Care sunt simptomele unui catalizator infundat?

Care sunt simptomele unui catalizator infundat?

Convertorii catalitici sunt responsabili pentru curățarea emisiilor mașinii, transformând particulele dăunătoare în gaze și vapori de apă mai siguri. Dar ce se întâmplă atunci când aceștia se blochează sau dezvoltă defecte?

Aici, vom evidenția simptomele unui convertor catalitic blocat și vom explica problemele care pot apărea ca urmare. De asemenea, este important să explicăm modul de funcționare a convertorilor catalitici, astfel încât să puteți înțelege de ce aceste tipuri de probleme apar și cele mai bune modalități de a le rezolva.

Cum functioneaza catalizatorul?

Catalizatorul se află în sistemul de evacuare, unde colectează gaze nocive precum monoxidul de carbon și hidrocarburile, transformându-le în dioxid de carbon și apă care sunt eliberate prin sistemul de evacuare.

Convertorii conțin “pori” ceramici acoperiți cu o combinație de paladiu, rodiu și platină. Când acest acoperiș este expus la emisiile fierbinți ale motorului, se încălzește, schimbând structura chimică a porilor. Acest lucru, la rândul său, acționează ca o barieră, îndepărtând gazele nocive și transformând particulele în azot și oxigen.

Rezultatul este impresionant. Convertorii catalitici sunt capabili să îndepărteze un număr substanțial de particule nocive din gazele de evacuare, limitând volumul de gaze periculoase care scapă in atmosfera.

În plus, convertorii catalitici sunt extrem de durabili și necesită un efort minim de întreținere pentru a funcționa la parametrii optimi. Totuși, verificările și întreținerea la intervale regulate pot ajuta la asigurarea că un convertor funcționează așa cum ar trebui.

Care sunt simptomele unui catalizator infundat?

În timp ce convertorii catalitici sunt o soluție durabilă și bine concepută, aceștia pot dezvolta probleme de care trebuie să fii conștient. Există câteva simptome care îți pot spune că există o problemă cu convertorul catalitic al mașinii tale, inclusiv:

Performanță slabă a motorului și accelerare lenta

Dacă ai observat o scădere a performanței mașinii tale, acesta este un semn clar al unei probleme cu convertorul catalitic. Motorul poate suna aspru și sufocat la relanti, poți experimenta mai multe opriri decât de obicei și pedala de accelerație poate să nu răspundă ca de obicei.

Căldură de sub mașină

Ai observat căldură ieșind de sub mașină? Nu ți se pare - probabil vine de la convertor.

Atunci când convertorul devine blocat, gazele de evacuare fierbinți se acumulează în porii unității. Poți simți această căldură în exterior și interiorul mașinii, iar acesta este cu siguranță un simptom pe care nu trebuie să îl ignori mult timp.

Miros de ouă clocite

Nu ignora mirosul care pătrunde în mașină ca fiind de la o fermă apropiată, pentru că s-ar putea să vină de la convertorul catalitic al mașinii tale.

Când există o problemă cu sistemul, particulele de sulf nu sunt dispersate așa cum ar trebui. Aceasta poate produce un miros similar cu cel de ouă clocite pe care l-ai putea observa când conduci.

Gaze de evacuare întunecate

Dacă gazele de evacuare care ies din mașina ta sunt întunecate, acesta este un indicator cheie al problemelor cu convertorul. Când funcționează corect, convertoarele descompun carbonul și alte particule nocive; dacă gazele de evacuare sunt întunecate, înseamnă că acestea încă sunt prezente.

Verifică-ți mașina cât mai curând posibil dacă observi fum negru ieșind din evacuare. Nu doar că acest lucru ar putea reduce costurile costisitoare de reparații, dar va asigura și că emisiile de zi cu zi sunt reduse la minimum. În plus, emisiile ridicate ar putea duce și la eșecul inspecției tehnice periodice.

Citeste si...
Sunt anvelopele late mai bune?
Sunt anvelopele late mai bune?

Dimensiunea si latimea anvelopelor determina felul in care autovehiculul dumneavoastra va reactiona in diferite situatii. Exista c...

Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?
Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?

Nu orice model de masina beneficiaza de un sistem de oprire automata sau de asistenta la pornirea din rampa, dar cele care au aces...

Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?
Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?

Din ce in ce mai multi producatori au inceput sa scoata masini cu motoare mici, in 3 pistoane, cu turbina. Fiind mai mici, este le...

Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?
Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?

Producatorii auto japonezi si germani sunt in fruntea listei cand vine vorba de inginerie auto, fara dubii. Multi fani de masini a...