Transfagarasanul, soseaua care leaga Muntenia de Transilvania, este considerat drumul care solicita cea mai mare atentie din partea soferilor, riscul de accidente fiind unul destul de ridicat.
Parcurgerea Transfagarasanului cu masina este o experienta destul de complexa pentru un conducator auto. Drumul este unul deosebit de frumos atat la nivel de peisaj, cat si la nivel de placere a condusului, insa, soferii spun ca trebuie sa ai putina experienta la volan astfel incat aceasta portiune de drum de 152 de kilometri sa nu devina un stres pentru tine.
Transfagarasanul incepe in comuna Bascov, judetul Arges si se termina in apropierea comunei Cartisoara, judetul Sibiu, facand parte din DN7C si traversand muntii Fagaras.
De ce este periculos Transfagarasanul?
Transfagarasanul este un traseu montan foarte frumos, cu un peisaj care impresioneaza. Este, de asemenea, cel mai lung tunel rutier din tara noastra. Cu toate acestea, drumul nu este unul deloc simplu de parcurs. Cei care parcurg Transfagarasanul la volan trebuie sa isi indrepte atentia spre drum, aglomeratie, trafic, dificultatea curbelor, deoarece riscul accidentelor este destul de mare.
Transfagarasanul este cunoscut atat pentru spectacolul natural pe care il ofera, cat si pentru aspectele mai putin pozitive ce tin de constructia lui.
Transfagarasanul a fost construit in perioada ceausista, fiind unul dintre drumurile in care mai multi tineri si-au pierdut viata deoarece au fost obligati sa participle la lucrarile de constructie. Mai mult de jumatate din numarul celor care au participat la constructia drumului si-au gasit sfarsitul in zonele periculoase din Muntii Fagaras. Riscul traversarii Transfagarasanului in conditii de iarna este confirmat de un alt eveniment, cel al experientei calugarului Nectarie care a urcat cu masina, un Trabant, pana la Capra si a fost surprins de o avalansa reusind totusi sa supravietuiasca.
Transfagarasanul a fost inaugurat in 20 decembrie 1974 si astazi, poate, cel mai celebru drum din Romania.