Ce este si cum functioneaza DSC-ul la BMW?

Ce este si cum functioneaza DSC-ul la BMW?

In cazul in care esti pasionat de autoturisme ai auzit cu siguranta de controlul dinamic al stabilitatii (DSC), o functie care instalata pe majoritatea autoturismelor noi si care este considerat o inovatia extraordinara in ceea ce priveste protectia soferului in timpul condusului.

In situatia in care nu ati mai auzit de acest sistem, in termeni simpli, DSC este un sistem de control al suspensiei mai performant decat sistemul clasic ABS, al sistemului de control al franarii in viraje (CBC) si al sistemului de control automat al stabilitatii. Practic, acest tip de sistem indeplineste rolurile celor trei sisteme mentionate anterior si este mai eficient.

Computerul de bord al masinii monitorizeaza in permanenta intr-un mod individual viteza fiecarei roti, impreuna cu viteza la franare si la accelerare, prin intermediul unei multitudini de senzori.

Pe langa acestea, sistemul colecteaza informatii despre viteza autovehiculului, nivelul de turatie al motorului, pozitia pedalelor si pozitia senzorului unghiului de bracare. Toate aceste date sunt transmise catre modulul de control DSC care le analizeaza si le proceseaza, dupa care trimite instructiuni catre diferite componente din angrenajul autoturismului. Pentru majoritatea autoturismelor noi acest sistem functioneaza automat si nu trebuie activat de catre sofer.

Rolul acestui modul de control este de a compara in permanenta conditiile ideale de conducere cu cele ale starii actuale ale autoturismului. In cazul in care efectuam un viraj, iar autoturismul supra/sub-vireaza, starea actuala se abate de la starea ideala si sistemul intervine de la sine pentru a mentine controlul asupra autoturismului in permanenta. De multe ori nici nu vom realiza daca autoturismul nostru franeaza/accelereaza de la sine sau daca ne ajuta sa ne pastram controlul asupra masinii, deoarece totul se va desfasura intr-un mod foarte natural.

Practic, tot ceea ce face controlul dinamic al stabilitatii la un autoturism este sa se asigure ca autoturismul se afla in conditii optime de functionare si se incadreaza in niste parametrii care au fost setati ca fiind cei ideali pentru ca pasagerii sa se afle in permanenta in siguranta. Indiferent daca soferul face o greseala sau conditiile de mers se schimba intr-un mod neprevazut, automobilul va corecta orice eroare pentru a impiedica pierderea controlului asupra autovehiculului.

In situatia in care sistemul DSC identifica o pierde a aderentei asupra solului sau observa ca autoturismul isi pierde stabilitatea, acesta poate chiar sa reduca sau sa opreasca de tot puterea care ajunge la una dintre rotile masinii pentru a impiedica alunecarea acesteia. Consideram ca DSC este o caracteristica inovatoare exceptionala in ceea ce priveste siguranta pentru orice masina si ca aceasta ar trebui sa se regaseasca la orice autoturism.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...