Cum sa opresti crapatura din parbriz sa se extinda?

Cum sa opresti crapatura din parbriz sa se extinda?

In cazul in care obisnuim sa conducem un numar mare de kilometri este foarte probabil ca mai repede sau mai tarziu sa ne trezim cu o crapatura in parbriz. Exista multe cauze ce pot provoca aceasta problema. In cadrul acestui articol vom discuta despre metodele pe care le avem la dispozitie pentru a opri extinderea unei astfel de crapaturi.

Cea mai simpla varianta este sa utilizam un kit de reparare a parbrizului, daca avem unul la dispozitie. Procesul de utilizare este foarte simplu si poate fi realizat de oricine. Va fi necesar sa efectuam o mica gaura in locul in care parbrizul a fost crapat, dupa care sa o umplem cu o rasina speciala pe toata suprafata crapaturii. Daca am executat procesul corect, crapatura nu ar trebui sa se extinda.

In situatia in care nu avem la dispozitie un astfel de kit si nici nu putem cumpara din apropiere unul, va fi necesar sa improvizam. Cu cat actionam mai repede, cu atat este mai putin probabil sa existe probleme ulterioare. O varianta foarte simpla este sa utilizam cianoacrilat pentru a umple crapatura, substanta pe care o regasim in orice fel de Superglue. O astfel de solutie temporara ar trebui sa aiba efect cel putin 2-3 saptamani, pana cand realizam o interventie de specialitate.

Cea de-a doua varianta posibila este sa utilizam lac de unghii transparent. Chiar daca nu avem unul la indemana, cel mai probabil vom putea cumpara foarte usor. Oja acrilica are suficienta aderenta pentru a opri raspandirea fisurii. Tot ceea ce trebuie sa facem este sa curatam cu atentie crapatura, dupa care sa adaugam oja pana la umplerea acesteia. Spre deosebire de Superglue, probabil aceasta varianta va rezista doar cateva zile.

Pentru a preveni situatiile in care crapatura se extinde este esential sa evitam schimbarile majore de temperatura si presiune. Atunci cand parbrizul este ciobit, orice astfel de situatie poate conduce foarte rapid la extinderea fisurii sau chiar la spargerea totala a parbrizului. Pana cand reparam parbrizul, nu ar trebui sa utilizam sistemul de climatizare sau sa lasam masina sub actiunea puternica a razelor solare.

In cazul in care va ganditi ca nu ar trebui sa reparati un parbriz ciobit, trebuie sa luati in considerare doua aspecte. In primul rand, ciobitura se poate extinde in orice moment si puteti ajunge chiar la spargerea parbrizului, ceea ce poate deveni foarte periculos. In al doilea rand, conform legii nu este permis sa circulam cu un parbriz fisurat, deoarece acesta ne reduce in mod semnificativ vizibilitatea. Mai mult, repararea unui parbriz crapat va costa mult mai putin decat inlocuirea acestuia cu unul nou.

sursa foto: https://parbrizsibiu.wordpress.com/

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...