Remaparea ECU este un proces de imbunatatire a sistemului electronic de control al motorului unei masini prin actualizarea software-ului instalat de producator. ECU (unitatea de control electronic) este actualizata cu un set diferit de comenzi care ajuta motorul sa produca mai multa putere si sa functioneze mai eficient.
Producatorii de automobile produc in masa motoare pentru utilizare in tari din intreaga lume si acest lucru inseamna ca trebuie sa fie proiectate pentru a suporta o gama de conditii de functionare diferite, precum si diferite tipuri de combustibil si diferite climaturi, dar exista si alte presiuni, inclusiv necesitatea de a reduce emisiile nocive de evacuare.
Producatorii vor programa adesea unitatea de comanda a motorului astfel incat motorul sa fie capabil sa treaca testele stricte de emisii cu o valoare a emisiilor redusa, dar aceasta nu este cea mai buna alegere ca un motor sa functioneze la capacitatea sa maxima.
Acest lucru ofera tehnicianului nostru sansa de a imbunatati eficienta motorului prin reprogramarea unitatii electronice de control, chiptuning. Programand motorul sa functioneze cu un anumit nivel de combustibil poate obtine un raspuns mai bun la accelerare, poate genera mai multa putere si cuplu si chiar poate folosi mai putin combustibil.
Sa spunem ca orice masina fabricata dupa anul 2000 poate primi o remapere a ECU, care se aplica atat motoarelor pe benzina, cat si celor diesel. Rezultatele pot fi diferite, dar o remapere a ECU va produce intotdeauna cele mai bune rezultate atunci cand este aplicata pe un motor turbo sau supraalimentat.
Acest lucru se datoreaza faptului ca are loc o crestere a presiunii din turbina sau turbocompresor astfel se va ajunge la o crestere a puterii motorului.
Uneori este posibil sa se obtina castiguri semnificative de putere la motoarele aspirate natural. Unii producatori ofera acelasi motor in diferite modele cu niveluri diferite de putere, iar acest lucru se realizeaza prin setarea unor harti diferite in ECU.
Acest lucru face posibila remaparea ECU pentru a elibera acelasi nivel de putere la fel ca la motorul superior. Un exemplu in acest sens este motorul pe benzina de 2,0 litri instalat in Volkswagen Golf, care este o versiune mai slaba a motorului similar gasit in Golf GTI.
Efectuarea si instalarea unei remaparii este o sarcina relativ simpla. In principal, masinile noi au un port de diagnosticare (OBD) ce permite tehnicienilor nostri sa descarce coduri de eroare de la ECU atunci cand masina este in service, iar acest port poate fi utilizat pentru a remapa ECU folosind un laptop si aparatura de ultima generatie. Unele masini mai vechi vor avea nevoie de cipul original de pe ECU pentru a fi inlocuit, ceea ce necesita mai multa expertiza tehnica si poate face upgrade-ul mai scump.
Castigul real de putere dintr-o remapere a ECU variaza de la model la model. Unele motoare pot castiga doar 5%, in timp ce altele pot castiga pana la 40%, dar cresterea medie a puterii motorului ar fi in jur de 15-20%. Cuplul suplimentar inseamna ca economia de combustibil se poate imbunatati, dar acest lucru variaza si mai mult, in principal in functie de stilul de conducere si de cat de mult din noua putere vrei sa folosesti.
O remapere a ECU este, in general, o modalitate sigura de a obtine un vehicul mai puternic. Sa spunem ca o astfel de remapare nu costa mai mult de 300-500 de euro, bineinteles asta in functie de modelul masinii.
Cati stim exact ce inseamna sasiul unei masini si mai ales care sunt partile componente, fara de care masina nu ar putea functiona?
Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?
Supraincalzirea motorului poate fi determinata de numerosi factori, inclusiv un radiator cu probleme, o defectiune la nivelul sistemului de racire.
