Care este diferenta dintre anvelopele de rezerva si cele normale?

Care este diferenta dintre anvelopele de rezerva si cele normale?

Cu exceptia cazului in care conduceti unul dintre cele cateva vehicule care sunt echipate cu o anvelopa de rezerva de dimensiuni complete, anvelopele de rezerva nu sunt la fel ca celelalte patru care se afla pe vehiculul dumneavoastra.

Exista diferente semnificative de fabricatie care arata clar ca anvelopa dumneavoastra de rezerva este destinata numai utilizarii temporare si in conditii limitate.

Anvelopa de rezerva are o inaltime si o latime in general diferita

Anvelopa dumneavoastra de rezerva, fie ca este vorba de una cu dimensiuni normale sau de una diferita, are de obicei diametrul mai mic decat celelalte patru pneuri de uz normal.

Diametrul poate fi mai mic cu 0.50 centimetri pana la 2, 3 centimetri fata de pneurile din fabrica, iar latimea este de obicei semnificativ mai mica decat anvelopele din fabrica. Acest lucru este gandit pentru a economisi spatiu in vehiculul dumneavoastra atunci cand anvelopa de rezerva este stocata.

Roata sau janta este fabricata din material usor

Structura jantei de rezerva este mai putin importanta decat cea a jantelor obisnuite, astfel aceasta poate avea o deplasare a rotii mult mai diferita sau poate fi fabricata dintr-un material mai usor comparativ cu rotile normale.

Fiind mai mica si realizata dintr-un material mai usor, este mult mai usor de instalat atunci cand este necesar dar de asemenea nu este la fel de rigida sau rezistenta ca o roata normala la drum.

Adancimea benzii de rulare este mult mai mica

Deoarece este proiectata pentru a fi utilizata strict in situatii de urgenta, anvelopa de rezerva are adancimi mult mai mici si doar adancituri pe suprafata benzii de rulare.

Este destinata sa va duca catre un service sau vulcanizare unde puteti repara anvelopa sau janta defecta, nu este proiectata pentru conditii normale de exploatare.

Sursa foto: excellencecarhire.co.zw, yourmechanic.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...