Bujiile masinii nu mai functioneaza cum trebuie. Ce se intampla cu motorul?

Bujiile masinii nu mai functioneaza cum trebuie. Ce se intampla cu motorul?

Fara scanteie, amestecul de benzina si aer nu va lua foc niciodata, adica masina ta nu va porni niciodata fara bujii.

Bujiile primesc un curent cu un voltaj ridicat la un capat si la celalalt capat ele aprind amestecul cu ajutorul unei scantei.

Pentru o performanta optima, capatul bujiilor care emite scanteia trebuie sa fie tot timpul curat. Daca acest capat devine murdar, acest lucru va afecta felul in care motorul merge.

O bujie murdara poate avea ulei pe ea, benzina sau depuneri de carbon. In unele cazuri se pot si arde atunci cand masina merge prea mult cu motorul incins.

Cum merge motorul masinii tale cand bujiile sunt murdare?

In primul rand creste consumul masinii, motorul va incerca sa compenseze lipsa de putere prin mai multa benzina in amestec. In al doilea rand, masina nu va mai “trage” ca inainte, arderea din cilindru nu va mai respecta parametrii constructorului.

Motorul va porni greu nu numai dimineata. De fiecare data cand vei porni vei observa ca motorul nu mai porneste “la sfert”. Cu timpul o sa vezi ca motorul da rateruri, are pierderi de putere in acceleratie, se “ingatuie” si curand o sa inceapa sa mearga in 3 pistoane.

Stiu ca suna ciudat, dar bujiile se pot defecta datorita unui filtru de aer murdar. Atunci cand filtrul este murdar, motorul nu mai este oxigenat cat trebuie. In amestecul de oxigen/carburant va intra acum mai mult carburant care ocupa locul oxigenului. Aceasta ardere cu mult carburant creaza mult carbon care se depune treptat pe capul bujiei, defectant bujia ulterior.

Noi te sfatuim sa ai tot timpul grija de masina ta si sa faci reviziile si toate schimburile necesare atunci cand trebuie, pentru ca un simplu filtru de aer care costa cateva zeci de lei poate afecta intregul motor.

Sursa foto: lmr.com, mechanics.stackexchange.com

Citeste si...
Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul V6 TDI de 2,7 litri este o versiune mai mica a motorului TDI de 3,0 litri. Acest motor a fost dezvoltat de Audi, dar a fos...

Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI

Motorul 3.0l V6 TDI a fost dezvoltat de Audi (membru al Grupului Volkswagen) si a fost introdus in 2004 ca nou motor in Audi D3 A8...

Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6
Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6

Motorul VW 3.6 FSI este un motor de 3,6 litri VR6 (familie ingusta V EA390). Acesta a fost introdus pentru prima data in Audi Q7 i...

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI
Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul diesel V8 TDI de 4,2 litri se bazeaza pe versiunea de 4.0 litri. Primul V8 TDI a fost instalat in Audi A8 in 1999, si a fo...