Cand trebuie folosit butonul de recirculare a aerului conditionat?

Cand trebuie folosit butonul de recirculare a aerului conditionat?

Probabil fiecare sofer s-a intrebat cel putin o data care este rolul butonului de reciculare a aerului montat pe sistemul de climatizare si cum functioneaza acesta. Poate ca nici nu ati avut ocazia sa il folositi inca sau nu ati vrut sa o faceti pentru ca nu ati stiut cum sa procedati. In acest articol vom vorbi despre cum si cand se foloseste acest buton in mod corespunzator.

In primul rand, trebuie sa stiti ca butonul de recirculare a aerului este un buton de mici dimensiuni, aflat undeva pe panoul de control al sistemului de climatizare si are desenat pe el o pictograma cu o sageata care formeaza un cerc si care chiar daca este utilizat foarte rar de catre majoritatea soferilor, are un rol foare important si ar trebui sa profitam de acesta.

In ceea ce priveste acest buton, exista si cateva reguli de folosire pe care trebuie sa le cunoasteti, pentru a va asigura ca permiteti functionarea perfecta a sistemului. Trebuie sa stiti ca butonul de recirculare a aerului nu se foloseste niciodata pe timp de ploaie sau cand vremea este foarte rece, deoarece acest lucru va face ca umiditatea sa fie retinuta in interiorul autoturismului dumneavoastra, ceea ce va conduce foarte rapid la producerea de condens si aburirea parbrizului.

Acestea fiind spuse, va recomandam sa utilizati butonul de recirculare doar in anotimpul cald sau atunci cand soarele este pe cer, iar nivelul de umiditate este unul scazut. In momentul in care astepti in coloana sau te afli in centrul orasului si traficul este foarte intens, atunci ar fi timpul sa folosesti acest buton pentru a te asigura ca nu permiti tuturor noxelor emise de catre celelalte masini, care sunt foarte daunatoare, sa ajunga in autoturism si sa fie inhalate de catre tine sau alti pasageri. Aceeasi metoda o puteti aplica cand aerul de afara este foarte urat mirositor si nu doriti ca acel miros sa ajunga in autoturismul dumneavoastra.

Un alt factor pe care trebuie sa il luati in considerare este ca atunci cand afara este foarte cald si cel mai probabil folositi sistemul de aer conditionat pentru a scadea temperatura din masina, sistemul de climatizare preia aerul cald din exterior, il raceste si il introduce in autoturism. Daca activati recircularea in acest moment, aerul se va raci mult mai rapid, masina recirculand un aer care deja are o temperatura mai scazuta, iar consumul de combustibil si presiunea asupra sistemului vor fi mai mici.

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...