Ce este mai exact remaparea motorului?

Ce este mai exact remaparea motorului?

Remaparea ECU este un proces de imbunatatire a sistemului electronic de control al motorului unei masini prin actualizarea software-ului instalat de producator. ECU (unitatea de control electronic) este actualizata cu un set diferit de comenzi care ajuta motorul sa produca mai multa putere si sa functioneze mai eficient.

Producatorii de automobile produc in masa motoare pentru utilizare in tari din intreaga lume si acest lucru inseamna ca trebuie sa fie proiectate pentru a suporta o gama de conditii de functionare diferite, precum si diferite tipuri de combustibil si diferite climaturi, dar exista si alte presiuni, inclusiv necesitatea de a reduce emisiile nocive de evacuare.

Producatorii vor programa adesea unitatea de comanda a motorului astfel incat motorul sa fie capabil sa treaca testele stricte de emisii cu o valoare a emisiilor redusa, dar aceasta nu este cea mai buna alegere ca un motor sa functioneze la capacitatea sa maxima.

Acest lucru ofera tehnicianului nostru sansa de a imbunatati eficienta motorului prin reprogramarea unitatii electronice de control, chiptuning. Programand motorul sa functioneze cu un anumit nivel de combustibil poate obtine un raspuns mai bun la accelerare, poate genera mai multa putere si cuplu si chiar poate folosi mai putin combustibil.

Sa spunem ca orice masina fabricata dupa anul 2000 poate primi o remapere a ECU, care se aplica atat motoarelor pe benzina, cat si celor diesel. Rezultatele pot fi diferite, dar o remapere a ECU va produce intotdeauna cele mai bune rezultate atunci cand este aplicata pe un motor turbo sau supraalimentat.

Acest lucru se datoreaza faptului ca are loc o crestere a presiunii din turbina sau turbocompresor astfel se va ajunge la o crestere a puterii motorului.

Uneori este posibil sa se obtina castiguri semnificative de putere la motoarele aspirate natural. Unii producatori ofera acelasi motor in diferite modele cu niveluri diferite de putere, iar acest lucru se realizeaza prin setarea unor harti diferite in ECU.

Acest lucru face posibila remaparea ECU pentru a elibera acelasi nivel de putere la fel ca la motorul superior. Un exemplu in acest sens este motorul pe benzina de 2,0 litri instalat in Volkswagen Golf, care este o versiune mai slaba a motorului similar gasit in Golf GTI.

Efectuarea si instalarea unei remaparii este o sarcina relativ simpla. In principal, masinile noi au un port de diagnosticare (OBD) ce permite tehnicienilor nostri sa descarce coduri de eroare de la ECU atunci cand masina este in service, iar acest port poate fi utilizat pentru a remapa ECU folosind un laptop si aparatura de ultima generatie. Unele masini mai vechi vor avea nevoie de cipul original de pe ECU pentru a fi inlocuit, ceea ce necesita mai multa expertiza tehnica si poate face upgrade-ul mai scump.

Castigul real de putere dintr-o remapere a ECU variaza de la model la model. Unele motoare pot castiga doar 5%, in timp ce altele pot castiga pana la 40%, dar cresterea medie a puterii motorului ar fi in jur de 15-20%. Cuplul suplimentar inseamna ca economia de combustibil se poate imbunatati, dar acest lucru variaza si mai mult, in principal in functie de stilul de conducere si de cat de mult din noua putere vrei sa folosesti.

O remapere a ECU este, in general, o modalitate sigura de a obtine un vehicul mai puternic. Sa spunem ca o astfel de remapare nu costa mai mult de 300-500 de euro, bineinteles asta in functie de modelul masinii.

Citeste si...
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde

In fiecare oras intalnim semafoare intermitente catre dreapta. Din pacate, rolul acestora si modul corect in care soferul trebuie...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...