injectorului de carburant sau daca injectorul de carburant nu se inchide corect. Excesul de benzina produce un miros neplacut care se observa in timpul conducerii.

5. Consumul sporit de combustibil

Daca monitorizati in mod regulat consumul de carburant, veti observa o scadere a eficientei consumului de combustibil datorita unui injector de combustibil defect. Un injector de combustibil defect va livra motorului mai mult combustibilul decat este necesar.

6. Ralanti oscilant

Furnizarea necorespunzatoare de combustibil datorita injectorului defect va determina scaderea RPM, generand un ralanti oscilant.

Etape pentru a asigura o viata lunga a injectorului de combustibil

Injectoarele de combustibil nu dureaza o viata, dar exista niste pasi de intretinere pe care ii puteti lua pentru a va asigura ca acestea raman in stare buna pentru o perioada mai lunga de timp. Expertii recomanda ca injectoarele de combustibil sa fie curatate dupa fiecare 50.000 km, astfel incat acestea sa nu se infunde.

Asigurati-va intotdeauna ca filtrul de combustibil este inlocuit atunci cand service-ul planificat spune ca este timpul. Daca nu sunteti sigur cand sa inlocuiti filtrul de carburant, verificati manualul de service.

O alta modalitate de a evita infundarea este utilizarea benzinei premium de inalta calitate. Amestecurile ieftine de benzina au adaugat detergenti si aditivi care provoaca infundarea.

In plus, daca aflati ca injectorul de carburant este murdar, trebuie sa il deserviti profesionist prin curatarea cu ultrasunete pentru a indepărta toate resturile. Acest lucru este relativ mai ieftin decat sa cheltuiti 800-1000 RON pe un nou injector de carburant.

Sunet injector defect

Daca iti conduci zi de zi masina cu siguranta o sa iti dai seama cand ceva nu suna cum trebuie. In mod normal motorul masinii trebuie sa fie foarte silentios, sa nu bata nimic, sa nu scartaie nimic, mai ales la plecare de pe loc si sa nu faca zgomote ciudate atunci cand este turat.

Aici apare problema noastra. Atunci cand injectorul este defect va scoate un sunet. Este un sunet greu de explicat in cuvinte, este un ticait nemetalic, care se aude din ce in ce mai tare cu turatia masinii.

La ralanti abia se aude, cum incepi sa accelerezi masina o sa auzi un ticait, un sunet care va iesi in evidenta. Cu siguranta daca ai un prieten pasionat de masini va recunoaste sunetul si prin telefon si asa poti afla repede daca injectorul masinii tale este stricat sau nu.

La finalul articolului incercam sa va aratam cateva poze, sa va dati seama cum arata un injector de diesel si cum arata unul de benzina, dar si cum arata un injector defect, infundat si unul nou.

In poza de mai jos aveti un injector pentru masini diesel.

In poza de mai jos aveti un injector pentru masini pe benzina.

Injector defect: inainte sa va aratam o poza o sa va spunem ce inseamna injector defect. Un injector este considerat bun atunci cand pierde maxim 10cc ( centrimetri cubi ) pe minut si defect atunci cand pierde intre 300-400cc pe minut.

Sursa foto: newstruths.in, shedheads.net, lifehacker.com, carmudi.com.ph, liveabout.com, johnjonescorydon.com, sdsonlinestore.com, amazon.co.uk

Citeste si...
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Cat combustibil mai ai in rezervor cand masina e pe "rosu"?
Cat combustibil mai ai in rezervor cand masina e pe "rosu"?

Dupa ce martorul de combustibil se aprinde, cat de departe puteti conduce? Raspunsul variaza foarte mult in functie de tipul masin...

Salvezi combustibil daca mergi mai incet?
Salvezi combustibil daca mergi mai incet?

Fiecare sofer care este la inceput de drum a auzit macar o data un sfat din partea instructorului sau o critica din partea parinti...

Cat combustibil consuma romanii pe zi?
Cat combustibil consuma romanii pe zi?

Stii cata benzina si motorina se consuma la noi in tara? Afla in continuare care sunt rezultatele studiului derulat de Centrul de...