Cum functioneaza sistemul de alimentare cu combustibil?

Cum functioneaza sistemul de alimentare cu combustibil?

Masinile au evoluat foarte mult in ultimii 10 ani si in tot acest timp, constructorii au dezvoltat sisteme de alimentare cu combustibil din ce in ce mai complexe, dar si mai eficiente cand vine vorba de economia de carburant.

In ziua de astazi, cantitatea de combustibil injectata in cilindru este decisa de ECU (calculatorul si creierul masinii). Indiferent de constructor, sistemele de alimentare cu combustibil au cam acelasi principiu de functionare.

Totul incepe cu o pompa. Combustibilul este stocat intr-un rezervor care poate fi umplut din afara. Combustibilul este tras din rezervor cu ajutorul unei pompe de combustibil. Pompa impinge combustibilul catre conductele de combustibil.

Acestea sunt conducte dintr-un metal foarte tare care pleaca de la rezervor si ajung pana la motor. Ele au un traseu diferit de la constructor la constructor, insa toti urmaresc acelasi principiu de baza, sa protejeze conductele de mediul exterior si de caldura. Inainte sa ajunga la motor, combustibilul trece printr-un filtru.

Filtrul de combustibil elimina orice impuritate sau reziduu care ar putea ajunge in motor. Este foarte important ca filtrul sa lucreze cum trebuie pentru a proteja tot timpul motorul. Intr-un final combustibilul ajunge in motor, dar cum?

Combustibilul ajunge in motor prin intermediul sistemului de injectie. Inaintea sistemului de injectie, carburatorul era cel responsabil de amestecarea combustibilului cu cantitatea de aer necesara arderii.

De ce s-a renunta la carburatoare?

Odata cu cresterea turatiei trebuie crescut si nivelul de combustibil si de aer care ajunge in cilindru.

Carburatorul introducea amestecul liniar, indiferent de turatie, el facea acelasi amestec, concentratia de aer-combustibil era aceeasi si la 2000 de turatii si la 5000.

Fara sistemele de injectie, masinile nu ar fi putut atinge performantele din ziua de astazi. Spre deosebire de carburator, cand motorul foloseste presiunea lui pentru a trage amestecul in cilindrii, sistemul de injectie foloseste pompe de injectie.

Pompa de injectie are rolul de a debita combustibilul sub presiune inalta, in cantitati bine determinate si intr-o anumita ordine la injectoare, in functie de turatia motorului.

Injectoarele au rolul de a pulveriza combustibilul, sub forma de picaturi fine, uniforme in camera de ardere. Pulverizarea se realizeaza cu ajutorul duzei injectorului, care poate avea unul sau mai multe orificii.

Este imperios necesar ca duzele injectorului sa nu fie infundate sau obturate. Sanatatea injectoarelor tine foarte mult de intretinerea corecta a masinii, de schimbarea filtrelor de benzina si aer la timpul lor si de alimentarea cu combustibil optim pentru masina si din surse sigure.

Sursa foto: liveabout.com

Citeste si...
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin

Asa cum probabil toti soferii stiu deja, la jumatatea acestui an, dupa discutii interminabile si perioade lungi de timp in care gu...

La ce temperatura ingheata combustibilul masinii?
La ce temperatura ingheata combustibilul masinii?

De acum vine iarna si temperaturile vor scadea destul de mult sub pragul inghetului, asa ca ar fi bine sa stim cateva chestii dest...

Ce se intampla in momentul in care apa se amesteca cu combustibilul?
Ce se intampla in momentul in care apa se amesteca cu combustibilul?

In primul rand, este important sa intelegeti elementele de baza ale densitatii atunci cand incercati sa va dati seama ce se va int...

De unde alimentezi in concediul de vara 2022? Vezi cat costa combustibilul in tarile vecine!
De unde alimentezi in concediul de vara 2022? Vezi cat costa combustibilul in tarile vecine!

Romania nu este singura tara care se confrunta cu preturi mari pentru combustibili. In majoritatea tarilor europene in care ai put...