Cele mai bune 12 motoare BMW din istorie

Cele mai bune 12 motoare BMW din istorie

In acest articol va vom prezenta cele mai bune 12 motoare produse de BMW dupa parerea specialistilor. BMW poarta mesajul simbolic chiar in numele sau: M din mijlocul acronimului care inseamna „Motoren” sau pe romaneste "motoare". 

BMW AG (acronimul pentru Bayerische Motoren Werke AG, in romana Uzina Bavareza de Motoare SA) este o companie multinationala germana care produce in prezent automobile si motociclete de lux si a produs, de asemenea, motoare de avioane pana in 1945.

Compania a fost infiintata in 1916 si isi are sediul in Munchen, Bavaria. BMW produce autovehicule in Germania, Brazilia, China, India, Africa de Sud, Marea Britanie si Statele Unite. In 2015, BMW a fost al 12-lea cel mai mare producator mondial de autovehicule, cu 2.279.503 de vehicule produse. Membrii familiei Quandt sunt actionari pe termen lung ai companiei, restul de actiuni fiind detinute de publicul de tip float.

Automobilele sunt comercializate sub marcile BMW (cu sub-marci BMW M pentru modele performante si BMW i pentru masinile electrice cu priza electrica), Mini si Rolls-Royce. Motocicletele sunt comercializate sub marca BMW Motorrad.

Compania are o istorie importanta in domeniul sporturilor cu motor, in special in masinile de turism, Formula 1, masinile sport si Insula Man TT.

 

Cele mai bune 12 motoare produse de BMW

 

 

1. Motorul pentru aeronave BMW IIIa cu 6 cilindri in linie (1917)

 

Inginerii au dezvoltat primul motor al companiei in 1917: BMW IIIa motorul pentru avioane. Motorul se caracterizeaza prin designul sau tehnic sofisticat, care previne pierderea performantei la inaltimi mari. Cu modelul Motor IV imbunatatit, BMW a stabilit chiar si un record neoficial de altitudine de 9.760 metri in 1919. Aceasta lucrare de pionierat si fiabilitatea ansamblului i-au permis tanarului BMW sa preia o pozitie de lider chiar de la inceput.

 

Specificatii: 

- motor racit cu apa

- capacitate motor: 19.1 litri

- putere motor: 185 CP

 

Citeste si despre: sistemul angel eyes de la bmw

 

2. Motocicleta BMW R 5 motor boxer cu 2 cilindri (1936)

De la avioane la motoare pentru motociclete. Chiar si astazi, pasionatii de "motoare" tresar cand aud de BMW R 5. Aceasta capodopera este alimentata de un motor boxer de 500 cmc cu o putere impresionanta de 24 CP. O caracteristica tehnica notabila aici este controlul supapei prin intermediul a doi arbori cu came. R 5 si-a castigat rapid reputatia de a fi deosebit de fiabil si robust. De altfel, schimbarea vitezelor pe R 5 se faceat cu piciorul, o noutate la momentul acela. Ideea modelului R 5 ramane in continuare la motocicletele BMW de astazi, de exemplu la modelul R 18.

 

Specificatii:

 

- motor boxer cu 2 cilindri

- capacitate motor: 0.5 litri

- putere motor: 24 CP

 

 

3. Motorul BMW 328 cu 6 cilindri in linie (1936)

BMW este renumita pentru modelele sport, iar motorul 328 a dat startul acestui renume. Motorul BMW cu 6 cilindri, a fost folosit initial pe modelul BMW 326 inca din 1936. Motorul de la BMW 326 a primit o chiulasa moderna din aluminiu si apoi a livrat in jur de 80 CP la motorul BMW 328 si mai ales a reusit sa atinga pana la 5.000 rpm. Datorita tractiunii pe spate si greutatii reduse (aproximativ 800 de kilograme), aceasta masina sport a fost o adevarata legenda acum mai bine de 80 de ani. 

 

Specificatii:

 

- motor cu 6 cilindri in linie

- capacitate motor: 2 litri

- putere motor: 80 CP

 

 

4. Motorul V8, BMW 502 (1954)

 

Este primul motor din aliaj de aluminiu V8 din lume, fabricat in serie, era foarte performant la vremea respectiva, la fel ca ambreiajul si franele cu disc. Autoritatile au fost impresionate de fiabilitatea acestei masini, iar politia si pompierii au folosit BMW 502 ca vehicul de urgenta. Dar cea mai izbitoare caracteristica a BMW 502 este si va fi intotdeauna motorul cu 8 cilindri in V.

