BMW Seria 3 F30 (2011 – 2019) pareri si probleme comune

BMW Seria 3 F30 (2011 – 2019) pareri si probleme comune

A sasea generatie de BMW Seria 3 este formata din masinile BMW F30 (versiune sedan), BMW F31 si BMW F34. Generatia F30 / F31 / F34 a fost produsa in perioada 2011 - 2019 si este adesea denumita in mod colectiv F30.

Pentru a sasea generatie, modelele coupe si decapotabile au fost lansate pentru a crea noua placuta BMW Seria 4. BMW a introdus, de asemenea, un model separat hatchback sub placuta de identificare a Seriei 3 denumita „Seria 3 Gran Turismo“.

F30 este prima generatie a Seriei 3 care este alimentata exclusiv de o gama de motoare turbo si servodirectie electrica (inlocuind sistemele de servodirectie hidraulice utilizate anterior). F30 a marcat, de asemenea, prima utilizare a motorului cu trei cilindri din seria 3 in facelift-ul sau din 2015. Un nou model plug-in hibrid F30 a fost, de asemenea, produs in anul 2016. O versiune sedan cu ampatament lung (cod model F35) a fost vanduta in China.

Modelul M3 (numit F80) a fost fabricat in 2014 si este alimentat de motorul S55 cu doua turbocompresoare in linie dreapta. In martie 2019, BMW Seria 3 (G20) a fost lansat ca succesor al modelului F30.

Sedanul F30 a debutat la Salonul Auto de la Geneva in martie 2012 si a fost primul dintre modelele Seriei 3 din a sasea generatie care a iesit la vanzare. Primele modele includeau modelele 328i si 335i si, mai tarziu, inclusiv 330i si 340i. Modelele 320i, 318d si 316d au fost adaugate in gama F30 in martie 2012. Editiile 320i EfficientDynamics si 316i au fost adaugate in toamna anului 2012.

Lasand la o parte prezentarea generala a acestei masini, noi, cei de la Dailydriven am cumulat mai multe raspunsuri de la posesorii de F30 pentru a ne face o idee cat mai concreta despre aceasta masina.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW 3er 320d (190 Hp) xDrive?”:

Nitu Radu a raspuns: “Sunt un fan al marcii BMW. Este un 4-doors spatios sportiv si confortabil, pentru varsta mea modelul ideal de la BMW.”

Theodor Stefan a raspuns: “Am ales sa cumpar acest model pentru motor, consum, fiabilitate si sportivitate. Oferta a fost foarte buna, direct de la dealer, cu 15.000 km, cu o reducere de aproape 45% fata de pretul automobilului nou.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW 3er 320d (184 Hp) xDrive Steptronic?”:

Sabina Gavris a raspuns: “Am ales acest model datorita motorizarii, dotarilor din interior si a fiabilitatii marcii. In trecut am mai detinut un BMW cu aceasta motorizare si am fost foarte multumita.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW 3er 330d (258 Hp) Steptronic?”:

Pintilie George a raspuns: “E model nou, e xdrive, e puternica, e tinereasca si atrage multe priviri, mai ales culoarea pe care o are. Nu e cea mai confortabila pe drumurile noastre, dar deja m-am obisnuit cu ea.”

Probleme comune BMW Seria 3 F30 (2011 – 2019)

Am cautat in mai multe review-urile lasate de posesori, atat pe site-ul nostru, cat si pe site-uri din afara, pentru a ne face o idee cat mai buna despre problemele unui F30. Cele mai intalnite probleme sunt la:

  • distributie;
  • EGR;
  • pompa de apa;
  • injectoare;
  • cutia manuala;
  • servodirectie;
  • arborele cotit.

Cum se conduce si ce consum are un BMW Seria 3 F30?

Suspensia este excelenta, cu o senzatie extraordinara, iar directia nu are nici o urma de slabiciune. Tractiunea spate ofera o senzatie bine echilibrata si este foarte distractiva.

