Ce probleme este recomandat sa le rezolvi doar in service?

Ce probleme este recomandat sa le rezolvi doar in service?

De cate ori nu te-ai gandit ca ai putea face economii de bani si timp rezolvand singur o problema la masina? Intr-adevar, sunt unele interventii pe care le poti face singur fara ajutorul unui mecanic auto, cum ar fi sa schimbi un bec sau o roata, sa schimbi uleiul sau filtrele, sau o bujie invechita. Dar exista probleme mai importante, in special cele ce tin de motor sau siguranta vehiculului, unde nu doar ca te sfatuim, dar este obligatoriu sa le lasi pe mana unui profesionist auto. Despre ele vom discuta in continuare.

Diagnosticarea

In ziua de astazi, interfetele si aplicatiile care citesc erorile din bord sunt la indemana oricui, ca sa nu mai vorbim despre cautarea pe Google, unde poti gasi multe informatii despre orice problema auto. Problema apare, insa, la interpretatrea erorilor, domeniu in care, daca nu detii cunostintele necesare, este aproape imposibil sa le intelegi si poti chiar agrava problema, daca intervii de unul singur.

Codurile de eroare nu sunt clare pentru oricine, plus ca vei avea nevoie de echipamente suplimentare pentru citire si rezolvare. Echipamente pe care le poti gasi doar intr-un service auto.

Schimbarea anvelopelor

Desi pare o procedura simpla, nu poti schimba anvelopele fara instrumente specializate de vulcanizare. Schimbarea anvelopelor nu este totuna cu schimbarea rotilor, prima necesitand si reechilibrarea si verificarea uzurii. De ce este neaparata nevoie sa mergi la vulcanizare? Pentru ca este nevoie de echipamente profesionale pentru dejantat, echilibrare, cricuri si alte unelte necesare procesului. Totodata, profesionistii de la service acorda atentie speciala prezoanelor, care au un cuplu recomandat pentru strangere, prin care se evita uzura filetului si fortarea jantelor.

Interventii la motor

Pentru ca este cea mai importanta componenta a masinii, motorul nu este un loc unde sa ai vrea sa umbli daca nu detii experienta necesara. Mai ales daca vorbim despre motoarele noi, care sunt extreme si greu de diagnosticat si reparat. Toate reparatiile la motor trebuie sa fie realizate doar de mecanici priceputi si cu experienta, doarece acestea au tolerante reduse si au nevoie de un cuplu foarte exact de fixare.

Mai mult, numarul de piese din componenta este foarte mare, iar daca te apuci sa desfaci un motor pentru prima data in viata ta, sunt sanse minime sa il mai poti monta in forma initiala. Pe langa faptul ca este cel mai bun loc unde sa repari motorul, daca duci masina la service, protejezi si garantia oferita de la producator, care se pierde in cazul interventiilor in afara unui service autorizat.

Interventii la sistemul de suspensii

Sistemul de suspensie asigura stabilitatea in timpul mersului, confortul si manevrabilitatea masinii. Este un sistem important si de aceea componentele trebuie verificate cu mare atentie la intervale regulate de timp. Componentele suspensiilor, precum lonjeroane, brate sau bucse, par usor de inlocuit la prima vedere.

In realitate, exista destule scenarii in care acest tip de interventie poate merge gresit, daca este facuta de catre cineva neinitiat in mecanica auto. Incepatorii s-ar putea sa nu inteleaga forta extraordinara care exista intr-un arc elicoidal, ar putea sa nu faca interventiila in ordinea corecta, sau ar putea sa nu tina cont ca amortizoarele uzate trebuie schimbate in pereche. De aceea este impractic, mai ales din punct de vedere al costurilor, sa faci aceste interventii acasa, chiar daca detii echipament specializat.

Incarcarea sistemului AC cu freon

In general, un sistem de climatizare pierde cam 15% din cantitatea de freon in fiecare an, chiar daca nu sunt folosite decat vara. De aceea ai nevoie de un service bun pentru identificarea scurgerilor sau a altor probleme, dar mai ales pentru incarcarea cu freon.

Supraincalzirea

Mentenanta sistemului de racire, cum ar fi inlocuirea furtunurilor sau a termostatului, sunt printre interventiile pe care le poti face acasa, daca ai ceva pregatire si uneltele potrivite. Cu toate acestea, daca motorul este deja supraincalzit, riscul sa intervii acasa este mult prea mare, si vei avea nevoie de ajutorul unui mecanic profesionist.

In concluzie, este important sa stii sa faci diferenta intre problemele pe care le poti rezolva acasa fara riscuri sau cu riscuri pe care iti permiti sa ti le asumi, si problemele care necesita interventia unui mecanic profesionist. Astfel, vei fi sigur ca nu vei pierde nici timp si nici nu vei fi nevoit sa faci cheltuieli suplimentare.

Sursa foto: porsche.com, saudi24.news, rac.co.uk

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Poti sa stationezi pe banda din dreapta daca semaforul intermitent este verde?
Poti sa stationezi pe banda din dreapta daca semaforul intermitent este verde?

Cu totii ne-am saturat pana peste cap de aglomeratia infernala care este in trafic in orasele aglomerate. Administratorii drumuril...

Ce este metoda “rezervorul de benzina gol” si cum poti fi inselat?
Ce este metoda “rezervorul de benzina gol” si cum poti fi inselat?

In Austria, districtul nordic Mühldorf, o soferita a fost pacalita de catre un grup de trei barbati, posibil a fi romani, care i-a...

Motivul pentru care nu poti turna motorina in rezervorul unei masini pe benzina. Reciproca nu este valabila
Motivul pentru care nu poti turna motorina in rezervorul unei masini pe benzina. Reciproca nu este valabila

Momentul achizitiei unei masini, indiferent daca vorbim de un autovehicul din reprezentanta sau la mana a doua, presupune exprimar...