 

Specificatii:

 

- motor V8 avand carburator

- capacitate motor: 2,6 litri

- putere motor: 100 CP

 

 

5. Motorul turbo cu 4 cilindri, BMW 2002 Turbo (E20) (1973)

 

Cum? In 1973 motor cu turbocompresor? Da, ati citit bine. Probabil este la fel de rar cum ar fi acum fabricarea unei masini in 4 trepte de viteza. Acest turbo de doi litri a produs ceea ce pentru 1973 a fost o premiera, o incredibila putere de 170 CP, care a impins BMW 2002 Turbo in adevaratul suport de masina sport, cu o viteza maxima de 211 km/h. Acest model a fost, de asemenea, prima masina europeana fabricata in serie cu turbocompresor. Astazi, turbocompresorul este o tehnologie importanta pentru a face motoarele auto mai puternice si mai eficiente.

 

Specificatii:

 

- motor turbo cu 4 cilindri

- capacitate motor: 2 litri

- putere motor: 170 CP

 

 

6. Motor cu 6 cilindri in linie, BMW 3.0 CSL E9 (1974)

La sfarsitul anilor 1980, multi-supapele au devenit populare: tehnologia cu patru supape din raliurile auto a fost din ce in ce mai utilizata in productia de masa. Acest lucru a facut posibila cresterea puterii motoarelor, la fel ca la motorul legendarului BMW 3.0 CSL racing coupe din 1974. In timp ce modelul de productie era cu doua supape care produceau pana la 206 CP, versiunea de curse putea ajunge la 440 CP - nu in ultimul rand datorita chiulasei cu patru supape si a unei cilindree mai mari a motorului de 3,5 litri.

 

Specifiatii:

 

- motor cu 6 cilindri in linie si 4 supape

- capacitate motor: 3,5 litri

- putere motor: 440 CP

 

7. Motorul turbo cu 4 cilindri pentru BMW Formula 1 (1983)

 

Desi capacitatea motorului este de doar 1,5 litri, puterea acestui motor BMW Formula 1 din 1980 a fost enorma. Se zvoneste ca puterea in versiunile utilizate in sesiunile de antrenament a ajuns pana la 1.200 CP. O astfel de explozie de performanta a fost o provocare pentru orice pilot de Formula 1.

Mai ales in zilele dinaintea sistemelor electronice de asistenta a soferului. De nenumarate ori, tehnologia sporturilor cu motor isi gaseste drumul in vehiculele de productie in serie. Si asa se face ca acest motor BMW Formula 1 poate fi vazut fara indoiala ca precursorul metodei de reducere a dimensiunii de astazi (micsorarea dimensiunii motoarelor fara pierderea performantei si reducerea simultana a consumului).

 

Specificatii:

 

- motor cu 4 cilindri cu turbocompresor

- capacitate motor: 1,5 litri

- putere motor: 1200 CP (putere atinsa la antrenamentele de Formula 1)

 

Citeste si despre: sistemul vanos de la bmw

 

8. Motorul diesel cu 6 cilindri, BMW 524td (E28) (1983)

Dupa mai bine de 60 de ani de cand BMW si-a facut aparitia, venise momentul ca primul motor diesel sa iasa pe piata. Si a facut-o cu date de performanta impresionante: 115 CP si cuplul de 210 Nm au fost remarcabile pentru un motor diesel din anii aceia. Inseamna ca si acest motor diesel ofera placerea la volan si este alegerea noastra pentru cel mai bun motor diesel BMW. Odata folosit doar in camioane si tractoare, motorina a devenit acum acceptabila din punct de vedere social pentru masini. BMW 524td a fost astfel un precursor al motoarelor diesel puternice, confortabile si mai presus de toate economice si curate din zilele noastre.

 

Specificatii:

 

- motor cu 6 cilindri cu turbocompresor

- capacitate motor: 2,4 litri

- putere motor: 115 CP

 

 

9. Motorul V12, BMW 750i (E32) (1987)

 

In acel moment, motorul cu doisprezece cilindri era o capodopera. Motorul BMW V12 reprezinta inca perfectiunea in ceea ce priveste silentiozitatea motorului si puterea din abundenta. Mai ales ca BMW 750i s-a laudat cu primul motor de productie german care a prezentat o duzina de cilindri dupa cel de-al doilea razboi mondial. Motorul V12 al BMW 750i ajuta masina sa obtina performante remarcabile de conducere cu un confort deosebit. Pentru a demonstra functionarea incredibila a motorului BMW V12, a fost plasata o moneda pe motor. Moneda nu a cazut cand motorul functiona.

