Ce culoare are uleiul de transmisie?

Ce culoare are uleiul de transmisie?

Ce informatii putem afla dintr-o culoare? Raspunsul este o tona de informatii cand vine vorba de culoarea fluidului de transmisie. Este una dintre cele mai bune modalitati de a defini sanatatea generala a cutie de viteze.

Cum arata un lichid de transmisie sanatos? Raspunsul scurt este ca are o culoare frumoasa de chihlimbar. Si asta presupune ca aveti chiar si un producator care incepe cu lichid de transmisie chihlimbar. Exista cateva vehicule care folosesc alte culori, dar in cea mai mare parte toate acestea folosesc un fluid de transmisie care incepe cu un fel de culoare rosie stralucitoare.

 

Diferite culori ale lichidului de transmisie

Nu toate uleiurile auto au acceasi culoare, depinde de producator si de tipul de transmisie. Totul se schimba in momentul in care lichidul paraseste flaconul de ulei si ajunge in interiorul cutiei de viteze. Fluidul va incepe imediat sa se intunece in culoare. Aceasta schimbare a culorii nu inseamna neaparat ca exista ceva in neregula.

Exista pur si simplu o tona de informatii uimitoare pe care le puteti invata despre un vehicul, analizand lichidul de transmisie. La fel ca uleiul de motor, lichidul de transmisie automata devine mai intunecat cu varsta. Acest lucru insasi nu indica neaparat o problema. Incalzirea poate cauza uleiul sa se intunece in timp.

Citeste si despre: cand trebuie sa schimbi uleiul din cutia de transmisie

Lichid de transmisie de culoare galben deschis sau rosu

Culoarea rosie pe care o vedeti in lichidul de transmisie provine dintr-un colorant adaugat la acesta. Fara ea uleiul nu ar avea nicio culoare! Nu va inselati daca lichidul dumneavoastra vechi arata grozav. 

Deci, daca transmisia dumneavoastra automata aluneca sau trebuie sa ii faceti oricum revizia, nu lasati culoarea uleiului sa va pacaleasca. Acestea fiind spuse, rosu este o indicatie a unei transmisii sanatoase.

 

Este uleiul cutiei automate rosu?

Majoritatea lichidelor de transmisie sunt rosii. Exista coloranti care sunt pusi in ulei pentru a ii da culoarea rosie. Teoretic, lichidul de transmisie poate fi aproape de culoare.

Exceptii notabile ar fi B&M ATF, care este albastru, sau lichidul de transmisie pentru Mercedes care poate fi de asemenea albastru. Este foarte rar ca un lichid de transmisie sa nu fie rosu. Chiar si lichidul de transmisie purpuriu regal este rosu.

De ce este uleiul cutie de viteze rosu?

Fluidul de transmisie este rosu din cauza colorantilor care sunt pusi in el pentru a ajuta la diferentierea sa de alte fluide din vehicul. Aceast lucru ofera cateva beneficii.

Culoarea rosie va permite sa aflati unde se scurge mai usor. Fluidul de transmisie rosu este usor de despartit de uleiul de motor negru, ceea ce elimina orice confuzie atunci cand incercati sa va dati seama ce lichid curge si pe unde.

Lichidul de transmisie maro

Cand va verificati lichidul de transmisie si apare ca o culoare maro-maronie, acesta este un indiciu al unui lichid folosit multe mii de km. Incalzirea face ca vopseaua din lichid sa isi schimbe culoarea si sa devina mai intunecata.

Uleiul de cutie maro nu ar trebui sa va ingrijoreze, uleiul nu este 100% uzat. De fapt, unele uleiuri de transmisie chiar vin din fabrica cu o culoare maro.

Lichidul de transmisie brun

Un lichid de cutie brun iti va pune clar probleme cand vine vorba de o diagnosticare vizuala a scurgerilor de ulei. Pe metal uleiul de cutie brun arata aproape la fel ca uleiul de motor asa ca iti va fi greu sa aflii pe unde ai scurgeri, daca acestea vin de la motor sau de la cutie, mai ales daca scurgerile sunt de la motor si ajung pana la cutie. 

Uleiul de transmisie trebuie schimbat atunci cand ajunge brun, este un semn bun ca trebuie sa faci revizia cutiei de viteze.