Calitatea calatoriei este mai confortabila decat generatiile anterioare din seria 3. Seria 3 F30 este si mai confortabila atunci cand este echipata cu sistemul adaptiv de amortizare. Daca sunteti familiarizat cu vechile Seria 3, veti fi uimiti de cat de confortabila este aceasta versiune - chiar daca in cele din urma nu este la fel noi nu credem ca se poate compara cu un Mercedes-Benz C-Class.

Am intrebat posesorii de F30 despre cum se conduce o astfel de masina, atat in oras cat si in afara lui.

Nitu Radu a raspuns: “In oras foarte manevabrila datorita directiei adaptive ce necesita putina forta la viteze mici. La drum lung incredibil datorita modului sport ce iti intareste volanul si suspensia facand-o stabila si perfect de manevrat la viteze mari.”

Theodor Stefan a raspuns: “In oras destul de simplu, insa e trista in oras pentru ca vrei sa profiti de puterea ei :D. La drum lung super, am condus 3.000 km pe drumul Romania - Grecia dus intors si scaunele sunt foarte confortabile, oboseala a fost minima.”

Sabina Gavris a raspuns: “In oras se conduce placut, iarna se incalzeste repede, iar vara se raceste rapid. In afara orasului este o masina foarte confortabila, suspensia este placuta atat pentru sofer cat si pentru pasageri.”

Pintilie George a raspuns: “In oras se conduce usor, e relativ mica si rapida, te poti strecura usor, plus ca parcheaza singura. La drum lung foarte confortabil, mai ales cand iesi din Romania, restul e poveste.”

Ok, am auzit numai lucruri bune despre aceasta masina de la posesori, insa pe noi ne intereseaza foarte mult si consumul. Am ales cateva raspunsuri de la posesorii de F30 care au motorizari diferite pentru a ne face o idee despre consumul masinii.

La intrebarea “Ce consum are BMW 3er 320d (190 Hp) xDrive?”:

Nitu Radu a raspuns: “Are un consum de 5 extraurban, in oras 8 si pe autostrada 8.”

Craus Armand a raspuns: “Am scos consum de 4,5-5 la drum lung, dar in oras, fiind un diesel consumul ajunge si la 12 uneori.”

La intrebarea “Ce consum are BMW 3er 320d (184 Hp) xDrive Steptronic?”:

Sabina Gavris a raspuns: “10L/100km in oras, trafic de Bucuresti, ~6.5L/100km in afara orasului. Mixt 8.5.”

La intrebarea “Ce consum are BMW 3er 330d (258 Hp) Steptronic?”:

Pintilie George a raspuns: “Un consum acceptabil, 6.9 extern mers sportiv si undeva la 9 in oras, tinand cont ca e 4x4.”

Motorizari disponibile

F30 are o gama foarte larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Asadar am ales cateva motorizari pe care vi le prezentam pentru a va face o idee despre optiunile pe care le ofera F30.

  • 316i, N13B16, 4 cilindri - acest motor ofera o putere de 134 CP si un cuplu de 250 Nm;
  • 318i, B38A15M0, 3 cilindri - acest motor ofera o putere de 134 CP si un cuplu de 220 Nm;
  • 320i, B48B20A, 4 cilindri - acest motor ofera o putere de 181 CP si un cuplu de 290 Nm;
  • 330i, B48B20B, 4 cilindri - acest motor ofera o putere de 248 CP si un cuplu de 350 Nm;
  • 340i, B58B30, 6 cilindri - acest motor ofera o putere de 322 CP si un cuplu de 450 Nm;
  • 330e, B48B20A, 4 cilindri + motor electric - acest motor ofera o putere de 268 CP si un cuplu de 420 Nm;
  • 316d, B47D20, 4 cilindri - acest motor ofera o putere de 114 CP si un cuplu de 270 Nm;
  • 320d, B47D20, 4 cilindri - acest motor are o putere de 188 CP si un cuplu de 400 Nm;
  • 335d, N57D30T1, 6 cilindri - acest motor ofera o putere de 308 CP si un cuplu de 630 Nm.