Descriem pe scurt rolul galerie de admisie si va spunem ce sa intampla atunci cand galeria este defecta.
Aceasta cauzeaza explozii si interfereaza cu ciclul motorului cand combustibilul nu se aprinde corect, producand sunetul de detonare in motor.
Cum functioneaza senzorii de parcare si de ce sa ii alegi ca si dotare pentru masina ta.
Cum verifici daca un rulment al masinii este defect? Auzi un huruit atunci cand masina ruleaza si creste odata cu viteza?
Distantierele nu modifica pata de contact pe care o lasa pneul pe asfalt, el modifica dinstanta dintre cele doua pete de contact.
Dupa cum bine stii, motorul este esential pentru buna functionare a masinii tale. De aceea este bine sa il intretii pentru o perioada cat mai lunga.
Uneori, fara nici un motiv, masina dumneavoastra nu vrea sa mai porneasca, exact cand ai nevoie de ea mai mult. De ce nu mai porneste?
Un test de compresie va dezvalui starea pieselor motorului masinii, astfel vom sti ce piese trebuie schimbate si care inca sunt in stare buna.
Ca si o mica concluzie generala, acestea sunt cele mai comune probleme care pot explica de ce motorul tau este mort si refuza sa mai porneasca.
Sunt mai multe firme pe piata care produc aceste sisteme de incalzire auxiliara, dar cele mai cunoscute sunt Webasto, Eberspacher sau Airtronic.
Probabil ati vazut in bordul masinii un martor luminos aprins. Acest lucru va informeaza ca exista o problema. Daca mergeti la un mecanic, acesta va folosi un scaner OBD2.
Controlul tractiunii este un sistem de siguranta al masinii, al carui scop este sa ajute mareasca aderenta anvelopelor pe suprafetele cu tractiune scazuta.
Masina a intrat in limp mode? Nu mai accelereaza sau chiar nu mai porneste? Afla de ce intampla asta si ce probleme are masina ta.
Ati auzit de termenul “procura notariala auto” dar cu siguranta nu stiti exact ce inseamna, cum se realizeaza sau de ce acte avem nevoie pentru a intocmi una.
Atunci cand capul de bara este defect suspensia fata se slabeste. Cu cat suspensia se slabeste mai mult, soferul o sa simta vibratii in volan.
Totul despre ECU, ce se intampla daca este defect, unde il gasesti, cum aflii ce erori are si cand trebuie si cum poti sa il inlocuiesti.
Senzorul de ploaie este o dotare care merita toti banii, el automatizeaza procesul de stergere al parbrizului lasand soferul sa se concentreze la condus.
Masinile folosesc un incalzitor al blocului motor (block heater).Acesta este un dispozitiv ce ajuta motorul si lichidele din interiorul acestuia sa se incalzeasca pe timp de iarna.
Simeringul arborelui cotit este o piesa mica si ieftina dar extrem de importanta, afla ce se intampla daca se strica.
Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.
De ce sa alegi un motor cu tehnologia VTEC? Ce face ea mai exact?
Problemele cu supraincalzirea motorului pot sa determine aparitia unor probleme destul de grave.
Injectoarele pot ceda cu timpul de aceea o sa enumaram cateva simptome ale unui injector care nu functioneaza corespunzator.
Cum te ajuta servofrana si cum iti dai seama daca s-a stricat? Ce simptome are o servofrana defecta?
Transmisia poate fi de 2 feluri, cu cardan sau cu planetare. In acest material vom vorbi despre primul tip de transmisie, cea pe cardan (cardanica).
Verifica si starea conductei de cauciuc care intre in capatul vasului de expansiune, cu timpul se poate fisura sau taia si pe acolo se poate scurge lichid.
Cum sa schimbi uleiul si filtrul de ulei chiar acasa? Citeste acest tutorial si asigura-te ca faci totul ca la carte.
Ce este electromotorul masinii si cum functioneaza. Care sunt simptomele cand se defecteaza electromotorul?