Lichid de transmisie roz

Aceasta culoare indica faptul ca antigelul sau apa au corupt transmisia. Dintre toate culorile mentionate, acesta este cea care mi-ar da cea mai mare ingrijorare. Odata intrata apa sau antigelul in transmisie vei avea probleme serioase si cu siguranta ea nu va mai iesi de bunavoie de acolo. Apa poate ajunge in cutia de viteze si in cazul in care conduci masina prin zone inundate sau intersectii pline de apa.

Daca aveti apa sau antigel in cutia de viteze schimbati uleiul cat mai rapid si efectuati si o spalare a transmisiei, sa nu uitam ca apa este un agent coroziv si asta nu e bine pentru metal, nu?

Lichidul de transmisie contaminat cu apa poate avea, de asemenea, un aspect spumos. Acest lucru se va intampla atunci cand radiatorul va permita patrunderea aerului si antigelului in cutie.

Citeste si despre: cum functioneaza filtrul de transmisie

Ulei de transmisie negru

Un ulei de transmisie rosu sau maro nu ar trebui sa te ingrijoreze, insa atunci cand uleiul din cutie este negru este clar ca ai o problema de rezolvat.

Pentru ochiul neinstruit, uleiul negru si cel maro par la fel, insa nu sunt. Daca nu sunteti siguri, mirositi uleiu. Un ulei de cutie negru miroase. Miroase rau pentru ca a ars ceva pentru a obtine acel miros. Acest miros este cauzat, de obicei, de imbinari uzate si care aluneca, de probleme legate de convertizorul de cuplu sau de alte defectiuni la transmisie.

Este o indicatie a unei probleme grave, iar transmisia va necesita rezivie. La masinile cu dublu ambreiaj, un ulei de transmisie negru si care miroase, poate insemna schimbarea ambelor placi de ambreiaj, mirosul aparand in urma patinarii acestor placi.

Mici bucati de metal gasite in uleiul cutiei de viteze

Daca gasiti mici bucati de metal in ulei este clar ca transmisia este distrusa si trebuie reparata sau inlocuita. Transmisiile automate cu ambreiaje care lucreaza in ulei nu ar trebui niciodata sa patineze si sa creeze aceste bucati de metal si cum am spus si mai sus uleiul nu trebuie niciodata sa miroasa a ars.

Nu amanati o reparatie in cazul acesta sau costurile de reparatie pot creste pe zi ce trece. Puteti ajunge de la o reparatie de 5000 de lei la una de 20000.

Ce se intampla daca puneti prea mult ulei in cutia de viteze?

Uleiul poate spuma si deveni inutil pentru cutia de viteze.

Ce face lichidul transmisiei automate?

Ca orice alt lichid el raceste si lubrifiaza cutia de viteze si ajuta convertizorul de cuplu la transmiterea puterii. Lichidul de transmisie este un tip de ulei hidraulic. Este foarte inflamabil. Un motor utilizeaza ulei pentru lubrifiere, apa pentru racire si un arbore cotit si pistoane pentru a transfera energia catre transmisie.

Uleiul de transmisie combina toate aceste trei sarcini intr-un singur lichid. El trebuie schimbat mai rar si aceasta operatiune este una dintre cele mai neglijate cand vine vorba de revizia unei masini.

Cum arata lichidul de transmisie?

Lichidul de transmisie arata foarte mult ca uleiul de motor. La baza, este tot un fluid hidraulic. Este de obicei rosu atunci cand este turnat in prima data in cutie si isi va schimba culoarea in timp si prin utilizare.

Concluzie

Uitandu-va la culorarea lichidului de transmisie este o modalitate foarte buna de a determina ce se intampla in interiorul transmisiei masinii. Amintiti-va ca o alta culoare decat rosu sau chihlimbar nu indica neaparat o problema. Indiferent de culoarea fluidului, daca uleiul miroase a ars verificati cutia imediat.

Citeste si despre: prea mult ulei in cutia de viteze

Sursa foto: carfromjapan.com, myminiannapolis.com, samarins.com, goldeagle.com, freepik.com, total.co.uk

Articole similare

EJ22 este probabil cel mai fiabil motor Subaru, cu un bloc antiglont. Durata de viata a motorului este mai mare de 400.000-450.000 km.

PCM a detectat o tensiune in circuitul injector de combustibil (pentru injectorul de combustibil din cilindrul 7) care nu e in conformitate cu valoarea de referinta a producatorului.

Ford Motor Company a anuntat un nou motor al familiei EcoBoost in 2013. Noua versiune de 1,5 litri are designul motorului EcoBoost I-3 de 1,0 litri.

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului pompei injectorului reductor - tensiune scazuta.