Care sunt cele mai importante piese din arsenalul unei motociclete?

Care sunt cele mai importante piese din arsenalul unei motociclete?

Nu trebuie sa fii mecanic cu diploma sau sa lucrezi intr-un magazin de piese moto ca sa te poti asigura ca pasiunea ta pe doua roti functioneaza in parametrii optimi!

Vara este foarte aproape si, odata cu apropierea sezonului estival, abia astepti sa iti etalezi calitatea de rider si sa incerci aventuri fascinate la munte, pe taramuri accidentate sau prin oras, sub razele stralucinde ale soarelui. Dar, oare, te-ai gandit, vreodata, la importanta pieselor motociclete si ce s-ar putea intampla in cazul ignorarii lor?

Ce trebuie sa faci ca sa calatoresti in siguranta, indiferent de traseul ales?

Cu totii stim cat de importanta este intretinerea unei motociclete. Doar ca, in pasiunea noastra si in dorinta noastra de a pleca in urmatoarea escapada avem tendinta de a uita de unele piese moto esentiale care trebuiesc ocazional schimbate sau macar verificate. Iar articolul de astazi este dedicat acestor piese moto care sunt de importanta capitala.

Este si normala intretinerea unui vehicul, indiferent ca vorbim despre doua roti sau patru roti, indiferent ca vorbim despre un motor in doi timpi sau in patru timpi. Iar daca respectam un plan de intretinere, plan care in general cere doar o implicare minima din partea noastra, putem sa evitam probleme grave.

Nu trebuie sa fii mecanic cu diploma sau sa lucrezi intr-un magazin de piese moto ca sa te poti asigura ca pasiunea ta pe doua roti functioneaza in parametrii optimi.

Lantul de distributie si pinioanele

Unul din acele piese de motocicleta care sunt prezentate drept indestructibile si concepute pentru a rezista pe toata durata de viata a unei motociclete, lantul de distributie nu este construit din beton de la barajul Vidraru, asa ca are nevoie de o inspectie periodica. Trebuie sa te asiguri ca lantul este sincronizat cu pinioanele (atata fata cat si spate) dar si ca primeste suficienta lubrifiere. O verificare simpla, pe care unii nu o considera necesara dar care dureaza doar cateva minute si care poate preveni o problema majora. Orice problema legata de lant sau de pinioane poate ajunge sa coste mai mult decat motocicleta in sine asa ca e bine sa urmezi vorba batranilor care spune ca paza buna trece primejdia rea.

Lichidul de frana

Majoritatea oamenilor uita sau ignora sa schimbe lichidul de frana pentru ca nu ii vei observa lipsa sau prezenta in majoritatea timpului, iar aici includ atat posesorii de motociclete cat si de masini. De fapt, daca nu ai cilindrii sau conductele de frana sparte, sunt sanse mari ca sa nu te gandesti vreodata la lichidul de frana.

Totusi, acest lichid banal asigura buna functionare a franelor, iar in cazul in care isi pierde proprietatile poate afecta intreg sistemul de franare, in cazuri extreme ajungandu-se chiar si la pompa de ABS distrusa.

Anvelopele

Este foarte usor de ignorat starea anvelopelor. Chiar daca nu intra strict in categoria “piese moto”, anvelopele sunt contactul tau si al motocicletei cu asfaltul. Multa lume considera, in mod eronat, faptul ca viata anvelopelor se masoara strict in numarul de kilometri parcursi.

Povestea este pe jumatate adevarata pentru ca viata anvelopelor se masoara si in timp, mai exact in 4 ani. O anvelopa noua poate fi folosita in conditii de siguranta maxim 4 ani pentru ca isi pierde proprietatile in timp. Poti avea o anvelopa cu 5000 de km parcursi in 4 ani, acea anvelopa nu mai este sigura si trebuie inlocuita. Chiar daca kilometrajul este modest, vechimea anvelopei este un motiv suficient de puternic pentru inlocuire.

Daca la masini se pune aceasta problema mai rar pentru ca oricum de obicei anvelopele se tocesc inainte de a se invechi, motocicletele sunt folosite de catre majoritatea dintre noi in scopuri recreationale si in general nu aduna sute de mii de kilometri in bord.

Din acest motiv se pune atat de mult accent pe anvelope moto si pe verificare periodica a acestora!

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...