Cod eroare OBD2 P0093

Cod eroare OBD2 P0093

Acest cod se refera la eroarea sistemului de alimentare cu combustibil, generand pierderi mari de combustibil.

Indicator

PCM a detectat o scurgere mare in zona de inalta presiune a sistemului de alimentare cu combustibil. Acest cod este vazut cel mai frecvent in aplicatiile diesel.

Setarea parametrilor de cod

Cand modulul PCM detecteaza o scadere brusca a presiunii de funcționare a combustibilului, acest cod va fi stocat si o lampa indicatoare de functionare poate fi aprinsa. Cele mai multe modele vor intra, de asemenea, intr-un mod fail-safe sau limp-in. In acest mod, puterea motorului va fi redusa considerabil și, in unele cazuri, motorul va fi complet dezactivat.

Simptome cod eroare OBD2 P0093

Acest cod poate veni cu simptome dramatice. Acestea pot include fumul din zona motorului, acceleratia redusa, motorul poate fi dezactivat si mirosul puternic al combustibilului poate fi, de asemenea, prezent.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0093

Cauzele obisnuite includ defectiuni ale injectorului de combustibil (pompa de injectie), cai ferate de combustibil deteriorate sau defecte, conducte de combustibil deteriorate sau sparte, defectiune a senzorului de presiune a combustibilului, regulator de presiune al combustibilului defect, filtru de carburant infundat, defectiunea senzorului, defectiunea circuitului incalzitorului de combustibil (incalzitorul este in mod constant), defectiunea PCM sau controlerul de combustibil. Deschiderea, scurtcircuitarea, deteriorarea sau deteriorarea cablurilor electrice si conectorii pot fi, de asemenea, cauza acestui cod.

Diagnostic comun cod eroare OBD2 P0093

Aveti grija cand lucrati in jurul componentelor de combustibil de inalta presiune. Spre deosebire de motoarele pe benzina care au o presiune a combustibilului de 35-75 psi, motoarele diesel necesita o cantitate mare de presiune a combustibilului (4000 pana la 29.000 psi). Rani grave sau chiar moarte pot rezulta din incercarea de a diagnostica motoarele diesel fara cunostinte si instruire corespunzatoare.

Diagnostic cod eroare OBD2 P0093

Incepeti diagnosticul prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor. Cautati cablaje scurtate sau arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor. Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in ordine normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate si datele de blocare a cadrelor.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod. Dupa ce codurile sunt sterse, opriti si reporniti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a diagnostica si in cazuri extreme ar se agraveze inainte de a se putea face un diagnostic corect. Diagnosticarea rapida: Daca vehiculul va porni, verificati datele cadrului de inghet pentru a determina conditiile care au aparut atunci cand codul a fost setat si pentru a diagnostica problema in consecinta.

Daca autovehiculul nu porneste, verificati presiunea combustibilului utilizand un indicator de presiune adecvat pentru carburant. Comparati citirile cu specificatiile producatorului. Daca se determina ca presiunea combustibilului este scazuta, verificati daca exista combustibil in rezervor.

Odata ce se stabileste ca exista combustibil n rezervor, ascultați sunetul functionarii pompei de combustibil electric. Daca pompa de combustibil poate fi auzita si autovehiculul nu porneste, banuiti ca exista un filtru de carburant infundat, cai de rulare / sina de combustibil sau o problema cu pompa de injectie a combustibilului / pompa de combustibil.

Daca pompa de carburant nu poate fi auzita, utilizati un ciocan de cauciuc pentru a atinge usor partea inferioara a rezervorului de combustibil in timp ce alta persoana incearca sa porneasca vehiculul. Daca vehiculul porneste in timp ce bateți usor rezervorul, aveti o pompa de combustibil defecta (aceasta este cea mai simpla metoda de testare). Daca autovehiculul nu porneste inca, verificati tensiunea bateriei la conectorul pompei de combustibil.

Daca nu exista tensiune, urmati circuitul pompei de combustibil la panoul de sigurante, la releul pompei de combustibil, la controlerul de combustibil si / sau la PCM. Diagnoza detaliata: Multe vehicule echipate cu sisteme OBD-II utilizeaza un senzor de presiune a combustibilului in sina injectorului de combustibil pentru a monitoriza presiunea de functionare a combustibilului. Senzorul este de tip presiune variabila la rezistenta. Pe masura ce creste presiunea combustibilului, rezistenta senzorului scade, permitand cresterea tensiunii sistemului. Cand presiunea combustibilului scade, rezistenta senzorului creste, cauzand scaderea tensiunii sistemului.

PCM citeste aceste variatii ale tensiunii sistemului ca presiune a combustibilului si reactioneaza in consecinta; reglarea latimii pulsului injectorului de combustibil, calendarul motorului si strategia de conducere. Incepeti diagnosticul, verificand cu atentie componentele de livrare a combustibilului pentru scurgeri.

Daca sunt detectate scurgeri, reparati sau inlocuiti componentele conform cerintelor si retestati sistemul pentru a va asigura ca reparatiile au corectat conditia care a cauzat stocarea acestui cod. Daca nu sunt detectate scurgeri de presiune continuati cu diagnosticul. Veti avea nevoie de un scaner sau de un cititor de coduri si de un ohmmetru digital pentru a diagnostica cu succes acest cod. Incepeți prin deconectarea conectorului electric de la senzorul de presiune al sinei de alimentare si verificarea tensiunii de referinta. Acest lucru este de obicei de 5 volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur. Daca exista un semnal de 5 volti, cu contactul cuplat in pozitia de functionare, verificati firul de impamantare al senzorului.

Daca sunt prezente atat semnalul de referinta, cat si semnalul de masa, testati rezistenta senzorului folosind diagrama de rezistentă a presiunii producatorului. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul daca acesta nu respecta cerintele. Daca senzorul si tensiunea la senzor se incadreaza in specificatiile acceptabile, deconectati conectorul electric al PCM si continuitatea si rezistenta circuitului de testare intre senzor si PCM.

Reparati sau inlocuiti circuitele de sistem si componentele necesare si retestati sistemul. Daca verificati toate circuitele de sistem si senzorii, suspectați un PCM defect, dar retineti ca erorile PCM sunt rare si ca inlocuirea PCM va necesita reprogramarea.

Citeste si...
Salvezi combustibil daca mergi mai incet?
Salvezi combustibil daca mergi mai incet?

Fiecare sofer care este la inceput de drum a auzit macar o data un sfat din partea instructorului sau o critica din partea parinti...

Cat combustibil consuma romanii pe zi?
Cat combustibil consuma romanii pe zi?

Stii cata benzina si motorina se consuma la noi in tara? Afla in continuare care sunt rezultatele studiului derulat de Centrul de...

Cat combustibil pierdem cand stam in coloana?
Cat combustibil pierdem cand stam in coloana?

Fie ca incercati sa economisiti cat mai multi bani cand alimentati sau sa emiteti mai putine noxe poluante, toata lumea cauta moda...

Ce este filtrul de combustibil si cand trebuie schimbat?
Ce este filtrul de combustibil si cand trebuie schimbat?

Filtrul de combustibil este o parte vitala a sistemului de alimentare cu combustibil. El filtreaza combustibilul care ajunge la el...