BMW X3 E83 (2004 – 2010) pareri si probleme comune

BMW X3 E83 (2004 – 2010) pareri si probleme comune

BMW X3 este un SUV de lux fabricat de producatorul german de automobile BMW inca din 2003. Prima generatie X3 a fost proiectata de BMW impreuna cu Magna Steyr din Graz, Austria - care a fabricat si toate X3-urile sub contract cu BMW. BMW producea a doua generatie X3 la fabrica lor din Spartanburg din Carolina de Sud, Statele Unite. Cea de-a treia generatie a BMW X3 este fabricata si la uzina BMW din Africa de Sud Rosslyn.

Proiectat ca primul SUV premium de dimensiuni medii de pe piata, abia din 2008, X3 era pe punctul de a concura cu Mercedes-Benz GLK-Class (redenumita GLC-Class din 2016) si cu numeroase alte SUV-uri din acest segment. In prezent, se afla sub X5 si X6 care sunt mai mari dar peste X1 si X2 care sunt mai mici.

Prima generatie BMW X3, denumita intern ca E83, a fost produsa din 2003 pana in 2010 si pe baza platformei BMW Seria 3. E83 a fost proiectat de BMW in colaborare cu Magna Steyr din Graz, Austria, care a fabricat toate X3-urile din prima generatie sub contract cu BMW.

X3 a avut premiera in septembrie 2003 la Salonul Auto de la Frankfurt (Internationale Automobil-Ausstellung), impartind suspensia din spate cu E46 330xi si utilizand un sistem automat de tractiune integrala comercializat sub numele de xDrive. Toate modelele X3 dispun de sistemul de tractiune integrala BMW, cu un cuplu implicit de 40:60 impartit intre puntile fata si spate si capacitatea de a directiona tot cuplul catre ambele axe.

Sa trecem peste prezentarea generala a acestei frumoase masini si sa descoperim mai multe despre masina direct de la posesorii de X3. Noi, cei de la Dailydriven, am adunat mai multe raspunsuri de la posesorii de X3 pe care acestia le-au dat in review-urile lasate la noi pe site. La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW X3 2.0d (177 Hp)?”:

Dominte Lucian a raspuns: “S-a marit familia si aveam nevoie de o masina spatioasa, sigura, placuta la condus si un consum foarte bun pentru dimensiunea ei.”

Berea Marian a raspuns: “Pentru ca imi plac SUV-urile si pentru ca imi place marca BMW. S-a pliat pe gustul meu si pe bugetul pe care il aveam alocat pentru achizitia ei.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW X3 2.0i (150 Hp)?”:

Pop Alexandru a raspuns: “Mi-a placut foarte mult ca este 4x4 si de cand am cuparat-o am ramas placut surpins ca isi face treaba pe toate tipurile de suprafete (zapada, gheata, noroi, asfalt, drum de tara).”

Probleme comune BMW X3 E83 (2004 – 2010)

Cei mai multi proprietari s-au plans de urmatoare probleme:

Motorizari disponibile

Motorizarile disponibile pentru E83 sunt:

  • 2.0i, N46B20 - acest motor are o putere de 148 CP si un cuplu de 200 Nm. Accelereaza de la 0 pana la 100 km/h in 11.5 secunde;
  • 2.5i, M54B25 - acest motor are o putere de 181 CP si un cuplu de 245 Nm. Accelereaza de la 0 pana la 100 km/h in 8.9 secunde;
  • 2.5si/xDrive25i, N52B25 - acest motor are o putere de 215 CP si un cuplu de 250 Nm. Accelereaza de la 0 pana la 100 km/h in 8.5 secunde;
  • 3.0i, M54B30 - acest motor are o putere de 228 CP si un cuplu de 300 Nm. Accelereaza de la 0 pana la 100 km/h in 7.8 secunde;
  • 3.0si/xDrive30i, N52B30 - acest motor are o putere de 268 CP si un cuplu de 315 Nm. Accelereaza pana 100 km/h in 7.2 secunde;
  • xDrive18d, N47D20 - acest motor are o putere de 148 CP si un cuplu de 350 Nm. Accelereaza de la 0 pana la 100 km/h in 10.3 secunde;
  • 2.0d/xDrive20d, N47D20 - acest motor are o putere de 174 CP si un cuplu de 350 Nm. Accelereaza de la 0 pana la 100 km/h in 8.9 secunde;
  • 3.0d/xDrive30d, M57TU2D30 - acest motor are o putere de 215 CP si un cuplu de 500 Nm. Accelereaza de la 0 pana 100 km/h in 7.4 secunde;
  • 3.0sd/xDrive35d, M57TU2D30 - acest motor are o putere de 282 CP si un cuplu de 580 Nm. Accelereaza de la 0 pana la 100 km/h in 6.4 secunde.

