Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?

Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?

Nu orice model de masina beneficiaza de un sistem de oprire automata sau de asistenta la pornirea din rampa, dar cele care au acest sistem pot face ca traficul in conditii de aglomeratie sa fie mult mai relaxant. In cele ce urmeaza va vom explica rolul fiecarui sistem amintit anterior, modul in care acestea functioneaza si care sunt diferentele dintre ele.

In ultimi ani, deoarece functionalitatea franei de oprire automata a devenit tot mai populara si mai solicitata de catre soferi, acest sistem este instalat pe tot mai mult masini, mai ales deoarece si pentru producatorii auto este mult mai simplu sa treaca de la frana de mana manuala la frana electrica.

Acest sistem ne poate ajuta foarte mult mai ales in zonele de trafic intens daca circulam in orase aglomerate si trebuie sa oprim si pornim des masina, deoarece ne permite sa ne odihnim piciorul atunci cand stam pe loc si sa nu ne facem griji ca trebuie sa actionam frana de parcarea manual sau sa ne facem griji ca masina va aluneca in spate atunci cand pornim de pe loc.

Trebuie sa stim ca functia de oprire automata este o componenta care face parte din sistemul ABS sau ESP, iar in momentul in care activam sistemul apasand butonul Auto-Hold, pe care de obicei il regasim langa comutatorul franei de parcare electrice, acesta va mentine automat presiunea de franare asupra pedalei, fara ca noi sa ma trebuiasca sa o apasam.

Totusi, atunci cand apasam butonul, trebuie sa ne asiguram ca si pedala este apasata corespunzator, pentru ca informatia inregistrata sa fie corecta si masina sa franeze corespunzator. Dupa ce a fost activat butonul si s-a aprins lumina care ne indica ca sistemul functioneaza, putem indeparta piciorul in siguranta de pe pedala de frana si masina nu se va mai misca. Eliberarea pedalei de frana se face foarte simplu, la cea mai mica apasare a acceleratiei sistemul de Auto-Hold se va dezactiva si vom putea porni mai departe.

Acum ca am explicat cum functioneaza sistemul si care sunt avantajele utilizarii acestuia, va vom spune si la ce trebuie sa aveti grija atunci cand utilizati un astfel de sistem. Intotdeauna cand dorim sa activam butonul de Auto-Hold trebuie sa si verificam daca acesta este activ, nu doar sa credem ca l-am activat, pentru a nu avea surprize neplacute.

Majoritatea autoturismelor care prezinta aceasta functionalitate inregistreaza ultima setare pe care a avut-o sistemul, astfel incat nu ar trebui sa fie probleme, dar este indicat sa faceti o verificare de siguranta atunci cand doriti sa apasati butonul. Alt factor important de mentionat este ca autoturismul permite activarea sistemului Auto-Hold doar atat timp cat va aflati in interiorul automobilului, cu usile inchise si cu centura de siguranta pusa, fara a va permite sa folositi sistemul in alte conditii.

Foarte important de mentionat este ca sistemul Auto-Hold nu inlocuieste frana de mana a vehicului dumneavoastra.

Cele mai moderne si noi vehicule vor avea atat asistenta pentru pronirea in rampa, cat si pentru Auto-Hold. In timp ce principiul de utilizare este relativ asemanator, sistemul de asistenta la pornire in rampa are rolul de a impiedica vehiculul sa curga in jos atunci cand trecem de la frana la acceleratie si sa ne ajute sa nu moara motorul, iar functia Auto-Hold este menita sa tina autovehicului pe loc pana cand clapeta de acceleratie este apasata din nou, ceea ce poate dura chiar si mai mult de cateva minute in unele cazuri. In cazul in care aveti dificultati la a porni din rampa si nu aveti un sistem care sa va ajute, puteti utiliza sistemul de Auto-Hold, dar trebuie sa stiti ca nu acesta este rolul acestei functionalitati.

In principiu, functionalitatea de asistenta la pornirea in rampa este asociata cu autoturismele care sunt echipate cu o cutie de viteze manuala, la care un picior este utilizat pentru ambreiaj, iar cel de al doilea pentru frana si acceleratie. La pornirea de pe loc un picior va trece de pe frana pe acceleratie, in timp ce piciorul stang va actiona ambreiajul. In momentul in care are loc trecerea dintre cele doua pedale, mai ales la soferii incepatori, masina va curge in spate daca procesul nu are loc rapid si motorul va muri sau se va supratura in functie de cum vom apasa acceleratia.

Citeste si...
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?

Producatorii de automobile continua sa inoveze, ceea ce a condus la aparitia unui sistem de care probabil nu foarte multi soferi a...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...