Ce este termostatul si ce probleme poate avea?

Ce este termostatul si ce probleme poate avea?

Rolul unui termostat este acela de a gestiona lichidul de racire care patrunde si care iese din motor, in timp ce rolul senzorului de temperatura al antigelului este acela de a inregistra pe tabloul de bord temperatura.

Aceasta este fara doar si poate o informatie extrem de pretioasa, dat fiind faptul ca motorul masinii se poate cala, adica sa fie nevoie sa il inlocuiesti cu un alt motor, ceea ce in functie de marca si modelul masinii poate insemna un cost foarte mare.

In ceea ce priveste termostatul, trebuie mentionat ca acesta are doua faze, astfel ca fie este inchis, fie este deschis.

Termostatul este inchis in momentul in care motorul este oprit si este pur si simplu rece, insa odata cu pornirea motorului, temperatura lichidului de racire va creste, ceea ce va duce la deschiderea termostatului pentru ca acesta trebuie sa permita circulatia lichidului de racire in radiator, care trebuie sa raceasca, si sa ajunga in camera de racire care se afla in motor.

Rolul acestui mecanism este de asemenea unul foarte important deoarece contribuie la functionarea motorului in cele mai bune conditii, la o temperatura primara, si nu permite supraincalzirea motorului.

Asadar, dupa cum se poate vedea, termostatul este o componenta extrem de importanta pentru bunastarea motorului, iar din acest motiv este necesar sa se deschida atunci cand trebuie, si sa se inchida tot atunci cand trebuie.

In cazul in care acest lucru nu se intampla, cu siguranta exista o problema care trebuie remediata in cel mai scurt timp posibil.

In cele ce urmeaza, vom vedea care sunt si cateva dintre simptomele unui termostat defect, pentru ca toti cei care intampina aceste simptome sa stie la ce trebuie sa se astepte.

Citeste si despre: unde este localizat termostatul

Supraincalzirea motorului

In conditiile in care accidental termostatul nu se inchide, lucrurile nu stau deloc bine, pentru ca lichidul de racire care se regaseste in interiorul motorului nu va putea sa ajunga in punctul de a se raci, asa ca din aceasta cauza se va ajunge in cel mai scurt timp la supraincalzirea motorului.

Acest lucru insa poate fi vizibil in tabloul de bord al masinii, acolo unde va va fi indicata o crestere semnificativa a temperaturii.

In aceste conditii nu veti putea conduce mai mult de 5-10 minute. Daca va veti afla intr-o asemenea situatie, indiferent de localitatea in care va aflati, va fi nevoie sa vizitati primul service auto care va iese in cale.

Fluctuatiile de temperatura

Un lucru este cat se poate de clar, si anume ca termostatul a fost special creat pentru ca sa asigure temperatura ideala, insa daca aici intervine o problema, se va ajunge la fluctuatiile de temperatura.

Fluctuatiile de temperatura pot aparea si din cauza unor defectiuni electrice, insa acest lucru il vor constata de regula specialistii atunci cand masina va ajunge la service.

Citeste si despre: defectiuni auto pe care nu este bine sa le reparati singur

Posibile scurgeri

In momentul in care termostatul nu functioneaza la parametri normali, lichidul de racire care se regaseste in camera de racire a motorului gaseste o solutie de evadare. Atunci cand deja lichidul de racire incepe sa se incalzeasca, poate ataca cele mai slabe legaturi, si se poate scurge. 

Pentru depistarea scurgerilor nu este nevoie de o vizita la service si nici nu este nevoie sa solicitati ajutorul specialistilor, pentru ca scurgerile de lichid se pot depista vizual.

Temperatura in crestere

In conditiile in care poarta termostatului nu se va inchide, atunci nu va fi posibila curgerea lichidului de racire prin intermediul radiatorului, iar lichidul de racire va incepe sa se incalzeasca, si va transforma lichidul de racire din radiator intr-un lichid cald.

Din acest motiv, daca veti depista faptul ca indicatorul de temperatura care este afisat in bord este in crestere, iar rezervorul din radiator este plin cu apa, atunci in mod evident termostatul are o problema, iar pentru remedierea acesteia este necesara o vizita cu masina intr-un service auto.

