Cod eroare OBD2 P0297

Cod eroare OBD2 P0297

Acest cod se refera la eroarea sistemului de limitare a vitezei a autovehiculului.

Indicator

Vehiculul a fost condus intr-o maniera care a depasit viteza limita setata in calculator masinii ( de obicei limita este setata la 160 km/h).

Setarea parametrilor de cod

Daca senzorul de viteza al vehiculului sau senzorii de turatie ale rotilor furnizeaza catre PCM un semnal care depaseste limita maxima setata, un cod va fi stocat si ulterior se va aprinde un martor de service in bordul masinii. Unele modele necesita mai multe defectiuni pentru ca martorul service sa se aprinda in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0297

De obicei nu exista simptome asociate conditiilor necesare pentru stocarea acestui cod.

Cauza comune cod eroare OBD2 P0297

Acest cod este in mod normal cauzat de eroarea soferului. Majoritatea vehiculelor sunt echipate cu un sistem electronic de limitare a vitezei care dezactiveaza functionarea motorului atunci cand se atinge limita de viteza setata. Tehnicienii raporteaza ca soferii accelereaza in mod intentionat pana la limita de viteza setata si permit vehiculului ( pe un drum in coborare, la vale) sa depaseasca aceasta limita. La urma, soferii sunt surprinsi de aparitia unui cod de eroare si de aprinderea unui martor luminos la bord.

Diagnoze gresite comune

Un diagnostic gresit duce la inlocuirea inutila a senzorului de viteza al automobilului.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0297

Majoritatea vehiculelor de generatie noua utilizeaza un sistem computerizat de dezactivare a combustibilului, acest sistem se activeaza atunci cand viteza vehiculului atinge o limita prestabilita (de obicei 160 km/h). Acest sistem este utilizat din motive de siguranta si pentru a indeplini cerintele legale.

Deoarece aceasta conditie este adesea creata de eroarea de conducere, exista foarte putine lucruri de luat in considerare in ceea ce priveste strategia de diagnosticare.

Un scaner (sau cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile pentru diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Stergeti codurile si conduceti automobilul pentru a va asigura daca codul reapare.

Daca codul nu reapare, eroarea conducatorului auto este cea mai probabila cauza. Daca codul reapare, observati semnalul senzorului de turatie a vehiculului (folosind scanerul). Daca datele senzorului apar eronate sau nu se schimba conform conditiilor, inlocuiti senzorul si retestati sistemul.

Daca senzorul este normal, verificati vizual toate circuitele senzorului de turatie si conectorii electrici.

Reparati sau inlocuiti cablurile, conectorii sau componentele deteriorate, corodate sau deconectate si retestati sistemul.

Daca problema persista, deconectati conectorul electric de la PCM si efectuati un test de rezistenta si continuitate al senzorilor de viteza si al modulelor de comanda ale acestora.

Reparati sau inlocuiti circuitele deschise sau scurtcircuitate, dupa caz.

Daca toate circuitele sistemului si senzorul par sa functioneze normal, suspectati un PCM defect sau alt controler de sistem.

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...