De ce motorul diesel are mai putine turatii ca cel pe benzina?

De ce motorul diesel are mai putine turatii ca cel pe benzina?

Motorul diesel și cel pe benzină sunt cele mai comune tipuri de motoare utilizate în vehicule. În timp ce motorul pe benzină are un nivel ridicat de turații, motorul diesel funcționează la un nivel mai scăzut. Însă, de ce este acest lucru adevărat?

Să începem prin a examina diferența dintre aceste două tipuri de motoare. Motorul pe benzină utilizează o bujie de aprindere pentru a aprinde combustibilul în cilindru. Combustibilul este amestecat cu aerul și apoi aprins de scânteia produsă de bujie.

Pe de altă parte, motorul diesel utilizează comprimarea aerului pentru a aprinde combustibilul în cilindru. Combustibilul este pulverizat în cilindru, iar aerul este comprimat la o temperatură ridicată. Atunci când combustibilul este pulverizat în această atmosferă caldă și comprimată, se aprinde spontan. Acest proces are loc la un nivel mai scăzut de turație decât motorul pe benzină, de obicei între 1.000 și 4.000 de rotații pe minut.

Există mai multe motive pentru care motorul diesel funcționează la un nivel mai scăzut de turație decât motorul pe benzină. Un motiv este că, datorită procesului de aprindere prin comprimare, motorul diesel produce mai multă putere la niveluri mai scăzute de turație. Acest lucru este important pentru vehiculele care au nevoie de o putere mai mare la viteze reduse ( cuplu mai mare ), cum ar fi camioanele și vehiculele de lucru grele.

De asemenea, motorul diesel este mai eficient în utilizarea combustibilului decât motorul pe benzină. Acest lucru se datorează faptului că motorul diesel utilizează o rată de compresie mai mare decât motorul pe benzină, ceea ce înseamnă că poate extrage mai multă energie din fiecare picătură de combustibil utilizată. De asemenea, motorul diesel funcționează la un nivel mai scăzut de turație, ceea ce înseamnă că nu consumă atât de mult combustibil.

În concluzie, motorul diesel funcționează la un nivel mai scăzut de turație decât motorul pe benzină datorită procesului său de aprindere prin comprimare și a capacității sale de a produce mai multă putere la niveluri mai scăzute de turație. Acest lucru face motorul diesel mai potrivit pentru vehiculele care necesită o putere mai mare la viteze reduse, precum și mai eficient în utilizarea combustibilului.

Citeste si...
Motorul 1GD-FTV de la Toyota
Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri...

Motorul masinii nu mai porneste?
Motorul masinii nu mai porneste?

Imagineaza-ti ca este dimineata si te grabesti inspre lucru deoarece ai o intalnire importanta. Totul merge perfect pana in moment...

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989. Moto...

Motorul VW 2.5 litri TDI PD
Motorul VW 2.5 litri TDI PD

Modelul 2.5 R5 TDI PD este urmatoarea generatie de motor diesel de 2,5 litri in linie dupa modelul 2.5 R5 TDI. Motorul a salvat di...