Fiabilitate

Un BMW poate fi costisitor de intretinut in functie de cat de bine a fost ingrijit de proprietarul anterior si daca acea masina anume are optiuni scumpe. Cunosc mai multi oameni care isi iubesc BMW-urile si au peste 300.000 de km si o vehcime de 10-15 ani. Fii un consumator informat si cerceteaza costurile pentru repararea si intretinerea unui F30.

Toate BMW-urile moderne sunt turboalimentate. Consumul meu de ulei este foarte mic in comparatie cu alte masini.

Ca sa ne facem o idee cat mai buna despre fiabilitatea unui F30, am citit in raspunsurile lasate de posesori in review-uri la noi pe site. Raspunsuri pe care vrem sa le impartasim si cu dumneavoastra pentru a intelege cat mai bine ce probleme pot aparea la un BMW Seria 3 F30.

Sa incepem cu BMW 3er 320d (190 Hp) xDrive. Intrebati despre fiabilitatea masinii si despre ce probleme au avut cu ea, posesorii au raspuns:

Nitu Radu: “Absolut nici o problema. Ruleaza perfect, functioneaza perfect atat partea mecanica, cat si partea de soft de pe masina (navigatie, carplay, vim etc).”

Theodor Stefan: “Mi se pare o masina foarte fiabila. In aproape 45.000 km, si aproape 2 ani nu am avut nicio problema tehnica cu masina, doar placutele schimbate si 2 revizii full.”

Sa trecem si la alta motorizare si anume BMW 3er 320d (184 Hp) xDrive Steptronic, Sabina Gavris ne spune ca: “Singura problema intampinata a fost faptul ca iarna, pe ger, nu functioneaza senzorii de parcare, probabil datorita unui scurtcircuit. In rest totul functioneaza impecabil. Am schimbat doar ulei-filtre momentan si distributia preventiv.”

Despre motorizarea BMW 3er 330d (258 Hp) Steptronic, Pintilie George ne spune: “Momentan nu am avut probleme cu ea, doar ce am facut schimburi de intretinere si tot ce necesita pentru drumuri externe, in rest e o masina fiabila si competitiva, as putea spune.”

Cat costa BMW Seria 3 F30 (2011 – 2019) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a vedea cat costa un BMW Seria 3 F30. De exemplu un BMW Seria 3, 318d, 2.0, 150 CP din anul 2016 cu 182.000 de km are un pret de 11.600 euro. In timp ce un BMW Seria 3, 320d, xdrive, Gran Turismo M Pack din 2018 cu 70.000 km in bord, are un pret de 27.900 euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de F30 ce ne-ar sfatui daca am vrea sa cumparam o astfel de masina:

Nitu Radu a raspuns: “Ii sfatuiesc sa aleaga bine motorul, daca il alegi prea mic o sa ramai cu parerea de rau pentru mult timp. Obligatoriu xDrive si cutie steptronic sport. Eu personal ma uit la dotari. Jante, pachet M, sonorizare, navigatie mare si trapa sunt unele dintre criteriile mele.”

Theodor Stefan a raspuns: “Sa verifice atent istoricul, sa o analizeze la un mecanic priceput pentru eventuale probleme tehnice. Sa fie atenti la conditiile in care a fost rulata masina, la cel care o vinde, provenienta (sunt multe masini de SUA), daca a avut accidente grave in trecut.”

Sabina Gavris a raspuns: “Sa aiba grija de unde achizitioneaza masina si nu neaparat la numarul de km ci la cum a fost intretinuta masina. Sa fie atenti la distributie, sa nu fi avut accidente grave si ca service-ul sa fi fost facut la timp.”

Sursa foto: paultan.org, carmagazine.co.uk