Viitorul in domeniul auto il constituie, asa cum bine putem observa de o lunga perioada de timp, autovehiculele electrice. Piata auto trece printr-o transformare clara, tendintele fiind de-a dreptul evidente.
De exemplu, anul 2021 a adus, pana la finalul lunii noiembrie, vanzarea a 1 milion de masini electrice in partea de vest a Europei, Norvegia, Marea Britanie, Islanda si Elvetia. Astfel, pentru o imagine de ansamblu specificam faptul ca fiecare un autovehicul din zece inmatriculate pana in luna noiembrie 2021 a fost electric.
Raportandu-ne la anul 2020, observam o dublare a cotei de piata in ceea ce priveste achizitionarea de masini electrice. Anul 2021 a adus cu sine si un numar de premiere in ceea ce priveste autovehiculele electrice.
Astfel, in luna august 2021 s-au inmatriculat mai multe autoturisme electrice in Uniunea Europeana decat autovehicule avand in dotare motoare care functioneaza pe baza de motorina. De asemenea, in luna septembrie 2021, modelul Tesla 3 a castigat titlul de cel mai inmatriculat model auto din spatiul european, surclasand inclusiv modelul Volkswagen Golf.
Cu toate ca rezultatele din piata sunt sporadice in ceea ce priveste autovehiculele electrice, este clar faptul ca publicul se adapteaza ofertelor nou aparute.
Chiar daca anul 2021 a stat sub semnul pandemiei de coronavirus si crizei la nivel international in ceea ce priveste microcipurile, producătorii au lansat in continuare autoturisme si au reusit ca pana la finele anului sa expuna in showroom-uri foarte multe din modelele anuntate pe parcursul anului 2020.
Revenind la modelul mai devreme amintit, Tesla model 3, exista pareri ale conducatorilor auto care detin respectivul model care afirma faptul ca autovehiculul foloseste mai mult carburant decat inregistreaza in bord. Aceasta presupune faptul ca autovehiculele de acest gen au un cu totul alt cost de utilizare, net superior celui raporta de diplayul masinii.
Aceasta opinie este prezentata inclusiv de Promotor.ro, specialistii trustului observand ca masinile electrice utilizeaza o cantitate net superioara de carburant decat cea afisata utilizatorilor in bord. Aceasta analiza a fost efectuata ca urmare a aparitiei in mediul online a unui videoclip (platforma Youtube) in care un utilizator de Tesla model 3 prezinta automobilul dupa parcurgerea a 7500 km. in decurs de doua luni.
Consumul autoturismului se inregistreaza la utilizarea acestuia la valori termice cuprinse intre -10 si 28 grade Celsius. Astfel Tesla model 3 inregistreaza consum la momentul functionarii masinii, interesant fiind faptul ca acest consum exista si la momentul in care masina este parcata cu motorul oprit. Aceeasi este situatia si in ceea ce priveste incalzirea acumulatorului care are nevoie de curent.
Costurile la care se ridica parcurgerea a 100 km. cu autovehiculul electric
In baza estimarilor efectuate de posesorul autoturismul Tesla model 3, cam 30 de procente din numarul kilometrilor efectuati cu masina inregistreaza un consum de 18 kWh. La un cost per kilometru parcurs de 0,68, totalul cheltuit s-ar ridica la aproximativ 12 ron la suta de kilometri. Ulterior incalzirii automobilului, acest cost scade la 3,6 ron la suta de kilometri.
Referitor la cheltuielile pe care le implica un autovehicul electric in primul sau an, mentionam faptul ca este nevoie de 100 ron in vederea inmatricularii, 140 ron pentru rovinieta si 800 ron pentru achitarea RCA. Astfel, cheltuielile se ridica la 3,3 ron la suta de kilometri parcursi.
sursa foto: https://www.rubbernews.com/