De ce miroase uleiul de motor a benzina?

De ce miroase uleiul de motor a benzina?

Vi s-a intamplat vreodata sa constatati ca uleiul de motor miroase a benzina? In cazul in care raspunsul este da, atunci veti afla mai multe detalii despre acest subiect in continuarea acestui articol.

In cazul masinilor care au motoare pe benzina, aceasta pare sa fie o problema comuna, insa oare este grava situatia? Oare se poate preveni o asemenea problema? In continuare veti afla tot ceea ce este necesar despre aceasta situatie.

De ce patrunde benzina in ulei?

In cazul in care nu stiati, motorul masinii are in compozitie cilindri si pistoane, iar acestea din urma contin segmenti de piston care au rolul de a-i oferi etansare camerii de combustie din carter.

Aici este foarte important de specificat ca in cazul in care amestecul de combustibil care se regaseste inauntrul compartimentului cilindrului nu se aprinde in mod corespunzator, sau in cazul in care segmentele pistonului prezinta urme de uzura, benzina poate sa curga in jos si sa patrunda in baia de ulei.

Chiar si asa, nu exista motive de ingrijorare pentru ca discutand despre motoarele pe benzina, este ceva firesc, iar benzina poate ajunge in ulei atunci cand circulati cu masina, pentru ca motorul primeste benzina constant, iar uleiul circula constant in timpul combustiei.

De asemenea, trebuie precizat ca aceasta problema apare in cazul in care injectoarele de benzina ale masinii raman blocate in pozitia deschisa, iar astfel varsarea benzinei favorizeaza intrerupera alimentarii atunci cand nu se apasa pedala de acceleratie.

Este posibil ca benzina sa patrunda in ulei din urmatoarele motive

1. Amestecul prea bogat de combustibil

In cele mai multe situatii, benzina ajunge in uleiul de motor din cauza faptului ca amestecul de combustibil este mult prea bogat, ceea ce determina camera de combustie sa nu aprinda tot combustibilul, motiv pentru care acesta va trece prin inelele pistonului si va ajunge in baia de ulei.

De asemenea, ar putea exista chiar si diferiti senzori sau diferite probleme care sa contribuie la obtinerea unui amestec de combustibil mult prea bogat.

In acest sens ar fi indicat sa folositi scanerul OBD2 pentru a citi codurile de eroare, iar astfel veti putea depista problema si veti putea incepe depanarea.

2. Conduceti doar pe distante scurte

Benzina patrunde mai de fiecare data in baia de ulei, indiferent de marca si modelul masinii. In momentul in care temperatura uleiului este foarte mare, gazul din uleiul de motor se va vaporiza, iar in cazul in care conduceti tot timpul pe distante scurte, uleiul de motor nu se va incinge suficient de tare pentru a fi capabil sa vaporizeze benzina.

Ce inseamna acest lucru? Ei bine, daca uleiul de motor nu are posibilitatea sa vaporizeze benzina, se va umple baia de ulei cu benzina, iar in acest caz va fi necesara schimbarea uleiului de motor dar si a filtrului.

In cazul in care conduceti masina doar in oras si doar pe distante scurte, este necesar sa schimbati uleiul de motor la un numar mai mic de kilometri decat cei recomandati in mod normal.

3. Segmentii pistonului sunt defecti

In cazul nefericit in care segmentii pistonului sunt defecti, este firesc faptul ca o cantitate mai mare de combustibil va ajunge in baia de ulei, trecand prin camera de combustie.

Aceasta problema insa nu este una foarte des intalnita, insa este o problema foarte complicata si foarte dificil de remediat din cauza faptului ca este nevoie ca motorul sa fie scos de pe masina.

Inainte de a se opta pentru indepartarea motorului de pe masina, este necesar ca mecanicul sa se asigure ca aceasta este problema. In acest sens, se poate efectua un test de compresie, iar astfel se stabileste daca segmentii pistoanelor sunt defecti.

4. Rateuri

Rateurile apar in momentul in care amestecul de aer si combustibil nu se aprinde in mod corespunzator, iar ciclul de combustie este perturbat.

