Cum functioneaza Heads-Up Display?

Cum functioneaza Heads-Up Display?

Majoritatea masinilor noi vin cu aceasta dotare. Daca nu detineti o masina cu Heads-Up Display suntem convinsi ca ati auzit cu siguranta de acest sistem, ati condus o masina cu HUD sau banuiti cum functioneaza si care este rolul lui.

Heads-Up Display este o tehnologie si o dotare relativ nou aparuta si vine pe piata ca o dorinta a producatorilor de a creste siguranta rutiera.

Posibil cel mai important aspect cand vorbim despre siguranta la volan este atentia la drum. In ziua de astazi avem in masina multe elemente care ne atrag atentia si ne impiedica de la o concentrare 100% la drumul din fata.

Producatorii de automobile, au montat multe sisteme noi de siguranta dar au schimbat si multe alte dotari pentru a te face mai concentrat pe condus si nu pe altceva.

Sistemul de navigatie a aparut ca o necesitate, inainte cautam in torpedu harta in timp ce conduceam, o puneam pe volan si ne orientam in spatiu sau rugam pasagerul din dreapta sa ne spuna pe unde sa mergem.

Sistemul Bluetooth si comenzile de pe volan asigura, la fel de mult, siguranta mult dorita.

Pe langa toate aceste sisteme, display-ul Heads-Up te ajuta si el. Nu trebuie sa va mai uitati tot timpul la bord pentru a afla date despre viteza masinii, range si nivel combustibil.

Mai sus spuneam ca este un sistem destul de nou, asta in industria auto. La avioane, HUD este folosit inca din 1950. La masini, pana acum ceva timp, acest sistem il puteati gasi doar pe modelele de lux, in ziua de azi apare aproape ca dotare standard.

Cum functioneaza Heads-up Display?

Exista trei tipuri in spatele functionarii acestui tip de display:

  • prima varianta foloseste laser si substante fluorescente. O mica sectiune de parbriz care intra in campul vizual al soferului este imbibata cu substante fluorescente care sunt transparente si care se vad doar cand laserul proiecteaza lumina. Laserul este amplasat in bordul masinii, undeva deasupra si in spatele ceasurilor de bord;
  • varianta a doua foloseste un sistem de oglinzi, sistemul principal fiind vizibil si destul de mare. Se poate vedea o deschizatura in bordul masinii, deasupra instrumentelor de bord, in fata soferului. Ambele sisteme pot fi oprite daca se doreste asta si parbrizul va redeveni clar.
  • a treia varianta foloseste un mic display opac deasupra bordului, pe care un laser proiecteaza informatiile. Acesta daca este stins, inca se poate vedea sticla care nu este 100% transparenta, dar care poate fi restrans pentru a nu deranja campul vizual.

Sursa foto: digitaltrends.com

Citeste si...
RAR subliniază importanța unui Aspect Aparent Neglijat pentru Siguranța la Volan: Este Vorba de Consumabile!
RAR subliniază importanța unui Aspect Aparent Neglijat pentru Siguranța la Volan: Este Vorba de Consumabile!

“RAR Avertizează Șoferii cu Privire la Un Aspect Aparent Neglijat, dar Vital pentru Siguranța în Trafic: Ștergătoarele și Lichidul...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...