Cum sa folosesti un tester auto

Cum sa folosesti un tester auto

Pornesti masina dimineata si auzi un sunet nou, ciudat, deranjant chiar care vine de la motor. Deschizi capota si incepi sa cauti de unde ar putea sa vina sunetul. Spre surprinderea ta nu gasesti nimic diferit in afara de acest sunet deranjant. Ce e de facut acum?

 

Inainte sa ajungi la disperare si sa incepi sa iti desfaci singur masina, incearca sa folosesti un tester auto care iti va oferi mai multe detalii despre ce s-ar putea sa se intample. Folosind un tester OBD-II vei descoperi o metoda noua pentru a afla mai multe detalii despre problemele pe care masina ta le are sau le-a avut.

 

Cand este momentul sa folosesti singur un tester OBD2?

In primul  rand nu ne dorim sa te facem sa crezi ca testerul OBD este o bagheta magica. El nu va repara problemele masinii si speram ca nu crezi ca va face asta. Un tester nu face altceva decat sa iti spuna detaliat ce probleme are masina. Unele testere iti arata erorile doar atunci cand martorul Check-Engine este aprins, le poate sterge si implicit poate face si martorul sa dispara, insa daca nu vei rezolva problema aceasta nu va disparea si martorul se va reaprinde.

Astfel, pentru a profita de un tester trebuie sa stii la ce sa te astepti si mai ales cand si de ce sa il folosesti. Recomandam sa folosesti un tester pentru a avea cat mai multe detalii despre problemele masinii atunci cand ajungi la service.

 

Cateva cazuri in care ar fi bine sa folosesti singur testerul si sa nu platesti pentru o diagnoza:

  • Atunci cand martorul Check-Engine este aprins: cel mai celebru martor de bord, care in unele cazuri sta aprins si atunci cand motorul este oprit. Martorul se poate referi la sute de probleme diferite care pot aparea la motor, transmisie sau sistemul de evacuare. Daca vrei sa afli care este adevarata problema poti face asta foarte repede folosind un tester OBD-2 si o aplicatie gratuita pe telefon.
  • Poti inregistra performantele masinii si in acelasi timp ai acces la sute de statistici: unele testere si aplicatii iti ofera acces la diverse statistici destul de interesante si utile chiar. Poti sa citesti temperatura uleiului, a antigelului si chiar informatii precum presiunea uleiului sau presiunea combustibilului din rampa.

 

De ce vei avea nevoie?

Teoretic, sa faci o diagnoza este destul de usor. Acum depinde si cat de multe informatii vrei sa afli. Daca facem abstractie de faptul ca trebuie sa intelegi chestii basic de mecanica, electronica, sa treci peste tot felul de incercari si nereusite, totul este destul de simplu si ai nevoie doar de timp, o masina si un dispozitiv de diagnoza.

 

Scanerele OBD-2 sau tester OBD sunt cele mai usor de folosit. Nu ai nevoie decat sa gasesti mufa OBD-2 a masinii tale, poti face asta usor cautand modelul pe google, sa conectezi testerul la masina si la telefon printr-o aplicatie si sa dai o scanare.

Daca masina are erori tu le vei vedea, multe aplicatii iti ofera foarte multe detalii despre eroare. In caz totusi ca nu ai detalii suficiente, poti cauta codul de eroare la noi pe site si vei gasi toate informatii necesare. Iti vom raspunde la intrebari precum, de ce s-a aprins martorul, ce inseamna codul de eroare si inclusiv ce piesa auto trebuie schimbata.

Masinile mai vechi de 1996 nu au port OBD-2. Daca masina ta este mai veche de 1996 va trebui sa o diagnostichezi clasic. Te duci la service si lasi un mecanic sa verifice totul de sub capota.

 

Unde se gaseste mufa OBD-2?

Sanse foarte mari ca aceasta operatiune sa fie partea cea mai dificila, si totusi si ea este foarte simpla. Mufa trebuie sa fie sub volan sau sub bord, de multe ori in stanga, mai spre usa soferului. Exista cazuri ( LOGAN ) care au mufa in topedou, dar aceste cazuri sunt rare. Cel mai bine e sa cauti pe Google modelul tau de masina si anul si sa dai cautare la poze.

 

Opreste masina atunci cand conectezi dispozitivul apoi poti pune contactul si dupa ce ai reusit sa sincronizezi dispozitivul cu telefonul, porneste motorul pentru a arata erorile.

 

Scoate OBD-ul dupa ce ai terminat, el este un consumator electric si lasat peste noapte iti poate face surpriza sa consume toata bateria.

