Ce probleme este recomandat sa le rezolvi doar in service?

Ce probleme este recomandat sa le rezolvi doar in service?

De cate ori nu te-ai gandit ca ai putea face economii de bani si timp rezolvand singur o problema la masina? Intr-adevar, sunt unele interventii pe care le poti face singur fara ajutorul unui mecanic auto, cum ar fi sa schimbi un bec sau o roata, sa schimbi uleiul sau filtrele, sau o bujie invechita. Dar exista probleme mai importante, in special cele ce tin de motor sau siguranta vehiculului, unde nu doar ca te sfatuim, dar este obligatoriu sa le lasi pe mana unui profesionist auto. Despre ele vom discuta in continuare.

 

Diagnosticarea

 

In ziua de astazi, interfetele si aplicatiile care citesc erorile din bord sunt la indemana oricui, ca sa nu mai vorbim despre cautarea pe Google, unde poti gasi multe informatii despre orice problema auto. Problema apare, insa, la interpretatrea erorilor, domeniu in care, daca nu detii cunostintele necesare, este aproape imposibil sa le intelegi si poti chiar agrava problema, daca intervii de unul singur.

Codurile de eroare nu sunt clare pentru oricine, plus ca vei avea nevoie de echipamente suplimentare pentru citire si rezolvare. Echipamente pe care le poti gasi doar intr-un service auto.

 

Citeste si despre: cum sa nu fiti pacaliti de catre service-urile auto

 

 

Schimbarea anvelopelor

 

Desi pare o procedura simpla, nu poti schimba anvelopele fara instrumente specializate de vulcanizare. Schimbarea anvelopelor nu este totuna cu schimbarea rotilor, prima necesitand si reechilibrarea si verificarea uzurii. De ce este neaparata nevoie sa mergi la vulcanizare? Pentru ca este nevoie de echipamente profesionale pentru dejantat, echilibrare, cricuri si alte unelte necesare procesului. Totodata, profesionistii de la service acorda atentie speciala prezoanelor, care au un cuplu recomandat pentru strangere, prin care se evita uzura filetului si fortarea jantelor.

Interventii la motor

 

Pentru ca este cea mai importanta componenta a masinii, motorul nu este un loc unde sa ai vrea sa umbli daca nu detii experienta necesara. Mai ales daca vorbim despre motoarele noi, care sunt extreme si greu de diagnosticat si reparat. Toate reparatiile la motor trebuie sa fie realizate doar de mecanici priceputi si cu experienta, doarece acestea au tolerante reduse si au nevoie de un cuplu foarte exact de fixare.

Mai mult, numarul de piese din componenta este foarte mare, iar daca te apuci sa desfaci un motor pentru prima data in viata ta, sunt sanse minime sa il mai poti monta in forma initiala. Pe langa faptul ca este cel mai bun loc unde sa repari motorul, daca duci masina la service, protejezi si garantia oferita de la producator, care se pierde in cazul interventiilor in afara unui service autorizat.

 

Interventii la sistemul de suspensii

 

Sistemul de suspensie asigura stabilitatea in timpul mersului, confortul si manevrabilitatea masinii. Este un sistem important si de aceea componentele trebuie verificate cu mare atentie la intervale regulate de timp. Componentele suspensiilor, precum lonjeroane, brate sau bucse, par usor de inlocuit la prima vedere.

In realitate, exista destule scenarii in care acest tip de interventie poate merge gresit, daca este facuta de catre cineva neinitiat in mecanica auto. Incepatorii s-ar putea sa nu inteleaga forta extraordinara care exista intr-un arc elicoidal, ar putea sa nu faca interventiila in ordinea corecta, sau ar putea sa nu tina cont ca amortizoarele uzate trebuie schimbate in pereche. De aceea este impractic, mai ales din punct de vedere al costurilor, sa faci aceste interventii acasa, chiar daca detii echipament specializat.

