Ce se intampla in momentul in care apa se amesteca cu combustibilul?

Ce se intampla in momentul in care apa se amesteca cu combustibilul?

In primul rand, este important sa intelegeti elementele de baza ale densitatii atunci cand incercati sa va dati seama ce se va intampla cand amestecati apa si gaz. O substanta mai densa este mai grea, asa ca va trage spre fundul unui recipient, in timp ce o substana mai putin densa va tinde catre suprafata. De exemplu, heliul este mai putin dens decat aerul, motiv pentru care incearca sa pluteasca deasupra aerului. Densitatea apei in stare lichida, la temperatura camerei, este de aproximativ 980 kg pe metru cub. Densitatea combustibilului este de aproximativ 720 kg pe metru cub. Asadar, gazul este mai usor (mai putin dens) decat apa.

Notiunea de amestecare nu este folosita in mod corespunzator din punct de vedere fizic. Avand in vedere diferenta intre densitatile celor doua substante, acestea nu se vor amesteca propriu-zis. In momentul in care apa ajunge in rezervorul de combustibil, aceasta se va depune imediat pe fundul rezervorului, iar carburantul va ramane la suprafata. In termeni mai simpli, procesul se va desfasura la fel ca si atunci cand amestec apa cu ulei alimentar. Asadar, inainte de a incerca sa amestecati apa cu benzina pentru a o face sa se “intinda”, imaginati-va un efect de stratificare. Veti face mai mult rau masinii dumneavoastra decat sa o ajutati.

Amestecul de apa cu benzina poate cauza probleme serioase pentru masina dumneavoastra. Benzina de deasupra poate trece prin sistem in mod normal pentru o perioada scurta de timp si masina dumneavoastra va functiona ca de obicei. Asta pana cand benzina de deasupra se termina. De indata ce apa de pe fundul rezervorului incepe sa fie impinsa prin conductele de combustibil si in pompa de combustibil, masina va avea probleme de pornire.

In cazul in care identificati problema in timp util este obligatoriu sa trageti imediat pe dreapta si sa nu mai porniti masina. Va fi necesar sa apelati la o persoana de specialitate care sa va ajute cu golirea rezervorului, spalarea corespunzatoare a acestuia si reumplerea cu combustibil. In situatia in care incercati sa folositi autoturismul in continuare exista posibilitatea de a provoca daune iremediabile asupra motorului.

In final, este important de stiut ca o cantitate redusa de apa nu va produce daune motorului nostru. Este chiar foarte posibil sa gasim in rezervor cantitati mici de apa, care pot proveni de obicei de la condens. Pe de alta parte, in cazul in care gasiti cantitati insemnate de apa in combustibil inseamna ca ati alimentat cu un carburant de foarte proasta calitate si ar trebui sa il eliminati imediat.

Cum stii ca ai apa in rezervorul de combustibil?

Exista mai multe metode prin care apa poate patrunde in interiorul automobilului. De cele mai multe ori acest lucru se intampla atunci cand exista o defectiune fizica. In cazul in care ploua, apa va avea cale libera catre masina dumneavoastra. Una dintre cele mai grave situatii este atunci cand apa ajunge in rezervorul de benzina, iar daunele care se pot produce pot deveni iremediabile. Atunci cand apa ajunge in rezervor masina va incepe sa transmita anumite semnale. In cazul in care reusiti sa le identificati in timp util aveti sansa de a interveni inainte ca pagubele sa devina prea mari.

Probleme legate de consumul combustibil

Apa dilueaza benzina si daca in rezervorul de benzina se afla apa, este posibil sa fie nevoie sa faceti plinul de benzina mai des decat de obicei, practic masina va consuma mai mult combustibil.

Probleme de accelerare

Atunci cand combustibilul este amestecat cu apa, amestecul de aer-combustibil care ajunge in camera de ardere a motorului nu va mai avea proprietatile corespunzatoare. In acest fel, performantele automobilului vor fi grav afectate, iar puterea rezultata va fi mai mica. Este posibil sa observati ca nu accelereaza corespunzator sau ca scade brusc viteza in timp ce conduceti.

Lipsa de putere a motorului

In cazul in care aveti noroc si masina totusi porneste, cu siguranta veti observa imediat o lipsa de putere acuta la rulare. Automobilul va trage catre ralanti de fiecare data si va fi foarte dificil sa obtineti putere mare pe acceleratie. Cand va aflati in aceasta situatie recomandarea noastra este sa opriti imediat autovehiculul.

Avarierea sistemului de alimentare cu combustibil

Apa este mai grea decat benzina, asa ca va ramane in partea de jos a rezervorului de benzina. Cele mai multe vehicule nu pompeaza benzina chiar din partea de jos a rezervorului in sistemul de alimentare cu combustibil, dar daca rezervorul este aproape gol, pompa poate trage apa. In consecinta, apa de pe fundul rezervorului va fi transferata prin tevi si furtunuri, cauzand daune asupra sistemului de injectie si rugina acestuia in timp.

sursa foto: https://handyfuelwa.com.au/

Citeste si...
Care este parerea Consiliului Concurentei despre plafonarea preturilor pentru benzina si motorina! Vezi ce a declarat Bogdan Chiritoiu
Care este parerea Consiliului Concurentei despre plafonarea preturilor pentru benzina si motorina! Vezi ce a declarat Bogdan Chiritoiu

Presedintele Consiliului Concurentei a vorbit despre plafonarea preturilor la benzina si motorina. El este de parere ca aceasta es...

De ce motorina este mult mai scumpa ca benzina?
De ce motorina este mult mai scumpa ca benzina?

Nu doar in Romania motorina este mai scumpa la pompa. Toata Europa se lupta cu aceasta situatie si preturile au depasit in lunile...

Un roman a inventat autoturismul Dacia care FUNCTIONEAZA CU APA, IN LOC DE BENZINA SAU MOTORINA … SI NU ESTE SINGURUL!
Un roman a inventat autoturismul Dacia care FUNCTIONEAZA CU APA, IN LOC DE BENZINA SAU MOTORINA … SI NU ESTE SINGURUL!

_ MINTI STRALUCITE DIN ROMANIA - INVENTII ACTUALE IN DOMENIUL AUTO _ Se pare ca romanii nu duc lipsa de inventivitate, in conditii...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...