Cum porneste motorul?

Cum porneste motorul?

Cand rasuciti cheia in contactul masinii, motorul se invarte si apoi porneste. Cu toate acestea,pornirea e mai complicata decat ati putea crede.

E nevoie de un suflu de aer in motor, iar acesta se poate obtine numai creand suctiunea sau aspiratie (motorul trage aer cand se invarte).

Daca motorul nu se invarte, aer nu are cum sa ajunga in interiorul cilindrilor. Fara aer, combustibilul nu se poate aprinde.

Demarorul/starterul actioneaza volanta si implicit invarte arborele cotit care pune in miscare motorul in timpul aprinderii si astfel intregul proces poate sa aiba loc.

Cum actioneaza starterul?

Starterul chiar este un motor electric. Actioneaza cand invartiti cheia in contact si rasuceste motorul, permitand absorbtia de aer.

Pe motor, la capatul arborelui cotit, este atasata o volanta, cu un inel zimtat pe margini. Pe demaror se afla o piesa ( un pinion ) care se imbina pe santurile inelului zimtat si invarte volanta care la randul ei pune in miscare tot motorul.

Cand actionati cheia, starterul primeste energie electrica si este actionat electromagnetul din interior. Acesta impinge o bara, pe care este atasat pinionul.

Cand intalneste volanta, porneste starterul. Acesta rasuceste motorul, absoarbe aer (precum si combustibil). In acelasi timp, prin fisele bujiilor, electricitatea este transmisa la bujii, aprinzand amestecul de combustibilul in camera de ardere.

Cand motorul porneste, starterul se decupleaza, iar electromotorul se opreste. Bara revine in starter, scoate pinionul din contactul cu volanta, pentru a nu se strica.

Daca pinionul ramane in contact cu volanta, este posibil ca motorul sa rasuceasca starterul prea rapid si il poate strica.

Srusa foto: dannysengineportal.com

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...