 

Citeste si despre: cat de des trebuie sa reincarci cu freon

 

Incarcarea sistemului AC cu freon

 

In general, un sistem de climatizare pierde cam 15% din cantitatea de freon in fiecare an, chiar daca nu sunt folosite decat vara. De aceea ai nevoie de un service bun pentru identificarea scurgerilor sau a altor probleme, dar mai ales pentru incarcarea cu freon.

 

Supraincalzirea

Mentenanta sistemului de racire, cum ar fi inlocuirea furtunurilor sau a termostatului, sunt printre interventiile pe care le poti face acasa, daca ai ceva pregatire si uneltele potrivite. Cu toate acestea, daca motorul este deja supraincalzit, riscul sa intervii acasa este mult prea mare, si vei avea nevoie de ajutorul unui mecanic profesionist.

 

In concluzie, este important sa stii sa faci diferenta intre problemele pe care le poti rezolva acasa fara riscuri sau cu riscuri pe care iti permiti sa ti le asumi, si problemele care necesita interventia unui mecanic profesionist. Astfel, vei fi sigur ca nu vei pierde nici timp si nici nu vei fi nevoit sa faci cheltuieli suplimentare.

 

Citeste si despre: cum sa alegi service-ul potrivit

 

 

Sursa foto: porsche.com, saudi24.news, rac.co.uk

Articole similare
Martor ABS aprins. Este in regula sa conduci?

Martor ABS aprins. Este in regula sa conduci?

S-a aprins martorul luminos al ABS-ului in bord? Ce trebuie sa faci? Este bine sa conduci mai departe sau trebuie sa mergi cu masina in service? Afla aici.

Totul despre daune minore si cum sa le repari de unul singur

Totul despre daune minore si cum sa le repari de unul singur

Probleme minore la caroserie pot aparea oricand, chiar daca conduci cu cea mai mare atentie. Afla detalii despre facilitatea de a repara daune minore.

Ce este mecatronicul?

Ce este mecatronicul?

Astazi vom vorbi despre mecatronic. Vom afla ce este el, ce rol are si cum se poate defecta el.

Cum sa nu fiti pacaliti de catre service-urile auto?

Cum sa nu fiti pacaliti de catre service-urile auto?

In toate articolele noastre precizam sa apelati mereu la un service autorizat care sa va ajute la realizarea unei reparatii mai complicate.

Ce trebuie sa faci daca ai ramas in pana?

Ce trebuie sa faci daca ai ramas in pana?

In articolul de astazi vom vorbi despre ce trebuie sa facem daca ramanem in pana in mijlocul drumului, departe de casa.

Sase probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza

Sase probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza

Tuturor ne place mirosul de masina noua, pe care dorim sa il pastram cat mai mult timp. De cele mai multe ori acest miros nu persista pentru mult timp.

Ce este OBD2?

Ce este OBD2?

Probabil ati vazut in bordul masinii un martor luminos aprins. Acest lucru va informeaza ca exista o problema. Daca mergeti la un mecanic, acesta va folosi un scaner OBD2.

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.

3 lucruri pe care trebuie sa le stii inainte sa cobori suspensia masinii

3 lucruri pe care trebuie sa le stii inainte sa cobori suspensia masinii

Hai sa fim seriosi, o masina lasata 5-10 cm mai jos arata genial. Dar oare este si mai practica, cel putin pentru Romania? Hai sa discutam un pic si sa luam lucrurile pe rand.

Probleme comune la DSG-ul in 6 trepte

Probleme comune la DSG-ul in 6 trepte

Indiferent care este problema aparuta la DSG, te sfatuim sa o tratezi la timp. Orice amanare te poate costa atat bani, cat si deteriorari grave ale masinii.

Care sunt masinile cu cele mai multe rechemari in service din 2020?

Care sunt masinile cu cele mai multe rechemari in service din 2020?

In 2020 353 de modele auto au fost rechemate in service, lucru care a afectat 38 de producatori la nivel global.

Mici probleme ce pot aparea la motoarele vechi

Mici probleme ce pot aparea la motoarele vechi

Masinile vechi necesita atentie in cazul in care intampinam dificultati la pornire, cand avem de-a face cu o pierdere a puterii sau cu fenomenul de rateu.

Ce este cardanul masinii?