Dat fiind faptul ca acest amestec nu se aprinde, peretii cilindrului pot sa fie spalati de catre benzina, fapt care duce la scaderea compresiei si la crearea unei mai mari explozii prin inelele pistonului. Din acest motiv, exista posibilitatea ca benzina sa se verse prin inelele pistonului si sa ajunga in baia de ulei.

5. Injector de combustibil defect

Masinile care au injectie de combustibil dispun de dispozitive mici de injectie care ii ofera motorului cantitatea necesara de combustibil pentru ca acesta sa ruleze la parametri optimi.

Injectoarele respective sunt actionate de catre un solenoid care este controlat de catre un computer ce permite sa patrunda in interiorul cilindrilor doar atata benzina cat este nevoie.

Se poate ca solenoizii sa inceapa sa functioneze defectuos odata cu trecerea timpului, dat fiind faptul ca acestia sunt mecanici.

Ei se blocheaza in cele mai multe cazuri in pozitie deschisa, ceea ce face ca benzina sa ajunga usor in interior si sa se amestece cu uleiul. Intr-o asemenea situatie, in baia de ulei va ajunge o cantitate mare de benzina.

6. Carburator dereglat sau defect in cazul masinilor vechi

Intre masinile cu injector de combustibil si cele cu carburatoare exista o foarte mare diferenta. Masinile cu carburator sunt de generatie veche, iar mecanismul de combustibil este actionat de catre o diafragma.

Acest mecanism primeste comanda de la pedala de acceleratie si este mecanic si el. Supapa fluture care se afla in componenta mecanismului si care are rolul deosebit de important de a controla fluxul de aer se poate bloca, iar din acest motiv, benzina va ajunge in ulei si va provoca problema despre care am discutat pana acum.

Ce inseama daca benzina patrunde in ulei?

In cazul in care atunci cand ati mers la service pentru a face schimbul de ulei al masinii sau atunci cand ati optat pentru schimbul de ulei facut in garajul dumneavoastra, daca ati simtit miros de benzina, cu siguranta v-ati pus o multime de semne de intrebare.

Atat uleiul de motor, cat si benzina sunt extrem de importante pentru ca motorul masinii sa functioneze, dar oare este indicat ca uleiul sa aiba benzina in compozitia sa? Ei bine, este un lucru cat se poate de firesc ca in interiorul uleiului sa se regaseasca putina benzina, insa nu este ceva firesc ca in interioul baii de ulei a masinii sa existe o cantitate mare de benzina.

Din acest motiv se obtine acel miros puternic de benzina cand se face schimbul de ulei al masinii. Daca simtiti acest miros in timp ce circulati cu masina, atunci trebuie sa schimbati cat mai repede cu putinta uleiul de motor al masinii. Puteti efectua si o verificare, scotand joja de ulei pentru a verifica nivelul acestuia.

Cele mai des intalnite simptome ale amestecului exagerat de ulei si benzina

Simptomul cel mai des intalnit este acela ca se simte un miros puternic de benzina in momentul in care conduceti masina. Intr-o asemenea situatie, 100% se simte miros pentru ca exista mult mai multa benzina in baia de ulei decat ar fi necesar.

In cazul in care masina dumneavoastra scoate pe toba de esapament un fum alb-opac si nu unul limpede, este de asemenea destul de clar ca motivul pentru care fumul are aceasta culoare este reprezentat de prezenta unei cantitati mari de benzina in baia de ulei.

In cazul in care verificati joja, iar in urma verificarii constatati ca uleiul dumneavoastra fie arata revarsat, fie nivelul este mult mai mare decat ar fi cazul, atunci in baia de ulei exista o cantitate mult prea mare de benzina, asa ca trebuie facut cat mai repede cu putinta schimbul de ulei.

Atunci cand joja miroase mai mult a benzina decat a ulei, este iarasi un semn cat se poate de clar ca in baia de ulei exista o cantitate mare de benzina.

Exista posibilitatea ca in timp ce veti circula cu masina, indicatorul de presiune a uleiului sa va informeze ca presiunea uleiului este mica. Sansele ca aceasta problema sa fie cauzate de o cantitate mare de benzina in ulei sunt uriase.

