Cum recunosti un senzor de masa de aer (MAF) defect?

Cum recunosti un senzor de masa de aer (MAF) defect?

Senzorul de masa de aer are un rol esential in functionarea motoarelor pe benzina si diesel. Acesta are impact direct asupra cantitatii de combustibil injectata (benzina) si a debitului de gaze arse recirculate (diesel).

Cele mai frecvente simptome ale instalarii unei defectiuni la nivelul unui senzor de masa de aer defect includ o turatie de ralanti ridicata sau instabila, crestere a consumului de combustibil si putere scazuta.

Senzorul de masa de aer are rolul de a transmite volumul de aer care patrunde la nivelul motorului, informatie care este transmisa la nivelul PCM. PCM-ul utilizeaza acest input pentru a calcula sarcina motorului.

Exista mai multe tipuri de senzori MAF. Cel mai frecvent intalnit este senzorul cu fir cald. Acest tip de senzor are 2 fire componente.

Un fir este incalzit, in timp ce celalalt nu este. Microprocesorul din senzor este capabil sa determine care este cantitatea de aer care patrunde la nivelul motorului prin intermediul nivelului de curent necesar pentru a mentine o temperatura a firului de circa 90 grade Celsius comparativ cu firul care nu este incalzit.

Atunci cand apar diferente dintre temperatura celor doua fire, senzorul va creste sau va scadea, in functie de nevoi, cantitatea de curent electric care va ajunge la nivelul firului cald. Acesta se traduce prin mai mult sau mai putin aer la motor.

Putem vorbi de mai multe tipuri de probleme care pot sa apara in cazul in care acest senzor nu functioneaza corect.

Turatie la ralanti ridicata sau instabila

Aceste semne ne arata de fapt ca senzorul are firul cald contaminat. Cand ne referim la contaminare, ne referim de fapt la panze de paianjen, reziduuri sau particule de mizerie care se pot atasa la uleiul de la acest nivel provenit de la un filtru de aer aftermarket plin de ulei.

Orice poate actiona ca izolatie pentru firul cald va putea genera probleme de acest tip. Pentru a remedia problema, este de ajuns sa curatam senzorul cu o solutie de curatare specifica. Obtine sfaturi de la personalul specializat cu privire la ce produs poti folosi in acest caz.

Turatie crescuta sau scazuta continua

Un senzor care evalueaza in mod continuu incorect ( fie supra-evalueaza fie sub-subevalueaza) cantitatea de aer de la nivelul motorului va determina probleme la acest nivel. Daca sistemul de control al motorului functioneaza corespunzator, nu iti vei da cel mai probabil seama de aceasta defectiune cu exceptia faptului ca vei remarca o schimbare a consumului de carburant.

Un mecanic va trebui sa verifice nivelul acestuia cu ajutorul unui scaner. In cazul in care senzorul determina aceste variatii, este indicat sa fie schimbat.

Inainte de a schimba senzorul, este indicata o diagnoza completa a intregului circuit pentru a verifica corecta functionare a acestuia. Daca problema este la nivelul circuitului, faptul ca schimbi senzorul nu va remedia problema.

Un senzor MAF care s-a defectat iremediabil nu va transmite informatii legate de aer catre PCM. In acest fel, nu se pot transmite informatii care ar fi de altfel folosite pentru a controla corespunzator nivelul de carburant, ceea ce inseamna ca motorul va functiona defectuos sau nu va functiona deloc. Evident in acest caz se impune schimbarea senzorului.

Sursa foto: samarins.com, oilem.com

Citeste si...
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde

In fiecare oras intalnim semafoare intermitente catre dreapta. Din pacate, rolul acestora si modul corect in care soferul trebuie...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...