Care sunt situatiile in care te poate opri RAR-ul in trafic?

Care sunt situatiile in care te poate opri RAR-ul in trafic?

In Romania, orice vehicul care circula pe drumurile publice poate fi oprit in orice moment in trafic pentru a fi verificat de catre inspectorii RAR. Acesti inspectorii au dreptul sa verifice daca vehiculul respecta regulile in vigoare privind siguranta circulatiei sau protectia mediului. Daca sunt identificate probleme tehnice, soferii vor fi amendati, iar in cazul problemelor grave, pot ramane si fara certificatul de inmatriculare al autovehiculului.

Probabil ati vazut pe marginea drumului atunci cand se fac astfel de controale. Masinile sunt verificate in detaliu, iar orice nefunctionalitate sau sistem care nu corespunde normelor legale va atrage o sanctiuni. RAR-ul realizeaza aceste controale pentru a mentine un nivel crescut al sigurantei in trafic. In cazul in care va confruntati cu probleme mici veti primi doar o amenda, dar in situatia problemelor grave masina va mai pleca doar pe platforma.

Toate vehiculele din Romania sunt obligate sa treaca periodic prin intermediul unei inspectii tehnice (ITP). Pentru vehiculele destinate utilizarii personale, frecventa cu care acest lucru se face depinde de varsta vehiculului. Astfel, un vehicul nou va trebui sa faca ITP-ul dupa trei ani de la cumparare, apoi la fiecare doi ani.

Vehiculele mai vechi de 12 ani sunt obligate sa treaca prin ITP anual. In afara acestei forme “organizate” de verificare a starii tehnice, autoritatile mai au la dispozitie optiunea de a realiza inspectii tehnice in trafic. Acestea sunt realizate de catre inspectorii Registrului Auto Roman (RAR). Pe de alta parte, taxiurile si alte forme de transport in comun trebuie sa faca verificare ITP la fiecare 6 luni.

In practica, verificarile vehiculelor din trafic sunt realizate de catre echipe mixte formate din Politie si RAR si au ca scop identificarea problemelor cu sistemul de franare, sistemul de directie, instalatia electrica de iluminare si semnalizare, anvelopele si suspensia, sau cele legate de emisiile poluante.

Astfel, soferii vehiculelor din trafic ar putea fi opriti in orice moment de catre echipe mixte formate din politia rutiera si RAR. Cu toate acestea, dupa cum subliniaza si reprezentantii RAR, nu toate vehiculele sunt oprite in trafic, ci doar acelea “care sunt susceptibile de a prezenta defectiuni”. Acestea sunt tinta, precum vehiculele cu probleme evidente, cum ar fi luminile care nu functioneaza sau care functioneaza incorect, evacuarea care scoate fum sau cele care prezinta un sistem de franare nefunctional.

Agentii RAR nu au dreptul de a impune sanctiuni, fie ca vorbim doar despre o amenda sau alte pedepse mai grave. Acesta este motivul pentru care in cadrul echipelor de verificare exista si agenti ai politiei. Daca cei de la RAR constata probleme cu autoturismul in cauza, politia va face un proces verbal de constatare a contraventiei sau in situatiile mai grave va retine certificatul de inmatriculare al autoturismului.

Daca ti-a fost retinut certificatul de inmatriculare al autoturismului si / sau placutele de inmatriculare, poti primi o dovada cu drept de circulatie sau fara drept de circulatie. Daca nu mai primesti dreptul de circulatie se considera ca inmatricularea masinii este suspendata si va trebui sa chemi o platforma pentru a o ridica. Dupa ce rezolvi toate problemele identificate de catre RAR, trebuie sa te prezinti la un nou control la sediu acestora. Doar daca treci noua verificare vei primi certificatul de inmatriculare inapoi.

Citeste si...
Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?
Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?

Din ce in ce mai multi producatori au inceput sa scoata masini cu motoare mici, in 3 pistoane, cu turbina. Fiind mai mici, este le...

Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?
Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?

Producatorii auto japonezi si germani sunt in fruntea listei cand vine vorba de inginerie auto, fara dubii. Multi fani de masini a...

Sunt airbagurile si centurile conectate?
Sunt airbagurile si centurile conectate?

Airbagurile si centurile de siguranta sunt cele mai importante doua elemente atunci cand vine vorba despre siguranta ta si a celor...

Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?
Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?

Atunci cand vine vorba despre autoturisme, una dintre cele mai semnificative diferente pe care trebuie sa le luam in calcul este t...