In situatia in care doriti sa faceti schimbul de ulei, iar in acele momente constatati ca uleiul de motor nu este vascos sau suficient de vascos precum ar trebui, atunci este cat se poate de limpede faptul ca in baia de ulei exista o cantiate mare de benzina.

Asadar, indiferent care dintre situatiile de mai sus vi se potriveste, un lucru este clar: in baia de ulei se regaseste o cantitate mare de benzina, ceea ce nu este normal. Daca fumul scos de sistemul de esapament este alb si gros, atunci trebuie sa schimbati cat mai repede uleiul. In aceste conditii, combustibilul nu este ars in mod corespunzator in timpul ciclului de combustie.

Un alt aspect important de precizat este acela ca petrolul este vascos iar benzina nu, asa ca in cazul in care uleiul de motor este foarte subtire, chiar si dupa mai mult timp de utilizare, atunci sansele ca benzina sa fie prezenta intr-o cantitate mare in baia de ulei sunt foarte mari.

Ei bine, atunci cand in uleiul de motor patrunde o cantitate mare de benzina lucrurile cu siguranta nu sunt tocmai bune, asa ca este necesar sa duceti masina la service, pentru ca aceasta sa fie verificata de catre un mecanic.

In cazul in care totul pare in regula, atunci sunt sanse foarte mari ca problema sa fie provocata de catre uzura inelelor de piston, care are rolul de a pastra uleiul din baia de motor inauntrul cilindrului, si totodata are si rolul de a stopa benzina sa patrunda in baia de ulei.

Daca aceasta este cauza problemei, atunci trebuie ca segmentii pistonului sa fie inlocuite. Daca banuiti ca aveti o asemenea problema cu masina, este necesar sa urmariti cu atentie mai intai de toate fumul emis de catre sistemul de esapament, iar daca acesta este negru si gros, inseamna ca masina dumneavoastra arde benzina cu ulei, pe cand daca fumul este alb si gros, atunci masina arde mai multa benzina decat este necesar.

Ei bine, in acest caz trebuie sa duceti masina la service, unde mecanicii specialisti vor verifica inelele pistonului si le vor inlocui daca este cazul. Mai apoi va fi necesara inlocuirea uleiului de motor pentru ca acesta sa nu strice motorul. In ceea ce priveste inelele pistonului, este necesar un test de compresie.

Concluzii

Daca de obicei conduceti masina doar pe distante scurte, atunci sansele de a constata ca in baia de ulei a masinii patrunde mai multa benzina decat este necesar cresc foarte mult.

Daca vi se vor aprinde martori in bord, folositi scanerul OBD2 pentru a citi erorile, iar astfel veti putea preveni deteriorarea motorului.

Sursa foto: civicx.com, cartreatments.com, shutterstock.com

Citeste si...
Benzina normala versus benzina premium: Care este diferenta?
Benzina normala versus benzina premium: Care este diferenta?

Cand vine vorba despre benzina, exista doua tipuri de combustibil pe care il putem cumpara in Romania, benzina de 95 si de 99. Cu...

Care este parerea Consiliului Concurentei despre plafonarea preturilor pentru benzina si motorina! Vezi ce a declarat Bogdan Chiritoiu
Care este parerea Consiliului Concurentei despre plafonarea preturilor pentru benzina si motorina! Vezi ce a declarat Bogdan Chiritoiu

Presedintele Consiliului Concurentei a vorbit despre plafonarea preturilor la benzina si motorina. El este de parere ca aceasta es...

De ce motorina este mult mai scumpa ca benzina?
De ce motorina este mult mai scumpa ca benzina?

Nu doar in Romania motorina este mai scumpa la pompa. Toata Europa se lupta cu aceasta situatie si preturile au depasit in lunile...

Motivul pentru care nu poti turna motorina in rezervorul unei masini pe benzina. Reciproca nu este valabila
Motivul pentru care nu poti turna motorina in rezervorul unei masini pe benzina. Reciproca nu este valabila

Momentul achizitiei unei masini, indiferent daca vorbim de un autovehicul din reprezentanta sau la mana a doua, presupune exprimar...