 

Specificatii:

 

- motor cu 12 cilindri (V8)

- capacitate motor: 5 litri

- putere motor: 300 CP

 

 

10. Motorul V10, BMW M5 (E60) (2004)

 

De la un motor cu doisprezece cilindri la un model cu zece cilindri sau mai bine zis, de la un motor orientat spre confort la un motor sport. Statisticile vorbesc de la sine: sistemul de propulsie complet reproiectat ofera 500 CP la 7.750 rpm. Suna ca un sport cu motor, asta pentru ca este - transplantat si adaugat in corpul unui BMW Seria 5 (M5, precum si in M6 (E63 / E64)), inspirat de Formula 1, care folosea si motoare cu zece cilindri la acea vreme. Acest motor, cunoscut intern sub numele de S85, este singurul cu zece cilindri din istoria BMW (pana in prezent). Si asta il face un punct culminant al istoriei glorioase a motorului producatorului de automobile bavarez de lux.

 

Specificatii:

 

- motor cu 10 cilindri (V10)

- capacitate motor: 5 litri

- putere motor: 507 CP

 

 

11. Motorul electric BMW i3 (2013)

 

Cu BMW i3, producatorul german de automobile s-a dovedit a fi un pionier in vehiculele electrice. Primii soferi de BMW i3 descriu ca pe o experienta uimitoare - conducerea unui vehicul electric este distractiva. Datorita acceleratiei sale excelente, castigi fiecare start la semafor, ceea ce iti pune un zambet mare pe fata. Bucuria de a face economii poate fi, de asemenea, bucuria de a conduce.

 

Specificatii:

 

- motor electric

- putere motor: 170 CP

- capacitatea bateriei: 37,9 kwh

 

 

12. Motorul hibrid cu 3 cilindri si motor electric, BMW i8 (2014)

 

BMW i8 demonstreaza ca vehiculele electrice si conducerea sportiva in niciun caz nu se exclud reciproc. Nu exista doar un singur motor pe BMW i8, acest model sport este alimentat atat de un motor electric, cat si de un motor pe benzina. Performanta motorului cu 3 cilindri turbo si a motorului electric BMW hibrid este de 362 CP. Motorul cu ardere actioneaza rotile din spate, in timp ce motorul electric are grija de puntea fata.

Designul spune ca aceasta este o masina sport. La fel si statisticile: 0-100 km/h in mai putin de 5 secunde. Acest lucru este apreciat si de expertii independenti - in 2019 BMW i8 PHEV a castigat prestigiosul „Premiul motorului anului” pentru a cincea oara la rand.

 

Specificatii:

 

- motor cu 3 cilindri cu turbocompresor

- capacitate motor: 1,5 litri

- putere motor: 231 CP

- motor electric

- putere motor: 131 CP

- capacitate baterie: 11,6 kwh

 

Nu stim daca aceasta lista este si in topul facut de dumneavoastra dar ne-am bucura daca ne lasati in comentarii cu ce motor este dotat BMW-ul pe care il conduceti sau orice alt model de care sunteti mandru.

 

Citeste si despre: bmw vs mercedes

 

 

Sursa foto: motoimg.com, youtube.com, favcars.com, wheelsage.org, carsales.com.au, autoevolution.com

Articole similare
Motor aspirat natural Vs motor turbo

Motor aspirat natural Vs motor turbo

In articolul de astazi vom vorbi despre un motor foarte popular, primul tip de motor cu ardere interna produs vreodata, de la cel care a plecat totul.

Cele mai bune 12 motoare din lume

Cele mai bune 12 motoare din lume

Chiar daca exista o multime de motoare care ar putea castiga acest premiu si este destul de greu sa fim obiectivi si sa stabilim cel mai bun motor.

BMW E39 (1995 – 2003) pareri si probleme comune

BMW E39 (1995 – 2003) pareri si probleme comune

A fost lansat in stilul caroseriei sedan, cu stilul caroseriei break (comercializat ca „Touring”) introdus in 1996.

BMW E36 (1990 – 2000) pareri si probleme comune

BMW E36 (1990 – 2000) pareri si probleme comune

BMW E36 este a treia generatie a gamei de masini BMW Seria 3 si a fost produsa din 1990 pana in 2000.

Probleme explicate actuator turbo/wastegate la Bmw X3

Probleme explicate actuator turbo/wastegate la Bmw X3

Orice defectiune a actuatorului sau valvei wastegate la Bmw X3 va duce la o functionare incorecta a turbinei.

Probleme explicate actuator turbo/wastegate la Bmw Seria 3

Probleme explicate actuator turbo/wastegate la Bmw Seria 3

Orice defectiune a actuatorului sau valvei wastegate la Bmw Seria 3 va duce la o functionare incorecta a turbinei.

BMW Vs. Audi

BMW Vs. Audi

Iti place si Audi dar si BMW si nu stii pe care sa alegi? In acest articol vom face o mica prezentare a acestor 2 mari marci germane.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.