Orice tip de schimbare a culorii fumului, fumul alb ce este evacuat pe teava de esapament, de exemplu, este cu siguranta un semn ca exista o problema cu masina dumneavoastra.
Gravitatea problemei poate varia in functie de tipul de fum. Problema aceasta ar putea avea multe cauze. Astfel ca, in acest articol, vom incerca sa va facem o idee cu privire la cauzele principale ale problemei fumului alb si care este cel mai bun mod de a eradica aceasta problema deranjanta.
Fumul alb poate fi o problema insignificanta sau poate fi una destul de serioasa si ne putem da seama de gravitatea situatiei prin identificarea grosimii fumului. Fumul alb este rezultatul condensului care se acumuleaza in interiorul sistemului de evacuare.
Astfel ca, daca acesta este subtire sub forma de vapori nu trebuie sa va faceti probleme, deoarece fumul va disparea repede. La polul opus, daca fumul este mai gros, atunci problema este destul de mare.
Fumul gros, in general, provine de la probleme ale instalatiei de racire de la motor, ceea ce ar putea duce la multe alte probleme mai grave, cum ar fi garnitura de chiulasa deteriorata, spargerea blocului motor, reparatii care nu vor fi deloc ieftine.
In aceasta situatie este de recomandat sa nu treceti cu vedere problema si sa mergeti de urgenta la mecanic. Scurgerile de lichid de racire, chiar si unele mici, pot duce la deteriorarea masinii.
Daca masina dumneavoastra este pe motorina si produce o multime de fum alb la pornirea motorului, inseamna ca pompa de injectie si injectoarele trebuie verificate. Verificarea acestora sau modificarea pe cont propriu nu se recomanda, deoarece aceasta sarcina necesita o multime de abilitati pe care soferii nu le au, deci ar fi de preferabil sa nu incerce.
Plus ca, masina dumneavoastra trebuie verificata cat mai rapid de un mecanic. Faptul ca masina ta elimina mult fum alb pe teava de esapament poate fi semnul unor probleme si mai grave.
Acesta poate inseamna o defectiune a pompei de carburant sau, asa cum spuneam mai sus, probleme cu cilindrii, cu garniturile sau chiar o crapatura in blocul motor. Rezolvarea unor astfel de defectiuni este costisitoare si este de preferabil sa te ocupi cat mai repede de problema.
Lichidul de racire scurs poate fi un motiv pentru care fumul evacual este alb. Aparitia acestui tip de fum alb pe teava de esapament are loc atunci cand apa sau antigelul patrund in cilindrii ca urmare a supraincalzirii motorului si cedarii ulterioare a garniturilor, iar motorul incearca sa le arda alaturi de combustibil.
Sau, daca masina nu are lichid de racire, se poate incalzi si ar putea sa evacueze fumul care va fi desigur de culoare alb. Din acest motiv, si temperatura masinii este si ea foarte importanta.
De multe ori, se poate observa o evacuare a fumului alb in timp ce masina merge, ceea ce ar putea fi un indicator al problemelor destul de serioase, ale caror reparatii vor fi destul de costisitoare.
Cand unul din cilindrii motorului, garnitura de chiulasa sau filtrul de combustibil este deteriorat sau motorul este infundat sau crapat, fumul alb se va evacua in cantitati mari, iar inlocuirea acestor piese poate fi foarte costisitoare.
Problema in astfel de situatii este ca nu poti amana repararea si nici nu poti gasi o solutie provizorie. Odata cu trecerea timpului, ele se agraveaza, iar costul reparatiilor urca imediat.
Intretinerea masinii dumneavoastra va ajuta sa identificati o astfel de problema in forma incipienta si astfel va va ajuta si sa economisiti niste bani.
Citeste si despre: fum albastru din toba de esapament
Pentru a rezolva problema fumului alb evacuat, pe langa faptul ca puteti merge la service, daca aveti cunostinte mecanice si ati mai efectuat pana acum reparatii la masina, puteti face acest lucru si acasa:
Garnitura de admisie este prima componenta pe care trebuie sa o verificati daca pe teava de esapament iese fum alb. In interiorul vehiculului exista o garnitura care etanseaza galeria de admisie de chiulasa. Aceste componente au rolul de a distribui amestecul de combustie impreuna cu lichidul de racire spre orificiul de admisie.