Cum se conduce si ce consum are BMW X3 E83?

Dupa succesul masiv al SUV-ului sau X5, era inevitabil ca BMW sa nu incerce sa repete trucul cu o masina mai mica, asadar a aparut X3. La inceput au existat doar motoare pe benzina cu sase cilindri de 2,5 sau 3 litri. Treceau inca noua luni pana cand existau dieseluri. Cumparatorii ar putea alege intre unitati de 2 si 3 litri si acestea sunt singura alegere rationala.

In timp ce motorul diesel mai mic ofera mixul perfect performanta, unitatea mai mare transforma X3 intr-o masina sportiva. Asa cum v-ati astepta de la BMW, lucrurile s-au complicat. In septembrie 2005, a aparut un motor pe benzina de 2 litri impreuna cu un nivel de finisare M Sport, acesta din urma condimentand designul exterior, consolidand totodata si suspensia.

Pentru a sti cel mai bine cum se conduce o astfel de masina, am intrebat posesorii de X3 despre experienta lor de condus. La intrebarea “Cum se conduce atat in oras cat si in afara orasului?”:

Adelin Raileanu a raspuns: “In oras, avand cutia manuala si motor 2.0, nu e ceva wow, dar isi face treaba, este destul de utila. La drum lung exceleaza. Datorita motorului 2.0d am un consum destul de bun chiar daca mergi cu viteze foarte mari. Se aseaza bine in curbe. Este destul de grea la 1.850KG, dar nu se simte.”

Purcarescu Sebastian a raspuns: “Este destul de mare oarecum impunatoare iar participantii la trafic iti ofera un oarecare respect. La drum lung este o placere pozitia in scaun nu e atat de sportiva incat sa te deranjeze cu barait de tobe si alte plastice scartaind dar nici atat de cofortabila incat sa te adoarma, simti ca ai siguranta si control.”

Negoescu Ciprian a raspuns: “In oras se conduce foarte usor, ii mai inalta decat masinile mici, iar motorul o ajuta la demaraj. In afara orasului se intinde extraordinar la drum lung. Sta foarte bine pe drum. O ajuta mult x drive-ul.”

Am intrebat posesorii despre consumul masinii, pentru a intelege cat de adanc trebuie sa bagam mana in buzunar atunci cand alimentam. La intrebarea “Ce consum are BMW X3 2.0d (177 Hp)?”:

Adelin Raileanu a raspuns: “Are un consum de 6.9 afara, 8-9 oras, 7 autostrada.”

Berea Marius a raspuns: “Consumul depinde de foarte multe aspecte: trafic, vreme, mod condus. Urban (Bucuresti) intre 10 si 14%. Extraurban: 6.9 - 8.5%.”

La intrebarea “Ce consum are BMW X3 2.0d (150 Hp)?”:

Purcarescu Sebastian a raspuns: “Intre 8 si 15% depinde de stilul de condus.”

Fiabilitate

Din pacate, cea mai populara alegere a motorului pe X3, dieselul de 2,0 litri, se dovedeste a fi cea mai suparatoare. Clapetele swirl din galeria de admisie se rup cam des la modelele 2004-2006, in timp ce cele construite dupa mijlocul anului 2006 pot suferi defectiuni ale lantului de distributie. Pentru a inrautati lucrurile, lantul de distributie este situat in partea din spate a motorului, ceea ce face ca manopera in sine sa dureze mai mult timp si sa aiba un cost mai mare.

Problemele la motorizarile turbo nu se opresc aici, totusi, deoarece defectiunile turbocompresorului sunt frecvente atat pe unitatile de 2,0, cat si pe cele de 3,0 litri, in principal ca urmare a blocarii conductelor de alimentare cu ulei. Si, la fel ca in cazul tuturor diesel-urilor echipate cu un filtru de particule (DPF), X3 trebuie sa fie scos la un drum mai lung astfel incat DPF-ul sa isi faca regenerarea.