Solutii ale unui termostat defect

Cel mai important lucru de mentionat este ca atunci cand termostatul prezinta simptome care tradeaza o defectiune, puteti remedia situatia, insa nu pentru mult timp, ci pana cand veti ajunge cu masina la service.

Citeste si despre: ce trebuie sa faci ca sa tii masina departe de service

Testarea si inlocuirea termostatului

De mentionat este faptul ca un termostat functioneaza mecanic, asa ca pentru a testa termostatul masinii, specialistii de la service il vor putea pune intr-o galeata cu apa, si vor incalzi apa la 90 de grade Celsius. In cazul in care termostatul nu este defect, trebuie sa se deschida la aceasta temperatura.

Daca specialistii de la service constata ca termostatul este defect, atunci cu siguranta solutia pentru remedierea problemei consta in inlocuirea termostatului.

Cel mai probabil exista si posibilitatea de a se repara termostatul, insa aceasta solutie nu este rentabila, mai ales ca nu garanteaza nimeni faptul ca termostatul va functiona la fel ca unul nou.

Sistemul de racire defect

Exista diferite situatii in care un termostat defect se poate dezactiva strict din cauza unui sistem de racire defect, asa ca tinand cont de acest aspect trebuie sa faceti tot ce este necesar pentru a obtine aerul rece din sistemul de racire al masinii.

Citeste si despre: cum se goleste sistemul de racire al masinii

Reparati sau inlocuiti termostatul

Termostatul este o componenta de mici dimensiuni, si nici nu are un pret mare, asa ca in ceea ce priveste inlocuirea sa nu trebuie sa va faceti prea multe griji din punct de vedere financiar.

Cel mai indicat ar fi ca in cazul in care aveti termostatul defect, sa il inlocuiti cu unul nou, decat sa il reparati. Ce rost are sa il reparati, iar dupa ceva timp acesta sa se strice si sa aiba din nou nevoie de o reparatie?

In acest fel, platind una – doua – trei reparatii veti cheltui mai multi bani, pe cand un termostat nou nu va mai intampina probleme prea curand.

Atunci cand inlocuiti termostatul, trebuie sa va asigurati ca acesta va avea o durata de viata indelungata, motiv pentru care odata pe luna ar fi indicat sa mergeti la service pentru a va curata aceasta piesa.

De asemenea este important sa va asigurati ca umpleti radiatorul oricand situatia cere acest lucru, iar astfel sunt sanse ca termostatul sa functioneze la parametri.

Cu toate acestea, daca el va ceda, mai mult ca sigur va veti intreba care ar fi costul inlocuirii termostatului.

Aici deja depinde totul de marca si modelul masinii. O interventie de inlocuire sau reparatie termostat nu necesita mult timp, asa ca veti putea folosi din nou masina dupa doar cateva ore, cu termostatul nou.

In ceea ce priveste piesa, acum se pot gasi piese auto la foarte multe magazine de specialitate, se pot gasi la magazine online sau poate aveti norocul ca mecanicul dumneavoastra sa aiba o asemenea piesa de rezerva si sa o cumparati de la el. Astfel, nu veti mai astepta sa soseasca curierul si sa aduca termostatul.

Asadar, in mare parte acestea sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le cunoasteti in ceea ce priveste termostatul masinii.

Citeste si despre: 6 piese auto reciclabile

Sursa foto: automedicsafrica.com, carfromjapan.com, monitor.co.ug, axleaddict.com, autopartsu.com, epmooney.ie

Articole similare
Simptomele unui senzor de detonatie defect

Simptomele unui senzor de detonatie defect

Detonatia este procesul care survine atunci cand amestecul nu este aprins de scanteia bujiei, cand temperatura amestecului atinge limita de autoaprindere.

Cod eroare OBD2 P2045

Cod eroare OBD2 P2045

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului injectorului reductor de temperatura - tensiune ridicata.

Cum functioneaza inchiderea centralizata a masinii?

Cum functioneaza inchiderea centralizata a masinii?

Inchiderea centralizata a masinii tale este un sistem cu unde radio care controleaza incuietorile usilor prin intermediul a mai multe actuatoare.

Cod eroare OBD2 P0680

Cod eroare OBD2 P0680

Acest cod se refera la eroarea circuitului sistemului bujiilor incandescente - cilindrul 10.