Aceste porturi vor fi plasate in capetele cilindrilor. In concluzie, daca se deterioreaza, lichidul de racire va intra in camera de combustie, creand fum alb in timp ce conduceti. Ca urmare, soferii trebuie sa scoata galeria de admisie si sa examineze garnitura de admisie. Daca exista scurgeri sau rugina, stiti unde este problema.
Garnitura de chiulasa are si ea nevoie de o atentie deosebita. Nu uitati sa faceti acest pas doar daca garnitura de admisie functioneaza. Aceasta este partea autovehiculului care sigileaza capul cilindrului pentru a impiedica lichidul de racire sa ajunga la el.
Orice scurgere sau deteriorare in aceasta parte faciliteaza patrunderea lichidului de racire. Pe scurt, va aparea fum alb pe teava de esapament. Daca aceasta componenta a masinii este in regula, treceti apoi la verificarea cilindrului.
Nu uitati sa verificati si capul cilindrului. Capul cilindrului este acea parte din masina care este predispusa la ruperea in conditii de supraincalzire. Aceasta componenta este esentiala deoarece se conecteaza la blocul motorul si la garnitura de chiulasa. Daca aceasta componenta este sparta sau deteriorata in orice fel, trebuie obligatoriu sa o schimbati.
Citeste si despre: probleme la evacuarea masinii
Fumul alb poate fi cauzat din mai multe motive. Dar daca iese fum alb inca de la pornirea masinii, ar putea fi din aceste motive:
Una dintre cele mai frecvente cauze, blocul motor crapat poate permite scurgerea lichidului de racire in interiorul camerei de ardere a motorului si a cilindrilor, ceea ce este foarte periculos si necesita o atentie deosebita.
Raspunsul este fie lichidul de transmisie, fie lichidul de racire ars. In cazul uleiului de transmisie, motorul aspira fluidul printr-un furtun de vid, ceea ce duce la culoarea alba a fumului.
La evacuare va avea, de asemenea, un miros de ulei ars. Daca fumul alb este de la lichidul de racire, masina dumneavoastra are cu siguranta o fisura in capul cilindrului sau o problema la garnitura de chiulasa.
In aceasta situatie, puteti supune la testul cu presiune sistemul de racire pentru a vedea daca daca lichidul de racire este scazut sau motorul a fost supraincalzit. Daca este scazut, puteti adauga cantitatea necesara de lichid pentru a restabili nivelul.
Daca nu este nici una dintre aceste motive, autovehiculul dumneavoastra are cea mai probabil scurgeri la garnitura. Asadar, trebuie sa o inlocuiti pentru a functiona din nou in parametri normali.
Conducatorii auto trebuie sa inteleaga conceptul de fum din masini. De obicei, este vorba de vapori de apa sau de abur. Din acest motiv, veti avea apa care picura din teava de esapament. De asemenea, soferii pot vedea apa din combustibil sau o scurgere in garnitura de chiulasa.
S-ar putea sa credeti ca este ceva normal, dar acesta este modul prin care motorul da rateuri si impinge combustibilul brut afara. In aceste cazuri, masina va functiona mai greu, iar soferii vor simti un miros de combustibil brut. Pentru a remedia aceasta problema, verificati combustibilul si inlocuiti-l daca este necesar.
Daca masina scoate fum alb atunci cand merge la ralanti sau este oprita, atunci este posibil sa existe scurgeri de ulei in interior. Acest lucru este foarte usor de recunoscut, deoarece exista o diferenta intre aprinderea amestecului de benzina/aer si cea de benzina/aer/ulei.
Aceasta problema ar trebui rezolvata cat mai repede deoarece cu cat timp sta mai mult uleiul in interior, cu atat mai multe daune va provoaca la bujii si injectoare, care vor trebui apoi inlocuite.
In sezonul rece, fumul alb poate fi destul de normal, dar exista si exceptii. Fumul alb continuu este una dintre ele. Daca aveti motor diesel, fumul alb poate fi un combustibil nears sau lichid de racire care trece prin motor. Dar, in cele mai multe dintre cazuri, este vorba despre timpul de raspuns al injectoarelor si controlul cantitatii de combustibil injectate.
Fumul alb de la teava de esapament este ceva ce soferii nu trebuie sa ignore. Asadar, nu trebuie sa treceti cu vederea o astfel de problema deoarece duce la complicatii severe nu doar pentru dumneavoastra ca sofer ci si pentru ceilalti soferi, daca nu remediati acest lucru inainte de a va urca iarasi la volan. Din acest motiv, este recomandat sa aveti intotdeauna grija de masina detinuta.
