Care sunt cele mai intalnite defectiuni tehnice la masinile second hand?

Care sunt cele mai intalnite defectiuni tehnice la masinile second hand?

Contextul economic – social din ultimii ani i-a determinat pe multi dintre soferii romani sa isi limiteze investitiile si sa isi schimbe comportamentul de achizitie. Desi pe plan intern este incurajata achizitia de masini noi, romanii se indreapta inca cu precadere spre achizitia de masini second hand avand ca motivatie costurile mai reduse ale acestora. Este interesant, insa, faptul ca acestor masini mai vechi, care au de obicei motorizare diesel, le sunt comune anumite probleme tehnice pe care ar trebui sa le iei in considerare inainte de a lua decizia de cumparare.

Masinile diesel au probleme la nivelul filtrului de particule, turbinei, injectoarelor sau la sistemul EGR.

In general, masinile diesel sunt recomandate pentru a parcurge distante lungi. Atunci cand utilizarea lor se face cu precadere in mediul urban sau doar pentru distante scurte, apar probleme cu filtrul de particule. In cazul unei masini diesel folosita corespunzator, filtrul de particule poate tine pana la 250.000 de kilometri. Ori, in cazul masinilor achizitionate la mana a doua de catre romani, acest kilometraj este depasit tocmai de aceea filtrul este infundat sau anulat.

Tot la masinile diesel pot aparea si probleme la nivelul turbinei, injectoarelor sau la sistemul EGR. Sistemul EGR – a carui problema este acumularea de depuneri, infundarea, blocarea – este afectat in mod frecvent tot din cauza distantelor scurte si a traficul aglomerat care nu permite evacuarea si recircularea totala a gazelor.

In cazul in care decizi sa achizitionezi o masina diesel second hand care are peste 250.000 de kilometri la bord este bine sa ai in vedere si aceste posibile defectiuni care vor aparea in curand – filtru de particule, EGR, injectoare sau turbo.

Pentru circulatie preponderent in oras sunt recomandate masinile pe benzina

Specialistii spun ca multe dintre masinile aduse din strainatate si vandute in Romania pe piata auto second hand au kilometrajul modificat. Aceasta practica, desi era foarte intalnita pana acum ceva vreme, incepe sa fie folosita mai rar deoarece in momentul de fata exista legislatie conform carora numarul de kilometri pot fi verificati in mod real.

In general, atunci cand urmeaza sa achizitionezi o masina la mana a doua este bine sa te asiguri ca acesta este verificata de un specialist. Problemele care pot aparea la masinile utilizate tin foarte mult de modul in care acestea au fost intretinute. Si, desi masinile second hand aduse din afara pot avea si ele destul de multe probleme, s-a dovedit ca la capitolul intretinere, de multe ori, acestea sunt intr-o stare tehnica mai buna decat cele rulate in tara.

Care sunt cauzele problemelor tehnice la masinile rulate?

Cea mai frecventa cauza a defectiunilor care apar la masinile second hand sunt faptul ca acestea au fost folosite in oras si mai putin pe distante lungi. Din cauza traficului aglomerat din mediul urban, la masinile diesel, de exemplu, filtrul de particule nu indeplineste conditiile necesare pentru a se autocurata. Odata cu acesta, si celelalte componente sunt afectate deoarece acumuleaza depuneri.

Si alte sisteme, cum ar fi cel de franare, sunt mai afectate atunci cand traficul se desfasoara mai mult in oras decat in afara lui. Situatia se agraveaza, insa, atunci cand defectiunile nu sunt remediate la timp.

Multe dintre disfunctionalitatile care apar la masinile second hand, dar si la cele noi, sunt anuntate de catre martorii de bord. Atunci cand acestia sunt ignorati, este posibil ca starea tehnica a masinii sa fie afectata destul de grav.

Care este cea mai avantajoasa varianta din punctul de vedere al consumului – masina noua vs. masina veche?

Primii 10.000 de kilometri ai unei masini noi sunt cei in care se produce rodajul pieselor interne si, in acest interval, exista de obicei un consum mai mare.

Insa, in principiu, in cazul in care sunt intretinute corect, consumul nu se raporteaza la numarul de kilometri parcursi de o masina. Problemele de consum apar de obicei atunci cand exista filtre infundate, de exemplu, si amestecul optim combustibil – aer este dificil de obtinut.

Cu alte cuvinte, nu ar trebui sa iti faci griji pentru consum in cazul in care masina second hand pe care o cumperi a fost intretinuta si are reviziile la zi. Bineinteles, conteaza foarte mult si modul in care acesta a fost utilizata, daca a fost utilizata preponderent in oras, pe distante scurte (in cazul masinilor pe motorina).

sursa foto: zf.ro

sursa: gandul.ro

Citeste si...
Sunt anvelopele late mai bune?
Sunt anvelopele late mai bune?

Dimensiunea si latimea anvelopelor determina felul in care autovehiculul dumneavoastra va reactiona in diferite situatii. Exista c...

Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?
Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?

Nu orice model de masina beneficiaza de un sistem de oprire automata sau de asistenta la pornirea din rampa, dar cele care au aces...

Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?
Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?

Din ce in ce mai multi producatori au inceput sa scoata masini cu motoare mici, in 3 pistoane, cu turbina. Fiind mai mici, este le...

Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?
Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?

Producatorii auto japonezi si germani sunt in fruntea listei cand vine vorba de inginerie auto, fara dubii. Multi fani de masini a...