Cea mai frecventa reparatie la o cutie de viteze

Cea mai frecventa reparatie la o cutie de viteze

Mai repede sau mai tarziu orice autoturism va necesita o interventie asupra sistemului de transmisie, indiferet de cat de bine a fost ingrijit acesta pana atunci. Chiar daca piesele din componenta sistemului sunt foarte durabile, atunci cand avem un autoturism pentru mai mult de zece ani sau am parcurs deja 150.000-200.000 de km cu acesta, ar trebui sa luam in considerare o interventie asupra transmisiei. Cu toate acestea, daca cunoastem cele mai frecvente reparatii si ne asiguram sa le realizam in timp util, vom prelungi considerabil durata de viata a autoturismului si a pieselor acestuia din sistemul de transmisie.

Chiar daca nu este o reparatie propriu-zisa asupra sistemului de transmisie, completarea si schimbarea lichidului de transmisie este una dintre cele mai importante operatiuni, care ne va ajuta considerabil sa prelungim durata de viata a cutiei de viteze si sa ne asiguram ca aceasta poate functiona la performante maxime. Majoritatea reparatiilor asupra transmisiei nu sunt operatiuni complicate sau costisitoare. Cu toate acestea, in momentul in care apar defectiuni serioase, costurile vor creste semnificativ si de multe ori vom fi nevoiti sa inlocuim complet cutia de viteze, ceea ce ne va costa foarte mult. Lichidul de transmisie este piesa cheie din acest angrenaj si il regasim in orice tip de cutie manuala sau automata, indiferent daca se numeste lichid sau ulei de transmisie, asa incat va recomandam sa il utilizati pe cel mai performant de pe piata.

Este foarte usor sa ne dam seama daca exista o problema la nivelul sistemul de transmisie, deoarece acesta ne va indica prin anumite tipuri de zgomote sau sunete neobisnuite atunci cand ceva nu functioneaza in parametrii. Primul lucru pe care trebuie sa il facem in aceasta situatie ste sa verificam calitatea si nivelul lichidului din cutia de viteze. Daca acesta este scazut sau uzat, ar trebui sa actionam imediat. In cazul in care uleiul se prezinta in stare buna, va recomandam sa realizati o revizie tehnica de urgenta, deoarece problemele pot degenera rapid.

In mod normal, lichidul de transmisie are o culoare rosiatica, un miros dulceag si este destul de transparent. Atunci cand acesta devine uzat, va incepe sa miroasa intepator si probabil a ars, va deveni opac, iar culoarea va fi mult mai inchisa. Va recomandam sa verificati starea lichidului cel putin de cateva ori pe an si sa realizati o revizie tehnica a cutiei de viteze cel putin o data pe an.

Nu orice defectiune la sistemul de transmisie trebuie sa ne duca cu gandul la ceva foarte grav sau la o problema majora. De exemplu, scurgerea constanta a lichidului poate fi cauzata doar de catre o garnitura care nu mai este etansa, defectiune care se poate remedia foarte usor. Cu toate acestea, complexitatea unei lucrari de etansare depinde in mod direct de locul in care se afla scurgerea si cat de accesibil este acesta. Cu cat vor trebui demonstrate mai putine piese din sistem, cu atat operatiunea va fi mai simplu de realizat. Pe de alta parte, daca observam scurgerea tarziu, anumite piese vor necesita inlocuire deoarece nu vor mai functiona corespunzator.

Trebuie sa stim ca o transmisie este foarte complexa din punct de vedere constructiv si implica o multitudine de piese care sunt in directa legatura. Atunci cand vine vorba de inlocuitul unor piese, problema se poate complica semnificativ, deoarece se poate sa fie nevoie de desfacerea intregii cutii de viteze. Daca ne referim la defectiunile frecvente, inlocuirea unui convertizor de cuplu este o operatiune foarte frecventa si putin dificila. Pe de alta parte, daca nu actionam in timp util si defectiunile devin mai grave, putem ajunge sa inlocuim intregul sistem de transmisie al masinii.

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...