 

Dispozitivele pentru diagnoza tind sa fie destul de similare cand vine vorba de functii si design. Toate sunt de tipul plug-and-scan. In functie de aplicatia folosita unele iti pot arata mult mai multe informatii comparativ cu alte aplicatii, mai ales cu cele gratuite, pline de reclame enervante.

 

De ce sa folosesti un tester OBD-2?

Simplu, pentru a economisi bani. Nimeni nu-ti va testa masina pe gratis mai ales daca detin un tester de cateva mii de lei si asta se intampla in fiecare service din Romania. Chiar daca testerul de la service este mult mai scump, informatiile de baza sunt aceleasi. Orice masina, atunci cand are o eroare, o va stoca in ECU. Orice tester poate citi aceasta eroare.

 

Dupa ce ai conectat testerul si ai dat scanare el iti va arata erorile stocate in ECU. Testerul poate descarca si citi codurile astfel incat poti sa pastrazi informatiile. De multe ori el iti va arata erori de genul P2063. 

 

Nu a facut altceva decat sa te bage si mai mult in ceata. De aceea, am scris timp de un an de zile, pentru voi, despre toate codurile de eroare OBD2 existente si le poti gasi pe toate aici.

 

Sanse mari ca unele scanere sa iti ceara si sa introduci codul VIN al masinii, mai ales daca folosesti pentru prima data testerul pe masina respectiva. Dupa ce termina scanarea noteaza codurile si cauta pe site la noi ce reprezinta fiecare. Unele testere au optiunea sa pastreze ele erorile sau poti face o poza si o poti pastra in telefon.

 

Optional: Daca ai check-engine aprins in bord sterge codurile pentru a scapa de el. Nu uita insa ca va reaparea in cateva zile daca nu vei repara si inlatura problemele care au cauzat aparitia lui.

 

Astfel ajungem la cea mai importanta parte. Rezolva problemele. Acum totul depinde de tine, in functie de eroarea care a aparut poti repara singur masina sau poti ajunge cu ea in service. In ambele variante este bine sa ai informatii cat mai detaliate despre problema care tocmai a aparut.

 

Exista varianta in care poti repara singur masina. Daca ai mai facut mici reparatii si problema nu este una atat de grava poti incerca sa o repari singur, de exemplu, sa schimbi un senzor sau o bujie.

Daca totusi problema este una mai complicata sau testerul arata o multitudine de erori, ideal ar fi sa ajungi cu masina in service pentru o diagnoza mai detaliata.

Articole similare
Cum sa schimbi un cilindru de frana

Cum sa schimbi un cilindru de frana

Pentru a evita aparitia fenomenului de frane moi, lasa suficient spatiu pentru placutele de frana.

Cum sa cureti o baterie auto corodata?

Cum sa cureti o baterie auto corodata?

Coroziunea la baterie poate aparea si in momentul in care nu iti folosesti masina pentru o perioada indelungata.

Cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii?

Cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii?

In continuare va prezentam cateva sfaturi care va vor ajuta sa raciti aerul din interiorul masinii mult mai rapid.

Reparatii injectoare. Cum sa repari un injector?

Reparatii injectoare. Cum sa repari un injector?

Cum sa repari acasa un injector de combustibil. Afla care sunt problemele comune care apar la injectoare si care sunt simptomele lor.

Cum sa reinnoiesti permisul auto

Cum sa reinnoiesti permisul auto

Daca ti-a expirat permisul auto, sau e pe cale sa expire, sau ai avut ghinionul sa il pierzi, trebuie sa urmezi o procedura detaliata pentru a-l inlocui.

Cum sa faceti un test drive?

Cum sa faceti un test drive?

Doar pentru ca masina arata minunat la prima vedere, nu inseamna ca este intr-o stare excelenta si la motor.

Cum sa curatati o baterie auto?

Cum sa curatati o baterie auto?

Ridicati capota masinii si verificati bornele bateriei. Daca bornele sunt acoperite cu murdarie sau sunt corodate, acestea trebuie curatate.

Cum sa cureti masina ca un profesionist

Cum sa cureti masina ca un profesionist

O masina curata in interior cat si la exterior, nu doar ca le va face placere prietenilor sa va insoteasca, dar va face sa creasca valoarea masinii.

Radiere auto. Cum sa iti radiezi masina?

Radiere auto. Cum sa iti radiezi masina?

Astazi vom vorbi despre un subiect pe care toti conducatorii auto ar trebui sa-l stie. Vom vorbi despre radierea auto.

Cum poti sa recunosti un rotor si un capac distribuitor defect?

Cum poti sa recunosti un rotor si un capac distribuitor defect?

Este indicat ca la fiecare revizie sa ceri ca si sistemul de aprindere sa fie evaluat. Orice defectiune constatata precoce te poate scuti de probleme.

Cum sa repari un etrier de frana blocat?

