Cum sa folosesti un tester auto

Cum sa folosesti un tester auto

Pornesti masina dimineata si auzi un sunet nou, ciudat, deranjant chiar care vine de la motor. Deschizi capota si incepi sa cauti de unde ar putea sa vina sunetul. Spre surprinderea ta nu gasesti nimic diferit in afara de acest sunet deranjant. Ce e de facut acum?

Inainte sa ajungi la disperare si sa incepi sa iti desfaci singur masina, incearca sa folosesti un tester auto care iti va oferi mai multe detalii despre ce s-ar putea sa se intample. Folosind un tester OBD-II vei descoperi o metoda noua pentru a afla mai multe detalii despre problemele pe care masina ta le are sau le-a avut.

Cand este momentul sa folosesti singur un tester OBD2?

In primul  rand nu ne dorim sa te facem sa crezi ca testerul OBD este o bagheta magica. El nu va repara problemele masinii si speram ca nu crezi ca va face asta. Un tester nu face altceva decat sa iti spuna detaliat ce probleme are masina. Unele testere iti arata erorile doar atunci cand martorul Check-Engine este aprins, le poate sterge si implicit poate face si martorul sa dispara, insa daca nu vei rezolva problema aceasta nu va disparea si martorul se va reaprinde.

Astfel, pentru a profita de un tester trebuie sa stii la ce sa te astepti si mai ales cand si de ce sa il folosesti. Recomandam sa folosesti un tester pentru a avea cat mai multe detalii despre problemele masinii atunci cand ajungi la service.

Cateva cazuri in care ar fi bine sa folosesti singur testerul si sa nu platesti pentru o diagnoza:

  • Atunci cand martorul Check-Engine este aprins: cel mai celebru martor de bord, care in unele cazuri sta aprins si atunci cand motorul este oprit. Martorul se poate referi la sute de probleme diferite care pot aparea la motor, transmisie sau sistemul de evacuare. Daca vrei sa afli care este adevarata problema poti face asta foarte repede folosind un tester OBD-2 si o aplicatie gratuita pe telefon.
  • Poti inregistra performantele masinii si in acelasi timp ai acces la sute de statistici: unele testere si aplicatii iti ofera acces la diverse statistici destul de interesante si utile chiar. Poti sa citesti temperatura uleiului, a antigelului si chiar informatii precum presiunea uleiului sau presiunea combustibilului din rampa.

De ce vei avea nevoie?

Teoretic, sa faci o diagnoza este destul de usor. Acum depinde si cat de multe informatii vrei sa afli. Daca facem abstractie de faptul ca trebuie sa intelegi chestii basic de mecanica, electronica, sa treci peste tot felul de incercari si nereusite, totul este destul de simplu si ai nevoie doar de timp, o masina si un dispozitiv de diagnoza.

Scanerele OBD-2 sau tester OBD sunt cele mai usor de folosit. Nu ai nevoie decat sa gasesti mufa OBD-2 a masinii tale, poti face asta usor cautand modelul pe google, sa conectezi testerul la masina si la telefon printr-o aplicatie si sa dai o scanare.

Daca masina are erori tu le vei vedea, multe aplicatii iti ofera foarte multe detalii despre eroare. In caz totusi ca nu ai detalii suficiente, poti cauta codul de eroare la noi pe site si vei gasi toate informatii necesare. Iti vom raspunde la intrebari precum, de ce s-a aprins martorul, ce inseamna codul de eroare si inclusiv ce piesa auto trebuie schimbata.

Masinile mai vechi de 1996 nu au port OBD-2. Daca masina ta este mai veche de 1996 va trebui sa o diagnostichezi clasic. Te duci la service si lasi un mecanic sa verifice totul de sub capota.

Unde se gaseste mufa OBD-2?

Sanse foarte mari ca aceasta operatiune sa fie partea cea mai dificila, si totusi si ea este foarte simpla. Mufa trebuie sa fie sub volan sau sub bord, de multe ori in stanga, mai spre usa soferului. Exista cazuri ( LOGAN ) care au mufa in topedou, dar aceste cazuri sunt rare. Cel mai bine e sa cauti pe Google modelul tau de masina si anul si sa dai cautare la poze.

Opreste masina atunci cand conectezi dispozitivul apoi poti pune contactul si dupa ce ai reusit sa sincronizezi dispozitivul cu telefonul, porneste motorul pentru a arata erorile.

Scoate OBD-ul dupa ce ai terminat, el este un consumator electric si lasat peste noapte iti poate face surpriza sa consume toata bateria.

