Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?

Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?

Anvelopele cu profil redus devin din ce in ce mai obisnuite, deoarece producatorii construiesc vehicule sau ofera optiuni potrivite clientilor orientati spre performanta. Acestea sunt anvelope care au peretii laterali ingusti.

De exemplu, in dimensiunea anvelopei P225/55R18, 55 este profilul. Este un procentaj sau un raport de aspect al latimii anvelopei. Cu cat este mai mic numarul de mijloc cu atat este mai mic si profilul anvelopei. Anvelopele cu un profil 50 sau mai mic sunt considerate ca fiind anvelope cu profil scazut.

Pneurile cu profil redus ofera un aspect sportiv sporit si sunt adesea insotite de jante mari si atragatoare. Exista beneficii dar si compromisuri in folosire anvelopelor cu profil redus mai ales daca masina dumneavoastra nu a fost echipata initial cu acestea. S-ar putea sa intalniti:

Jantele mai mari insotesc anvelopele cu profil redus. Jantele mai mari inseamna ca exista mai mult spatiu pentru frane mai mari, ceea ce inseamna ca distanta de oprire va fi mai scurta si siguranta masinii se va imbunatatii.

Sunt anvelopele cu profil redus mai predisupuse la explozii si perforari?

Anvelopele cu profil redus au un perete lateral mult mai ingust si exista o perna de aer mai mica pentru a absorbi impactul de la gropi sau borduri. Acest lucru poate duce la deteriorarea structurala a peretelui lateral al anvelopei dumneavoastra.

Poate aparea o umflatura in peretele lateral al anvelopei sau aceasta poate suferi si pierderi imediate sau totale de aer sau perforare in timpul mersului.

Pneurile cu profil redus nu sunt mai predispuse la perforari decat pneurile cu profil obisnuit. Probabilitatea de a face o pana este aceeasi in ambele cazuri de model al anvelopelor.

Sursa foto: openbay.com