Cum sa previi depunerile de carbon din motor

Cum sa previi depunerile de carbon din motor

Atunci cand vine vorba despre un autoturism, motorul este piesa centrala a oricarei masini si este obligatia noastra sa ne asiguram ca acesta se afla mereu in stare perfecta de functionare. Atunci cand vine vorba despre performantele motorului, cea mai buna metoda de a ne asigura ca acesta va functiona mereu la nivel maxim este sa prezentam un comportament preventiv in ceea ce priveste intretinerea angrenajelor.

Este esential sa prevenim acumularea de depuneri de carbon la nivelul motorului daca vrem sa ne asiguram ca nu ne vom confrunta cu defectiuni grave.

Primul si cel mai simplu factor pe care trebuie sa il luam in considerare atunci cand dorim sa evitam depunerile de funingine la nivelul motorului este sa utilizam combustibil si ulei de motor de calitate inalta, ceea ce va ajuta motorul sa functioneze optim si sa produca un nivel mai scazut de reziduuri de carbon. In cazul in care avem la indemana doar lichide standard, putem utiliza oricand aditivi specifici pentru a le imbunatati.

Al doilea factor pe care trebuie sa il avem in vedere este sa verificam periodic nivelul si calitatea lichidelor autoturismului, cum ar fi antigelul sau uleiul de motor. Atunci cand nivelul acestor lichide este insuficient sau cand au fost contaminate si si-au pierdut calitatile fizico-chimice, performantele motorului vor avea de suferit, iar componentele acestuia se vor uza rapid. Unul dintre rolurile antigelului si a uleiului de motor este sa preia depunerile de caron formate in urma procesului de ardere a combustibilului si sa le indeparteze din motor.

In cazul in care observati ca exista deja acumulari de carbon la nivelul componentelor motorului, exista solutii prin care puteti indeparta aceste depuneri. Cea mai simpla varianta pe care o puteti aplica este sa circulati la un nivel de turatii foarte ridicat pentru o perioada mai lunga de timp, asa incat temperatura din zona motorului sa creasca semnificativ si sa arda aceste depuneri. In cazul in care nu reusiti sa le indepartati astfel, va recomandam sa efectuati o decarbonizare a motorului, inainte ca problemele sa devina mai grave.

Nu in ultimul rand, trebuie sa aveti in vedere curatarea si inlocuirea periodica a componentelor esentiale ale motorului, care sunt piese consumabile si se pot uza in timp. In cazul motoarelor cu injectie directa, acumulare de carbon poate sa fie externa, motiv pentru care va fi necesar sa curatam periodic supapele de admisie pentru a limita depunerile care ajung la injectoare. Cu cat verificam si curatam mai des componentele motorului, cu atat vom beneficia de performante mai bune in timpul condusului si ne vom asigura ca prelungim durata de viata a motorului.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...