Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?

Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?

Atunci cand vine vorba despre autoturisme, una dintre cele mai semnificative diferente pe care trebuie sa le luam in calcul este tipul de transmisie cu care este echipata masina.

In general, transmisiile manuale sunt mai ieftine de intretinut si de reparat dcat cele automate, nu pentru ca ar prezenta performante diferite, ci pentru ca transmisiile automate sunt mult mai complexe si au in componenta un numar mult mai mare de piese.

In acest articol vom face o paralela intre costurile de reparare si intretinere ale celor doua tipuri de transmisii.

Angrenajul unei transmisii automate are in componenta o multitudine de sisteme mecanice, hidraulice si electronice care conlucreaza in permanenta pentru a realiza schimbarea vitezelor intr-un mod cat mai confortabil si in momentul potrivit. Pe de alta parte, o cutie de viteze manuala are in componenta in principal angrenaje mecanice si se bazeaza strict pe miscarile realizate de sofer pentru a schimba treptele de viteza.

Una dintre cele mai importante componente ale sistemului de transmisie, pe care din pacate foarte multi soferi o trec cu vedere este lichidul de transmisie, care este un fluid consumabil si care necesita inlocuire periodica. In functie de tipul de autoturism, de calitatea lichidului si de valoarea manoperei, inlocuirea lichidului de transmisie la masinile automate costa intre 500-1000 de lei. In ceea ce priveste masinile manuale, in acest caz inlocuirea lichidului costa in jur de 300-600 de lei.

Atunci cand vine vorba despre costurile de reparare a transmisiei, valoarea acestora poate varia destul de mult in functie de defectiunea cu care ne confruntam. Spre exemplu, repararea unei scurgeri se poate reduce la cateva sute de lei, dar demontarea unei transmisii poate fi o operatiune foarte costisitoare. Tot mai multe ateliere auto recomanda in momentul de fata sa inlocuiti transmisia complet atunci cand va confruntati cu defectiuni, deoarece este foarte probabil ca pretul de inlocuire sa fie mai mic decat pretul de reparatie, iar un sistem nou va functiona intotdeauna mai bine decat unul reparat.

In ceea ce priveste costurile de inlocuire a transmisiei unui autoturism, si aceasta operatiune poate sa varieze dstul de mult, in functie de tipul de automobil pe care il detineti si de calitatea pieselor pe care urmeaza sa le utilizati, dar in general valoarea acestei operatiuni este intre 1000-2500 de euro. Transmisiile automate sunt mai scumpe si vom ajunge sa platim chiar si 3000-4000 de euro pentru acestea, iar cutiile CVT se situeaza in partea superioara a estimarii, unde pretul minim de inlocuire este de 3500 de euro.

In cazul vehiculelor de lux sau a celor produse in numar limitat, inlocuirea unei transmisii va ajunge la valorii de zeci de mii de euro.

Atunci cand vine vorba despre transmisia autoturismului trebuie sa stiti ca in general garantia acopera aceste componente, in functie de numarul de kilometri parcursi cu autoturismul. In general, un ambreiaj este acoperit pentru 12000-15000 de km, in timp ce trenul de rulare spre exemplu este incadrat la o durata de viata de 75000-100000 de km. Acestea fiind spuse, ar trebui sa luati in considerare utilizarea unei asigurari foarte bune in cazul in care alegeti sa pastrati autoturismul dupa ce acesta iese din garantie, deoarece valorile pe care le va presupune reparatia unei transmisii defecte pot deveni foarte mari.

In ceea ce priveste comparatia dintre cele doua tipuri de transmisie existente, fara discutie cutiile de viteze automate sunt componente mult mai scumpe, fiind mult mai complexe, dar in acelasi timp acestea au o durata de viata mai lunga si suporta un nivel mai ridicat de presiune decat cutiile manuale, asa incat se vor strica mult mai greu.

sursa foto: https://carloversautomotive.com/

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...