Cureti motorul si piesele interne daca mergi turat?

Cureti motorul si piesele interne daca mergi turat?

In cele ce urmeaza va vom explica care sunt avantajele in cazul in care circulam cu o viteza ridicata, dar si la ce trebuie sa avem grija atunci cand facem asta, deoarece asa cum bine stim viteza poate fi foarte periculoasa. In principiu, ne vom axa pe beneficiile pe care le aduce pentru un motor rularea la viteze inalte si va vom explica cum poate acest lucru sa prelungeasca durata de viata a masinii.

Prima intrebare la care vom incerca sa raspundem este daca faptul ca circulam cu 90 de km/h ora in loc de 115 km/h ora va afecta in vreun fel capacitatea de functionare si durata de viata a motorului nostru. Majoritatea pieselor din angrenajul motorului sunt consumabile si de aceea este important sa avem grija de acestea, sa realizam lucrarile de mentenanta si sa inlocuim piesele defecte in timp util. Acest mod ne poate ajuta chiar si sa dublam durata de viata a unui motor, inainte de a fi necesar sa facem interventii serioase asupra sa. Cu toate acestea, nu consideram ca daca alegeti sa conduceti la o viteza mai joasa veti imbunatati in vreun fel gradul de uzura al motorului dumneavoastra sau puteti realiza schimbari semnificative.

In cazul in care dorim sa facem un test de laborator si punem doua motoare intr-o incapere sa ruleze fara oprire la cele doua viteze mentionate anterior, nu va fi nici o problema pentru cel care merge la viteza mai mare sa atinga acelasi numar de kilometri ca si cel care merge la viteza mai mica, singurul lucru care va fi diferit va fi reprezentat de durata in timp pana cand se atinge acea viteza.

Un motor care este instalat intr-un autoturism care ruleaza cu 110 km/h va avea mai mult de lucru si va rula mai repede fata de cel care este intr-o masina care se deplaseaza cu 80 km/h. Cu toate acestea este foarte important si nivelul de turatie, deoarece daca circulam la aceasta viteza, iar motorul are 4500 rpm, cel mai probabil acesta se va deteriora in timp, dar daca obisnuim sa mergem cu 2500 rpm, nu ar trebui sa existe nici o problema in acest scop.

Pentru a masura puterea pe care un motor este capabil sa o ofere ne referim in primul rand la doi parametri de baza si anume caii putere si cuplul. In cazul in care ne referim la motoarele cu patru cilindri, acestea ating nivelul maxim de cai putere in general la un nivel de 5000-5500 rpm. Pe de alta parte, cuplu, care este un parametru prin care se masoara forta de rotatie a motorului, atinge varfurile undeva la 1600-1700 rpm. Atunci cand circulam pe autostrada, ar trebui sa procedam in asa mod incat masina sa fie cat mai aproape de varful de cuplu si cat mai departe de varful de putere.

Exista doua situatii care pot afecta semnificativ durata de viata a unui motor. In cazul in care executam lucrarile de mentenanta si intretinere in mod regulat si ne asiguram ca toate piesele sunt curatate, iar lichidele motorului sunt in parametrii optimi, durata de viata a motorului va creste in mod automat. In acelasi timp, stilul si obiceiurile de condus lasa o amprenta majora asupra gradului de uzura al unui motor. In cazul in care obisnuim sa calatorim doar pe distante scurte, fara sa avem parte de drumuri lungi, cu temperaturi inalte de functionare a motorului, am putea crede ca oferim o durata de viata mai lunga acestuia, in timp ce tot ceea ce facem este sa o scadem de fapt.

Va recomandam ca cel putin de cateva ori pe an sa aveti parte de drumuri lungi, la viteze inalte si la turatii ridicate, in asa fel incat motorul sa se poata mentine curat si sa realizeze procesele necesare de indepartare a depunerilor de carbon prin arderea acestora la o temperatura ridicata. Acest lucru va scadea cu siguranta gradul de uzura al pieselor si va prelungi viata motorului.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...