Citeste si despre: pareri Skoda Octavia 3
Sursa foto: autoguide.com, monitor.co.ug, annysengineportal.com, macsworldwide.wordpress.com, youtube.com
Invatarea conducerii unei masini dureaza multe ore de instruire la volan, mai ales daca soferul respectiv doreste sa evite pe cat posibil sa fie implicat intr-un accident auto.
Amestecul de aer si combustibil ramas este fortat sa iasa din cilindru prin supapele de evacuare, in galeria de evacuare si sa iasa prin sistemul de evacuare.
Unii soferi sustin faptul ca motoarele pe benzina consuma mult mai mult ulei ca cele diesel, iar alti soferi sustin exact contrariul.
1KD-FTV nu este foarte durabil si fiabil comparativ cu vechile motoare diesel Toyota, dar putem sublinia ca motorul 1KD este mai puternic.
Ti-am pregatit cateva sfaturi utile care sa te ghideze atunci cand alegi masina potrivita, astfel incat sa fii sigur ca faci o alegere cat mai buna.
Mirosul de ars poate aparea din varii motive si de obicei este un semn ca trebuie sa duci masina la o verificare, inainte sa se ajunga la defecte mai grave.
Schimbul uleiului reprezinta o manopera extrem de simpla pe care o poti efectua pentru a asigura functionarea corespunzatoare a motorului si o durata de viata extinsa.
In momentul in care pui cheia in masina cu scopul de a porni masina, ce se intampla este ca se ajunge la un cilindru de blocare al aprinderii.
Probabil ati auzit discutandu-se despre supapa PCV, insa exista posibilitatea sa nu fi auzit cat de importanta este aceasta in ceea ce priveste motorul.
In timp, filtrul de aer se poate murdari si infunda, iar lipsa aerului poate afecta starea generala de functionare a masinii.
Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.
Toate masinile noi cu motor diesel, au in dotare diferite sisteme care sa combata poluarea, ori sunt echipate cu filtre de particule sau/si sistem Adblue.
Care sunt cele mai comune cauze care deterioreaza O-ringul. Vezi ce il poate afecta si evita situatii neplacute si costisitoare.
In 2020 353 de modele auto au fost rechemate in service, lucru care a afectat 38 de producatori la nivel global.
Manualul sau cartea masinii va ofera cele mai multe informatii despre masina. Unele dintre aceste beneficii fac referire la configurarea masinii.
Ce se intampla atunci cand evacuarea masinii nu se mai aude ca inainte? Vezi ce probleme ascunse poate avea masina ta in acest caz.
Ce face supapa EGR? Care sunt simptomele unei supape infundate, cum trebuie curatata si cate tipuri de EGR exista?
Arderea anormala a combustibilului poate sa apara din cauza fenomenului de detonatie sau din cauza unei aprinderi secundare.
Daca aveti o baterie mai nou si in continuare aveti probleme electrice, atunci este posibil ca alternatorul sa fie de vina.
Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.
In acest articol vom dezbate un subiect foarte discutat in domeniul auto. Diferentele dintre motorul Otto si motorul Diesel.
O spartura in parbriz poate aparea oricand, iar motivele pot fi numeroase: pietre care sar de la alte masini, schimbari de temperatura sau de presiune etc.
Un ulei multivascozitate este ideal pentru proprietarii atenti care isi doresc sa prelungeasca nu numai viata automobilului cat si performanele acestuia.
In urmatorul articol vom vorbi despre „plecarea din rampa”, mai exact despre cum se face. Dar sa o luam cu usor cu inceputul.
Senzorul galvanit de oxigen, denumit si sonda lambda are rolul de a determina nivelul de oxigen din gazele de evacuare emise si a transmite catre ECU.
Este atat de urata incat daca la Cernobal s-ar fi construit masini ar fi fost mai frumoase de atat, cu MULT.
BMW poarta mesajul simbolic chiar in numele sau: M din mijlocul acronimului care inseamna „Motoren” sau pe romaneste "motoare".
Acest cod se refera la eroarea circuitului bujiilor pre-incalzite (bujii incandescente) - circuit defect.
Acest cod se refera la eroarea circuitului "B" al bujiilor pre-incalzite (bujii incandescente).
Acest cod se refera la eroarea circuitului bujiilor pre-incalzite (bujii incandescente) - tensiune scazuta a circuitului.
Acest cod se refera la eroarea circuitului bujiilor pre-incalzite (bujii incandescente) - tensiune ridicata a circuitului.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login