Cum sa repari un etrier de frana blocat?

Etrierul este un element important al sistemului de franare cu disc. Acesta ajuta la prinderea si fixarea placutelor de frana asigurand mobilitatea lor.

Cum sa incarcati o baterie auto cu gel?

Cum sa incarcati o baterie auto cu gel?

Bateriile cu gel, denumite si "celule cu gel", sunt baterii sigilate, umplute cu un gel electrolitic care reactioneaza cu placile de plumb.

Cum repara un redresor cu impulsuri bateria masinii ?

Cum repara un redresor cu impulsuri bateria masinii ?

Aici intervine redresorul cu impulsuri. Tehnica folosite de aceste redresoare este mult mai eficienta cand vine vorba de reinvierea bateriilor moarte.

Cum sa alegeti un dispozitiv antifurt pentru masina dumneavoastra?

Cum sa alegeti un dispozitiv antifurt pentru masina dumneavoastra?

Cum sa alegeti un dispozitiv antifurt pentru masina dumneavoastra? Ce tipuri exista si la ce bani le gasesti.

Cum sa schimbi chiar tu uleiul motorului?

Cum sa schimbi chiar tu uleiul motorului?

Cum sa schimbi uleiul si filtrul de ulei chiar acasa? Citeste acest tutorial si asigura-te ca faci totul ca la carte.

Ce durata de viata are un alternator auto?

Ce durata de viata are un alternator auto?

Alternatorul este cel care se ocupa cu alimentarea principalelor accesorii si caracteristici electrice ale unui vehicul. Afla ce durata de viata are.

Cum sa prelungesti viata cutiei de viteze?

Cum sa prelungesti viata cutiei de viteze?

Cutia de viteze este probabil cea mai neglijata piesa a unei masini in Romania. Uite cateva sfaturi despre cum sa prelungesti viata cutiei de viteze.

Cum sa nu fiti pacaliti de catre service-urile auto?

Cum sa nu fiti pacaliti de catre service-urile auto?

In toate articolele noastre precizam sa apelati mereu la un service autorizat care sa va ajute la realizarea unei reparatii mai complicate.

Cum sa verificati presiunea uleiului?

Cum sa verificati presiunea uleiului?

Presiunea uleiului este forta care actioneaza impotriva unui volum de ulei pompat prin circuitul de lubrifiere al motorului.

Cum sa cumperi o rulota?

Cum sa cumperi o rulota?

Cati dintre noi nu visam sa vizitam cele mai frumoase locuri din Romania sau Europa fara sa avem grija cazarii?

Ce este, de fapt, un electromotor auto?

Ce este, de fapt, un electromotor auto?

Ce este electromotorul masinii si cum functioneaza. Care sunt simptomele cand se defecteaza electromotorul?

Cum sa efectuezi o oprire de urgenta?

Cum sa efectuezi o oprire de urgenta?

Indiferent de modalitatea sau de situatia care impune franarea de urgenta, cel mai important lucru este sa ramai calm.

Cum sa repari micile probleme la vopseaua masinii?

Cum sa repari micile probleme la vopseaua masinii?

Cand vine vorba de revopsirea caroseriei, vei avea nevoie sa urmezi cativa pasi, pentru a te asigura ca faci o treaba buna si nu aduci mai multe daune.

Cum recunosti un senzor MAP defect?

Cum recunosti un senzor MAP defect?

Cele mai frecvente semne de defectiune la nivelul unui senzor de presiune a aerului din admisie includ un consum crescut de carburant, lipsa puterii.

Cum sa inlocuiesti placutele de frana?

Cum sa inlocuiesti placutele de frana?

Manopera de inlocuire a placutelor de frana este una dintre acele proceduri pe care orice conducator auto este bine sa o cunoasca.

Ai nevoie de un polish auto? Citeste asta inainte

Ai nevoie de un polish auto? Citeste asta inainte

Cum se poliseaza masina corect? Care sunt etapele care trebuie neaparat respectate.

Cum sa economisesti bani la intretinerea masinii?

Cum sa economisesti bani la intretinerea masinii?

Nimanui nu ii place sa cheltuie bani pentru reparatii auto. Afla cum poti evita aceste lucruri.

Cum sa schimbi uleiul si filtrul de motor

Cum sa schimbi uleiul si filtrul de motor

Cand a fost ultima data cand ai schimbat uleiul? Iata mai jos modul in care poti schimba singur/a filtrul si uleiul masinii.

Cum sa obtii o faza lunga luminoasa?

Cum sa obtii o faza lunga luminoasa?

In cazul in care aprinzi faza lunga la nevoie si nu observi o mare diferenta fata de farurile obisnuite, inseamna ca trebuie sa arunci o privire sa vezi exact ce se intampla.