Cum functioneaza sistemul de alimentare cu combustibil?

Cum functioneaza sistemul de alimentare cu combustibil?

Masinile au evoluat foarte mult in ultimii 10 ani si in tot acest timp, constructorii au dezvoltat sisteme de alimentare cu combustibil din ce in ce mai complexe, dar si mai eficiente cand vine vorba de economia de carburant.

In ziua de astazi, cantitatea de combustibil injectata in cilindru este decisa de ECU (calculatorul si creierul masinii). Indiferent de constructor, sistemele de alimentare cu combustibil au cam acelasi principiu de functionare.

Totul incepe cu o pompa. Combustibilul este stocat intr-un rezervor care poate fi umplut din afara. Combustibilul este tras din rezervor cu ajutorul unei pompe de combustibil. Pompa impinge combustibilul catre conductele de combustibil.

Acestea sunt conducte dintr-un metal foarte tare care pleaca de la rezervor si ajung pana la motor. Ele au un traseu diferit de la constructor la constructor, insa toti urmaresc acelasi principiu de baza, sa protejeze conductele de mediul exterior si de caldura. Inainte sa ajunga la motor, combustibilul trece printr-un filtru.

Citeste si despre: cat de des trebuie sa verifici sistemul de alimentare cu combustibil

Filtrul de combustibil elimina orice impuritate sau reziduu care ar putea ajunge in motor. Este foarte important ca filtrul sa lucreze cum trebuie pentru a proteja tot timpul motorul. Intr-un final combustibilul ajunge in motor, dar cum?

Combustibilul ajunge in motor prin intermediul sistemului de injectie. Inaintea sistemului de injectie, carburatorul era cel responsabil de amestecarea combustibilului cu cantitatea de aer necesara arderii.

De ce s-a renunta la carburatoare?

Odata cu cresterea turatiei trebuie crescut si nivelul de combustibil si de aer care ajunge in cilindru.

Carburatorul introducea amestecul liniar, indiferent de turatie, el facea acelasi amestec, concentratia de aer-combustibil era aceeasi si la 2000 de turatii si la 5000.

Fara sistemele de injectie, masinile nu ar fi putut atinge performantele din ziua de astazi. Spre deosebire de carburator, cand motorul foloseste presiunea lui pentru a trage amestecul in cilindrii, sistemul de injectie foloseste pompe de injectie.

Pompa de injectie are rolul de a debita combustibilul sub presiune inalta, in cantitati bine determinate si intr-o anumita ordine la injectoare, in functie de turatia motorului.

Injectoarele au rolul de a pulveriza combustibilul, sub forma de picaturi fine, uniforme in camera de ardere. Pulverizarea se realizeaza cu ajutorul duzei injectorului, care poate avea unul sau mai multe orificii.

Este imperios necesar ca duzele injectorului sa nu fie infundate sau obturate. Sanatatea injectoarelor tine foarte mult de intretinerea corecta a masinii, de schimbarea filtrelor de benzina si aer la timpul lor si de alimentarea cu combustibil optim pentru masina si din surse sigure.

Citeste si despre: injectoare defecte sau murdare

Sursa foto: liveabout.com

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea circuitului primar/secundar al bobinei de aprindere - Circuitul A.

In functie de nevoia voastra, de masina pe care o detineti si de mediul in care conduceti, puteti alege usor placutele de frana necesare.

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de intrare a vitezei turbinei si la eroarea vitezei automobilului - fara semnal.

Acest cod se refera la eroarea circuitului de intrare al modulului de comanda a tractiunii - tensiune ridicata.