Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri produse de Toyota. Motorul 1GD-FTV a devenit un inlocuitor pentru predecesorul sau - motorul de 3.0L 1KD-FTV.
Noul motor diesel de 2.8 litri a fost folosit la Toyota LandCruiser Prado si mai tarziu in alte SUV-uri Toyota precum Toyota Fortuner si Toyota Hilux.
1GD-FTV are un bloc cilindric traditional din fonta, fara captuseala. La fel ca 1KD, noul motor este de asemenea echipat cu doi arbori de echilibrare contra-rotitori. Unitatea de echilibrare este amplasata intr-o carcasa separata sub blocul motorului si este actionata de un lant din arborele cotit.
Unele versiuni ale motorului (de exemplu, in Toyota Hilux) nu au o unitate de echilibrare pentru reducerea costurilor.
Chiulasa este fabricata din aliaj de aluminiu. Exista 4 valve pe cilindru (doua valve de admisie si doua valve de evacuare) sau 16 valve total. Noul cap cilindric are un flux de aer mai bun si o forma imbunatatita a camerelor de combustie.
Pe varful capului exista doi arbori cu came (arbori de admisie si evacuare). Arborele cotit nu are o legatura directa cu arborii cu came. Lantul de sincronizare cu inaltimea de 8,0 mm este actionat de un pinion pe o pompa de combustibil de inalta presiune.
Arborele cotit actioneaza pompa de inalta presiune printr-un lant cu role cu un singur rand, cu o inaltime de 9.525 mm. Valvele sunt actionate de brate oscilante cu balamale, dotate cu tacheti hidraulici.
Motoarele GD sunt echipate cu sistem de injectie directa Common Rail. Presiunea in sistem este de 35-220 MPa. Acest numar impresionant este atins datorita pompei de inalta presiune HP5S. Toate componentele sistemului de alimentare cu combustibil sunt fabricate de Denso.
Motoarele 1GD au fost echipate cu turbine cu duze variabile (VNT), cunoscute si ca turbocompresoare cu geometrie variabila (VGT) si intercoolere de aer-aer.
Galeria de admisie are si valve care inchid si deschid unul din cele doua orificii de admisie pentru fiecare cilindru pentru a imbunatati procesul de ardere. Corpul clapetei este controlat electronic; supapa de acceleratie este actionata de un motor electric.
Specificatii motor 1GD-FTV: Motorul este fabricat de Toyota Motor Corporation din 2015 pana in prezent, blocul motor este din fonta si chiulasa din aluminiu. Motorul functioneaza cu motorina si vine cu un sistem de alimentare cu injectie directa Common rail care alimenteaza 4 cilindri asezati in linie.
- Rata compresiei: 15.6 :1
- Putere, HP :175 hp (130 kW)/3,400 rot/min
- Cuplu: 420-450 Nm/1400-2600 rot/min
- Ulei de motor recomandat: 0W-30 cu o capacitate de 7.5 litri.
Aplicabilitate: Toyota Land Cruiser Prado 150, Toyota Fortuner, Toyota HiAce, Toyota Hilux, Toyota Innova.
Problemele ale motorului 2.8 1GD-FTV si fiabilitatea motorului
Dieselul de 2.8L de la Toyota are inca o istorie scurta. Dar multi proprietari au intampinat deja unele probleme cu filtrul de particule diesel sau DPF si consumul ridicat de ulei de la primi km.
Dupa aceasta, a fost lansat noul upgrade al software-ului pentru a elimina aceste probleme. Doar timpul va spune cum va afecta fiabilitatea.
Seria diesel precedenta a devenit deja depasita in mai multi parametri - consumul de combustibil, zgomot, putere, emisii. 1GD-FTV este un motor modern si tehnologic avansat comparativ cu 1KD-FTV, dar specificatiile de performanta sunt modeste si toate avantajele sunt functionarea silentioasa si o calitate mai buna a emisiilor.
Sursa foto: mr4x4.com.au, hpdiesel.com.au