Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?

Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?

Anvelopele cu profil redus devin din ce in ce mai obisnuite, deoarece producatorii construiesc vehicule sau ofera optiuni potrivite clientilor orientati spre performanta. Acestea sunt anvelope care au peretii laterali ingusti.

De exemplu, in dimensiunea anvelopei P225/55R18, 55 este profilul. Este un procentaj sau un raport de aspect al latimii anvelopei. Cu cat este mai mic numarul de mijloc cu atat este mai mic si profilul anvelopei. Anvelopele cu un profil 50 sau mai mic sunt considerate ca fiind anvelope cu profil scazut.

Citeste si despre: totul despre anvelopele masinii

Pneurile cu profil redus ofera un aspect sportiv sporit si sunt adesea insotite de jante mari si atragatoare. Exista beneficii dar si compromisuri in folosire anvelopelor cu profil redus mai ales daca masina dumneavoastra nu a fost echipata initial cu acestea. S-ar putea sa intalniti:

  • control mai bun al masinii;
  • un aspect atragator;
  • sau/si
  • o tinuta de drum mai rigida;
  • mai mult zgomot care vine de la anvelope.

Jantele mai mari insotesc anvelopele cu profil redus. Jantele mai mari inseamna ca exista mai mult spatiu pentru frane mai mari, ceea ce inseamna ca distanta de oprire va fi mai scurta si siguranta masinii se va imbunatatii.

Sunt anvelopele cu profil redus mai predisupuse la explozii si perforari?

Anvelopele cu profil redus au un perete lateral mult mai ingust si exista o perna de aer mai mica pentru a absorbi impactul de la gropi sau borduri. Acest lucru poate duce la deteriorarea structurala a peretelui lateral al anvelopei dumneavoastra.

Poate aparea o umflatura in peretele lateral al anvelopei sau aceasta poate suferi si pierderi imediate sau totale de aer sau perforare in timpul mersului.

Pneurile cu profil redus nu sunt mai predispuse la perforari decat pneurile cu profil obisnuit. Probabilitatea de a face o pana este aceeasi in ambele cazuri de model al anvelopelor.

Citeste si despre: totul despre presiunea din roti

Sursa foto: openbay.com

Articole similare
Masina nu mai porneste. Ai probleme cu bateria sau cu alternatorul?

Masina nu mai porneste. Ai probleme cu bateria sau cu alternatorul?

Ce se intampla cand bateria sau alternatorul masinii nu mai functioneaza? Care sunt simptomele cand se defecteaza?

Sunt anvelopele late mai bune?

Sunt anvelopele late mai bune?

Vrei sa alegi anvelope mai late pentru masina ta? Citeste asta!

Tot ce trebuie sa stii despre cauciucurile uzate

Tot ce trebuie sa stii despre cauciucurile uzate

Multi considera ca o data ce masina e achizitionata s-a terminat partea de cheltuieli. Insa adevaratele cheltuieli incep abia dupa.

Sfaturi achizitie masina la mana a doua

Sfaturi achizitie masina la mana a doua

Cauti sa cumperi o masina la mana a doua dar nu stii ce trebuie sa faci si ce trebuie sa verifici la masina? Citeste articolul si afla de la noi.

S-a rupt furtunul de la radiator la masina?

S-a rupt furtunul de la radiator la masina?

Furtunurile se gasesc peste tot cand vine vorba de masina ta si sunt supuse presiunii lichidelor.

Rolul jantelor masinii si de ce sunt importante

Rolul jantelor masinii si de ce sunt importante

Jantele noi pot imbunatati performantele masinii dumneavoastra. Montarea corecta asigura compatibilitatea rotilor cu vehiculul.

Care sunt masinile cu cele mai multe rechemari in service din 2020?

Care sunt masinile cu cele mai multe rechemari in service din 2020?

In 2020 353 de modele auto au fost rechemate in service, lucru care a afectat 38 de producatori la nivel global.

Sfaturi de urmat inainte de a pleca la un drum lung

Sfaturi de urmat inainte de a pleca la un drum lung

In continuare va vom prezenta 10 sfaturi de care sa tineti cont inainte de a pleca cu masina la un drum lung.

Tehnici de negociere pentru cumpararea celor mai bune anvelope

Tehnici de negociere pentru cumpararea celor mai bune anvelope

Afla de la noi cum sa obtii cel mai bun pret pentru noile tale anvelope.

Cele mai bune curatitoare cu presiune pentru masina ta

Cele mai bune curatitoare cu presiune pentru masina ta

De multe ori spalarea masinii este o sarcina plictisitoare si care dureaza mult timp. Cu spalatoarele sub presiune timpul nu va mai fi o problema.

