Cu exceptia cazului in care conduceti unul dintre cele cateva vehicule care sunt echipate cu o anvelopa de rezerva de dimensiuni complete, anvelopele de rezerva nu sunt la fel ca celelalte patru care se afla pe vehiculul dumneavoastra.
Exista diferente semnificative de fabricatie care arata clar ca anvelopa dumneavoastra de rezerva este destinata numai utilizarii temporare si in conditii limitate.
Anvelopa de rezerva are o inaltime si o latime in general diferita
Anvelopa dumneavoastra de rezerva, fie ca este vorba de una cu dimensiuni normale sau de una diferita, are de obicei diametrul mai mic decat celelalte patru pneuri de uz normal.
Diametrul poate fi mai mic cu 0.50 centimetri pana la 2, 3 centimetri fata de pneurile din fabrica, iar latimea este de obicei semnificativ mai mica decat anvelopele din fabrica. Acest lucru este gandit pentru a economisi spatiu in vehiculul dumneavoastra atunci cand anvelopa de rezerva este stocata.
Roata sau janta este fabricata din material usor
Structura jantei de rezerva este mai putin importanta decat cea a jantelor obisnuite, astfel aceasta poate avea o deplasare a rotii mult mai diferita sau poate fi fabricata dintr-un material mai usor comparativ cu rotile normale.
Fiind mai mica si realizata dintr-un material mai usor, este mult mai usor de instalat atunci cand este necesar dar de asemenea nu este la fel de rigida sau rezistenta ca o roata normala la drum.
Adancimea benzii de rulare este mult mai mica
Deoarece este proiectata pentru a fi utilizata strict in situatii de urgenta, anvelopa de rezerva are adancimi mult mai mici si doar adancituri pe suprafata benzii de rulare.
Este destinata sa va duca catre un service sau vulcanizare unde puteti repara anvelopa sau janta defecta, nu este proiectata pentru conditii normale de exploatare.
Sursa foto: excellencecarhire.co.zw, yourmechanic.com