Cod eroare OBD2 P2000

Cod eroare OBD2 P2000

Acest cod se refera la eroarea de functionare a eficientei noxelor - bancul 1.

Indicator

PCM a detectat un prag de eficienta a noxelor (oxid de azot si dioxid de azot) care este sub pragul normal de functionare, pentru un anumit banc al motorului. PCM utilizeaza compozitia gazelor de esapament si datele de temperatura de la senzorii de oxigen, pentru ca calculca nivelul de eficienta a noxelor. Daca acest nivel nu este detectat, un cod de eroare va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. Bancul 1 se refera la bancul motorului ce contine cilindrul 1.

Setarea parametrilor de cod

PCM utilizeaza datele de intrare de la senzorii de oxigen din amonte si din aval pentru a calcula eficienta noxelor in fiecare convertor catalitic. Citirile senzorului din amonte tind sa fluctueze odata cu schimbarea conditiilor de amestec a combustibilului. Senzorii de oxigen din aval tind sa ramana mai stabili decat senzorii din amonte. Daca citirile senzorilor sunt prea asemanatoare, un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P2000

Simptomele pot fi minore, doar stocarea unui cod de eroare si aprinderea unui martor de service, sau pot provoca probleme la motor, motorul sa nu mai porneasca. Daca convertorul catalitic este sub pragul de eficienta sau senzorii de oxigen sunt defecti, este posibil sa nu existe probleme in timpul conducerii. In cazul in care catalizatorul a rupt sau topit componentele interne pot aparea probleme mari la motor, acesta sa nu porneasca, zgomote ciudate in timpul accelerarii, performanta scazuta a motorului sau motorul sa nu porneasca.

Cauze comune cod eroare OBD2 P2000

Cea mai comuna cauza a acestui cod este din cauza unui catalizator defect. Senzorii defecti de oxigen, sunt de asemenea o posibilitate, dar codul senzorului de oxigen va insoti de obicei codul catalizatorului. Diagnosticati si reparati intotdeauna intai codurile senzorului de oxigen si apoi diagnosticati codurile catalizatorului.

Diagnoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca defectarea catalizatorului apare atunci cand alte coduri sunt prezente si lasate nesupravegheate pentru perioade lungi de timp. Anumite erori ale motorului sunt cunoscute ca deterioreaza elementul de platina al catalizatorului. Tehnicienii raporteaza ca senzorii de oxigen sunt adesea inlocuiti in mod eronat pentru evitarea inlocuirii costisitoare a catalizatorului.

Diagnoza cod eroare OBD2 P2000

Catalizatorul este utilizat exclusiv pentru a reduce emisiile de gaze de esapament in vehiculele pe benzina si motorina. Catalizatorul este un dispozitiv in linie care seamana cu o toba de esapament, dar la interior difera mult. Convertorul catalitic foloseste un sistem de fibre intercalate (care contin un concentrat ridicat de platina) ambalate strans in carcasa metalica, pentru a filtra si restrictiona excesele de oxid nocive. Fragmentele de oxid sunt apoi incinerate de temperaturi extreme gasite in interiorul catalizatorului. Inainte de a incepe diagnosticul verificati daca catalizatorul este in garantie. Catalizatorul are o garantie de aproximativ 150.000 km indiferent de an sau model. Daca catalizatorul nu se afla in garantie, incepeti prin verificarea scurgerilor sistemului de evacuare. Daca sunt detectate scurgeri ale evacuarii, reparati-le dupa cum e cazul, resetati codul si retestati sistemul.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner adecvat si un volt/ohmmetru digital vor fi esentiale in realizarea unui diagnostic reusit al acestui cod. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Porniti motorul si lasati-l sa atinga temperatura normala de functionare. Ridicati vehiculul pe un elevator adecvat si fixati-l. Puneti instrumentul de masurarea a temperaturii la tevile de evacuare inainte si dupa catalizator. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului. Daca rezultatele nu coincid, cel mai probabil catalizatorul este defect. Daca rezultatele sunt conforme cu specificatiile producatorului, utilizati scanerul si un osciloscop pentru a testa senzorul de oxigen din amonte si aval. Porniti motorul, conduceti autovehiculul si apoi lasati motorul la ralanti, dupa ce motorul a atins temperatura normala senzorul din amonte ar trebui sa aiba citiri care fluctueaza rapid (de la 0,350 volti pana la 0,900 volti). Senzorul din aval ar trebui sa aiba o citire stabila atat timp cat motorul este pornit (aproximativ .500 volti). Daca senzorul din aval oscileaza la fel ca cel din amonte, mai mult ca sigur catalizatorul este defect. Daca senzorii de oxigen au un raspuns lent sau nu raspund la schimbarea conditiei motorului, atunci acestia sunt defecti.

Nu uitati sa diagnosticati toate codurile aparute inainte sa diagnosticati codurile noxelor.

Articole similare

Acest cod se refera la defectiunea circuitului incalzitorului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).

Acesta este motorul cu patru cilindri de 2,0 litri pe benzina natural aspirat (versiunea turbo este motorul 4G63T).

Este foarte important sa stiti care sunt semnele clare ca transmisia masinii urmeaza sa cedeze.

Economia de combustibil, manevrabilitatea, stabilitatea si cel mai important, puterea motorului.