Care sunt semnele unui prezon de la janta slabit?

Care sunt semnele unui prezon de la janta slabit?

In cele mai multe cazuri, daca prezonul este de vina, pe langa volan, vei simti vibratie si in carosierie, o sa ai impresia ca toata masina vibreaza.

Probleme cu clapetele swirl la Alfa Romeo?

Probleme cu clapetele swirl la Alfa Romeo?

Ce sunt clapetele swirl si de ce este cea mai comuna problema la Alfa Romeo?

Cel mai fiabil motor? Diesel sau benzina

Cel mai fiabil motor? Diesel sau benzina

Care este cel mai fiabil motor din lume? Care motor este de ales, diesel sau benzina? Ce inseamna fiabilitatea motorului.

Probleme care cauzeaza vibratii la motor

Probleme care cauzeaza vibratii la motor

Cele mai frecvente 5 cauze care pot determina aparitia de vibratii la nivelul motorului si al caroseriei.

Cele mai afectate piese in urma unui accident

Cele mai afectate piese in urma unui accident

In articolul de astazi vom vorbi despre piesele care sunt cele mai predispuse sa se deterioreze in urma unui accident.

Simptome probleme la evacuarea masinii

Simptome probleme la evacuarea masinii

Ce se intampla atunci cand evacuarea masinii nu se mai aude ca inainte? Vezi ce probleme ascunse poate avea masina ta in acest caz.

Despre motorul FB20 de la Subaru

Despre motorul FB20 de la Subaru

Motorul de 2.0 litri FB20 a inlocuit motorul de 2.0 litri din seria EJ. Modelul FB20 este noul motor complet nou-generatia a treia.

Despre motorul 1.6 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 1.6 Ecoboost de la Ford

EcoBoost 1.6L are un cap cilindric din aluminiu cu 16 valve. Intre capul cilindrului si blocul motor exista o garnitura din otel inoxidabil multistrat.

Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

2.2 SkyActiv-D (SH-VPTR si SH-VPTS) este motorul turbo-diesel de 2,2 litri care se bazeaza pe predecesorul sau - MZR-CD.

Despre motorul FB25 de la Subaru

Despre motorul FB25 de la Subaru

FB25 de 2.5 litri este un motor cu patru cilindri fara turbocompresor care a inlocuit motorul EJ25 in modelele Legacy si Forester.

Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Motorul Ford 2.0 EcoBoost GTDI nu are probleme enorme, dar totusi, unii proprietari de masini s-au confruntat cu probleme pe parcursul anilor de productie.

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Probleme ale motorului EJ20 si fiabilitate. Consumul de ulei. Motivul este segmentii blocati. Acest lucru este foarte comun pentru EJ20 cu turbocompresor.

Ce sa facem pentru a prelungi viata cauciucurilor ?

Ce sa facem pentru a prelungi viata cauciucurilor ?

Majoritatea producatorilor recomanda sa faceti rotatia anvelopelor la fiecare 6 luni sau la fiecare aproximativ 10 mii de kilometri.

Despre motorul SkyActiv-G 2.5T de la Mazda

Despre motorul SkyActiv-G 2.5T de la Mazda

SkyActiv-G 2.5T este un motor pe benzina cu turbocompresor de 2,5 litri cu injectie directa.

Despre motorul K4M 1.6 de la Renault

Despre motorul K4M 1.6 de la Renault

Renault il foloseste pentru a instala in modelele lor incepand cu anul 1999 (Renault Megane, Renault Clio II, Renault Laguna si altele).

Vibratii la motor?

Vibratii la motor?

Conducand masina zi de zi risti sa treci prin tot felul de fenomene pe care nu stii exact in ce categorie sa le incadrezi.

Despre motorul 1KD-FTV de la Toyota

Despre motorul 1KD-FTV de la Toyota

1KD-FTV nu este foarte durabil si fiabil comparativ cu vechile motoare diesel Toyota, dar putem sublinia ca motorul 1KD este mai puternic.

Despre motorul Mazda L3-VE sau MZR

Despre motorul Mazda L3-VE sau MZR

Este un motor pe benzina cu 4 cilindri in linie, de 2,3 litri, care a fost produs intre 2001 si 2010.

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

A fost introdus in 2015 si a devenit cea mai buna oferta pentru Toyota Auris si mai tarziu o optiune pentru Toyota C-HR.

Despre sistemul cu dubla evacuare

Despre sistemul cu dubla evacuare

Amestecul de aer si combustibil ramas este fortat sa iasa din cilindru prin supapele de evacuare, in galeria de evacuare si sa iasa prin sistemul de evacuare.