Motorul masinii tale opereza ca un sistem inchis, insemnand ca uleiul si antigelul trebuie recirculat si refolosit si nu trebuie niciodata sa paraseasca blocul motor.
Motorul are 3 parti metalice importante: carterul sau baia de ulei, blocul motor propriu-zis, locul unde stau pistoanele si chiulasa, care gazduieste arborele cu came si supapele, dar face loc si sistemului de alimentare.
Avand atatea piese mobile si presiuni si calduri foarte mari, motorul este ajutat de numeroase garnituri si simeringuri sa pastreze aceste lichide foarte importante, tot timpul in miscare, inauntru.
Daca gasesti ulei sub masina inseamna ca una din garnituri nu isi mai face treaba.
Citeste si despre: totul despre arborele cu came
In interiorul motorului, nu gasesti un mediu tocmai placut. Temperaturile sunt exagerate, presiunile foarte mari si in plus sunt o multitudine de piese metalice tot timpul in miscare.
Datorita acestor miscari apar vibratii puternice si reziduri in acelasi timp, in urma frecarii pieselor metalice.
Garniturile si simeringurile trebuie sa lucreze in acest mediu ostil si scopul lor este unul singur, de a etansa imbinarile partilor metalice. Ele sunt de obicei construite din bucati de cauciuc, care cu timpul imbatraneste si incepe sa crape sau sa se rupa.
O data ce suprafata cauciucului a fost compromisa, acea etanseitate despre care vorbeam mai sus dispare si motorul incepe sa piarda ulei sau antigel.
Desi la inceput o sa vezi doar cateva picaturi sub masina, pe locul de parcare, cu timpul poti pierde cantitati importante de ulei. Odata ce ai descoperit problema, trebuie actionat rapid.
Cu totii stim ca un motor fara ulei se distruge in secunde, dar putini stiu ca un nivel scazut de ulei va afecta motorul cu trecerea timpului. Mai putin ulei inseamna temperaturi mai mari si lubrifiere ineficienta.
Asta inseamna uzura a pistoanelor, segmentilor, a tachetilor la care nu mai ajunge suficient ulei si a cuzinetilor.
O temperatura crescuta va afeca si garnitura de chiulasa care se poate arde destul de repede. In orice varianta, reparatia va costa un pic mai mult decat un schimb de ulei.
Citeste si despre: senzor nivel ulei, ce este si ce face
Sursa foto: kcautorepairshop.com, allegro.pl
Motorul este inima masinii tale, el are o multitudine de piese care lucreaza impreuna pentru a deplasa masina.
Modelul 2.0 SkyActiv-G (Mazda PE-VPS) este un motor pe benzina cu patru cilindri de 2,0 litri si a fost introdus pentru prima data in 2011.
Aceasta masina nu are nevoie de prezenta unui pasager uman pentru a prelua controlul si este capabila de orice poate face o masina cu sofer.
Acest cod se refera la inactivitatea circuitului senzorului de oxygen ( cilindrul 1 – senzorul 2 ).
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login