Cum sa dai corect cu spatele? Ghid pentru incepatori

Cum sa dai corect cu spatele? Ghid pentru incepatori

De obicei, modul in care un sofer invata sa dea cu spatele il va urmari toata viata. Daca la inceput invatam gresit, va fi greu sa mai corectam aceasta obisnuinta, iar mersul cu spatele este foarte important atunci cand ne aflam in spatii inguste si aglomerate sau cand dorim sa parcam. In cele ce urmeaza va vom explica pas cu pas cum trebuie sa procedati atunci cand doriti sa mergeti in marsarier.

Primul lucru pe care trebuie sa il facem este o verificare de 360 de grade in jurul nostru. Pentru acest lucru va trebui sa ne intoarcem in mod activ umerii si capul, pentru a privi in cerc in jurul autovehiculului. In primul rand ne vom asigura ca nu exista nici un obstacol in spatele masinii, iar apoi vom analiza orice masina sau persoana care ar putea ajunge in spatele autoturismului in timp ce mergem cu spatele. Chiar daca va folositi de oglinzi pentru a va asigura, este important sa va intoarceti pentru a acoperi si punctele moarte. De asemenea, atunci cand mergem cu spatele vom tine intotdeauna piciorul pe frana pentru a ne asigura ca putem opri masina in timp util daca este nevoie.

Desi de cele mai multe ori cand conducem ne este indicat sa tinem mainile pe volan pe directia umerilor, atunci cand mergem cu spatele mana trebuie tinuta pe mijlocul volanului. Facem acest lucru pentru a putea sa stam cu privirea intoarsa, dar totusi sa controlam corect directia autoturismului si sa putem roti volanul usor.

Indiferent ca masina este cu transmisie automata sau manuala este foarte important sa ne asiguram de doua ori ca am schimbat corect viteza. Daca avem privirea catre spate, iar noi am uitat sa introducem schimbatorul in marsarier, cel mai probabil vom cauza rapid un accident. La vehiculele automate vom cautat pe indicatorul de viteze insemnul literei “R”, care se afla undeva la mijloc, iar la cele manuale vom regasi viteza in stanga sus sau in dreapta jos, in extremitatile cutiei de viteze. De multe ori, va fi necesar sa apasam un buton sau sa ridicam un inel pentru ca transmisia sa ne lase sa bagam schimbatorul in marsarier.

Dupa ce am schimbat viteza, intotdeauna vom privi catre spate, peste umarul din partea pasagerului de langa noi. Doar in acest fel vom putea privi pe luneta si sa acoperim tot unghiul din spatele masinii. Trebuie sa aveti grija sa nu ridicati piciorul de pe frana pana cand nu sunteti hotarat ca porniti. Pe langa aceasta, putem folosi aproape cu acelasi succes si oglinzile laterale, dar va exista cate un mic un mort in care nu vom putea vedea.

Atunci cand incepem miscarea de a merge cu spate, vom elibera incet pedala de frana si masina deja va porni lin catre spate. Majoritatea masinilor au o turatie la relanti care ne va lasa masina sa mearga in spate, fara sa fie nevoie sa apasam acceleratie. In cazul in care mergem o distanta scurta, nu va fi nevoie deloc sa acceleram si piciorul il vom tine deasupra franei pentru a ne putea opri oricand.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...