Pentru a afla cat mai multe detalii despre fiabilitatea masinii si cu ce probleme s-au confruntat posesorii, am ales cateva raspunsuri pe care posesorii le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “Cat de fiabil este BMW X3 2.0d (177 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Adelin Raileanu a raspuns: “Am schimbat cardanul, s-a rupt crucea cardanica (am mers cu ea rupta cateva luni). Nu era rupta de tot, avea joc mare. Cardan nou 5.900 lei, Cardan SH 1.200 lei. Schimbat ulei in cutia de transfer, cutia dadea “suturi” pana sa fac asta. Fulia si o rola, dar stiam din Germania ca trebuie sa fac asta.”

Dominte Lucian a raspuns: “S-a defectat senzorul de rotatie coloana directie. Piesa mica - problema foarte mare (masina nu mai stia daca virez sau merg drept, prin urmare intra ESP-ul la fiecare viraj).”

Berea Marian a raspuns: “In cei 3 ani de cand o am am avut probleme doar cu supapa EGR. Restul investitiilor facandu-se in scop preventiv (schimb ulei in grupuri, cutie transfer si schimb distributie).”

La intrebarea “Cat de fiabil este BMW X3 2.0i (150 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Pop Alexandru a raspuns: “Pai prima data mi s-a stricat turbina dupa 15.000 km dupa ce am cumparat-o, o turbina refacuta nu noua, m-a costat aici in tara 700€, dar parintii mei stau in Germania langa fabrica unde se refac tubine si au reusit sa imi cumpere una de acolo cu 300€. Dupa inca 12.000km masina mi se parea ca e mai lenesa nu mai merge la fel de bine si am mers la mecanic unde mi s-a spus ca am filtru de particule infundat si ca trebuie sa il schimb si am aflat ca ma costa 6.000 lei, foarte multi bani. Asa ca am zis ca il scot, il anulez si gata. Asta m-a costat 700 lei scosul din calculator si 100 lei scosul fizic. Tipul care mi-a lucrat la calculator mi-a spus ca daca vreu sa imi faca si soft ma costa in total 1000 lei in loc de 700 si normal ca am acceptat. Masina avea stok 150cp, iar pe dino a scos 163, dupa soft a ajuns la 205cp. Ceea ce m-a bucurat foarte tare.”

La intrebarea “Cat de fiabil este BMW X3 2.0d (150 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Purcarescu Sebastian a raspuns: “Am avut o problema gen smucituri la accelerare brusca care s-a dovedit a fi din cauza presiunii inegale in pneuri si uzura neuniforma la unul din cauciucuri….in timp daca diametrul unei roti e mai mic si cu cativa mm face o revolutie in plus si confuzeaza cutia de transfer(4×4) de acolo smucituri. S-a rezolvat prin achizitionarea unui set nou de anvelope.”

Cat costa BMW X3 E83 (2004 – 2010) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a vedea cat costa un X3 E83 la mana a doua. De exemplu, un BMW X3 E83, 2.0d, 4x4, din anul 2008 cu 247.000 km la bord, are un pret de 7200 euro. In timp ce un BMW X3, 2.0i din 2009 cu 173.000 km la bord, are un pret de 4400 euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de X3 ce ne-ar sfatui in cazul in care vrem sa cumparam o astfel de masina si la ce ar trebui sa fim atenti:

Dominte Lucian a raspuns: “Sa o cumpere cu putini km, dotata si cat mai ingrijita ca sa te poti bucura din plin de ea. Sa fie atenti la cutia de transfer si la motor.”

Berea Marius a raspuns: “Sa nu vaneze pretul cel mai mic (de cele mai multe ori masinile achzitionate la pret mult mai mic fata de cel al pietii, au fost paguboase) si sa verifice foarte bine, masina pe care vrea s-o achiztioneze. Sa fie atenti la piesele sau componentele care sunt cunoscute ca fiind mai firave(cutie trasnfer, zgomot distributie, injectoare etc). Foarte multe informatii legate de problemele frecvente ale modelului, se gasesc pe forumurile de specialitate.”

Purcarescu Sebastian a raspuns: “Sa fie atenti la motorizare si la sunetele pe care le scoate masina, in special turbo si cutie de transfer. Sa fie atenti la sunetul motorului in special cu suna turbina, sa o accelereze pe loc la diferite turatii sa vada cum reactioneaza daca scoate fum si nu in ultimul rand existenta unui filtru de particule daca masina e prevazuta cu acesta.”

Sursa foto: bmwblog.com