Dispozitivele pentru diagnoza tind sa fie destul de similare cand vine vorba de functii si design. Toate sunt de tipul plug-and-scan. In functie de aplicatia folosita unele iti pot arata mult mai multe informatii comparativ cu alte aplicatii, mai ales cu cele gratuite, pline de reclame enervante.

De ce sa folosesti un tester OBD-2?

Simplu, pentru a economisi bani. Nimeni nu-ti va testa masina pe gratis mai ales daca detin un tester de cateva mii de lei si asta se intampla in fiecare service din Romania. Chiar daca testerul de la service este mult mai scump, informatiile de baza sunt aceleasi. Orice masina, atunci cand are o eroare, o va stoca in ECU. Orice tester poate citi aceasta eroare.

Dupa ce ai conectat testerul si ai dat scanare el iti va arata erorile stocate in ECU. Testerul poate descarca si citi codurile astfel incat poti sa pastrazi informatiile. De multe ori el iti va arata erori de genul P2063. 

Nu a facut altceva decat sa te bage si mai mult in ceata. De aceea, am scris timp de un an de zile, pentru voi, despre toate codurile de eroare OBD2 existente si le poti gasi pe toate aici.

Sanse mari ca unele scanere sa iti ceara si sa introduci codul VIN al masinii, mai ales daca folosesti pentru prima data testerul pe masina respectiva. Dupa ce termina scanarea noteaza codurile si cauta pe site la noi ce reprezinta fiecare. Unele testere au optiunea sa pastreze ele erorile sau poti face o poza si o poti pastra in telefon.

Optional: Daca ai check-engine aprins in bord sterge codurile pentru a scapa de el. Nu uita insa ca va reaparea in cateva zile daca nu vei repara si inlatura problemele care au cauzat aparitia lui.

Astfel ajungem la cea mai importanta parte. Rezolva problemele. Acum totul depinde de tine, in functie de eroarea care a aparut poti repara singur masina sau poti ajunge cu ea in service. In ambele variante este bine sa ai informatii cat mai detaliate despre problema care tocmai a aparut.

Exista varianta in care poti repara singur masina. Daca ai mai facut mici reparatii si problema nu este una atat de grava poti incerca sa o repari singur, de exemplu, sa schimbi un senzor sau o bujie.

Daca totusi problema este una mai complicata sau testerul arata o multitudine de erori, ideal ar fi sa ajungi cu masina in service pentru o diagnoza mai detaliata.

Articole similare
Cum sa folosesti un tester auto

Cum sa folosesti un tester auto

Exista varianta in care poti repara singur masina. Daca ai mai facut mici reparatii si problema nu este una atat de grava poti incerca sa o repari singur

Martorul Check-Engine ramane aprins la Alfa Romeo 147

Martorul Check-Engine ramane aprins la Alfa Romeo 147

Pentru a afla care este piesa care determina clipirea acestui martor, este indicat sa folosesti un tester care va determina erorile aparute.

Martorul Check-Engine ramane aprins la Alfa Romeo 166

Martorul Check-Engine ramane aprins la Alfa Romeo 166

Pentru a afla care este piesa care determina clipirea acestui martor, este indicat sa folosesti un tester care va determina erorile aparute.

Martorul Check-Engine ramane aprins la Alfa Romeo Giulietta

Martorul Check-Engine ramane aprins la Alfa Romeo Giulietta

Pentru a afla care este piesa care determina clipirea acestui martor, este indicat sa folosesti un tester care va determina erorile aparute.

Martorul Check-Engine ramane aprins la Audi A1

Martorul Check-Engine ramane aprins la Audi A1

Pentru a afla care este piesa care determina clipirea acestui martor, este indicat sa folosesti un tester care va determina erorile aparute.

Martorul Check-Engine ramane aprins la Audi A4

Martorul Check-Engine ramane aprins la Audi A4

Pentru a afla care este piesa care determina clipirea acestui martor, este indicat sa folosesti un tester care va determina erorile aparute.

Martorul Check-Engine ramane aprins la Audi A7

Martorul Check-Engine ramane aprins la Audi A7

Pentru a afla care este piesa care determina clipirea acestui martor, este indicat sa folosesti un tester care va determina erorile aparute.

Martorul Check-Engine ramane aprins la Audi Q2

Martorul Check-Engine ramane aprins la Audi Q2

Pentru a afla care este piesa care determina clipirea acestui martor, este indicat sa folosesti un tester care va determina erorile aparute.