Ce este cardanul masinii?

Transmisia poate fi de 2 feluri, cu cardan sau cu planetare. In acest material vom vorbi despre primul tip de transmisie, cea pe cardan (cardanica).

De ce sa iti pui camera video in masina si cum sa o alegi?

De ce sa iti pui camera video in masina si cum sa o alegi?

Camera video pentru bord a devenit din ce in ce mai populara in ultimii ani, datorita numeroaselor sale beneficii.

De ce se opreste masina in mers?

De ce se opreste masina in mers?

O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.

Reconditionare turbina. Ce ar trebui sa stii?

Reconditionare turbina. Ce ar trebui sa stii?

Haideti sa vorbim acum despre un subiect sensibil, reconditionarea turbinei. Merita sa reconditionez turbina? Ce presupune aceasta operatiune si cat costa?

Webasto: ce este si la ce te ajuta?

Webasto: ce este si la ce te ajuta?

Sunt mai multe firme pe piata care produc aceste sisteme de incalzire auxiliara, dar cele mai cunoscute sunt Webasto, Eberspacher sau Airtronic.

Care sunt semnele ca trebuie sa iti schimbi garnitura de chiulasa?

Care sunt semnele ca trebuie sa iti schimbi garnitura de chiulasa?

O garnitura defecta poate duce la probleme mult mai mari pe viitor, incepand de la un consum ridicat de ulei pana la consumul excesiv de lichid de racire.

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Senzorul de presiune combustibil este o veriga slaba a sistemului de alimentare cu combustibil, el putand sa cedeze de la temperaturi inalte.

Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Cu totii stim ce presupune rodajul, dar oare ce inseamna el din punct de vedere tehnic? Ce se intampla mai exact cand faci rodajul masinii?

Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Ai impresia ca trebuie sa schimbi anvelopele, dar nu esti sigur? Vezi 10 probleme ale anvelopelor.

7 probleme care fac ca masina sa nu porneasca iarna

7 probleme care fac ca masina sa nu porneasca iarna

Vremea rece si umeda din Romania pe timp de iarna poate provoca mari daune asupra bateriilor, alternatoarelor, electromotoarelor etc.

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Daca nu ai in masina o roata de rezerva de dimensiuni normale, ar trebui sa utilizezi roata compacta doar pentru distante scurte.

Siguranta copilului tau - ce este ISOFIX?

Siguranta copilului tau - ce este ISOFIX?

Atunci cand vrei sa cumperi un scaun de masina pentru copilul tau vei citi foarte des termenul - ISOFIX. Ce este si cum trebuie instalat un scaun cu Isofix in masina?

Ford Focus I (1998 – 2004) pareri si probleme comune

Ford Focus I (1998 – 2004) pareri si probleme comune

Focus MK1 a primit premiul de masina anului in Europa in 1999. In 2002, Ford a lansat versiunea sa de cea mai inalta performanta a Focus, numita Focus RS.

Este sigur sa conduci cu martorul TPMS aprins?

Este sigur sa conduci cu martorul TPMS aprins?

Martorul TPMS ( Tire Pressure Monitoring System ) te alerteaza atunci cand presiunea din pneu ( sau pneuri ) este prea mica.

Pompa combustibil: Ce este si ce face?

Pompa combustibil: Ce este si ce face?

Exista mai multe pompe de combustibil: cu diafragma, cu piston, pompe electrice submersibile sau pompe antrenate pneumatic.

Senzor parcare: Ce este si ce face?

Senzor parcare: Ce este si ce face?

Cum functioneaza senzorii de parcare si de ce sa ii alegi ca si dotare pentru masina ta.

Ai bagat benzina in loc de motorina? Citeste asta.

Ai bagat benzina in loc de motorina? Citeste asta.

Daca deja ai apucat sa pui benzina in loc de motorina sau invers in rezervor, iata ce trebiue sa faci.

Probleme care au legatura cu transmisia masinii

Probleme care au legatura cu transmisia masinii

Orice problema legata de transmisie face parte din acea categorie de probleme care se vor vedea la functionarea corecta a masinii tale.