Motorul VW 2.5 litri TDI PD

Motorul VW 2.5 litri TDI PD

Modelul 2.5 R5 TDI PD este urmatoarea generatie de motor diesel de 2,5 litri in linie dupa modelul 2.5 R5 TDI. Motorul a salvat dimensiunile principale si configuratia, dar este noua dezvoltare.

Motorul este fabricat in intregime din aliaj de aluminiu. Exista un nou design al blocului cilindric fabricat dintr-un aliaj de aluminiu cu rezistenta ridicata.

Are fete de cilindru acoperite cu plasma, ceea ce inseamna ca nu exista placute de cilindru. In acest caz, este aproape imposibil sa reconstruim acest bloc de motor.

Motorul are o chiulasa proiectata cu flux incrucisat (orificiile de admisie si orificiile de evacuare se afla pe laturile opuse ale capului), ceea ce asigura un debit mai bun de combustibil si aer.

Capul cilindric are doua supape pe cilindru (10 supape total), tacheti si un arbore cu came unic pe partea de sus (SOHC). Cureaua de distributie a fost scoasa, iar acum exista un sistem al angrenajelor. Alternatorul, pompa cu turbina pentru servodirectie si compresorul de aer conditionat sunt conduse de asemenea si de sistemul angrenajelor.

Motorul are cea de-a doua generatie de injectoare de unitate Bosch Pumpe Düse (DP) actionate cu arbore cu came si injectie directa (sistem de injectie a pompei).

Gazele de esapament rotesc turbocompresorul cu geometrie variabila a turbinei (VTG) si aerul trece printr-un intercooler intr-un colector de admisie din aluminiu turnat.

Acest motor este echipat cu sistem de recirculare a gazelor de esapament si cu un racitor de recirculare a gazelor de esapament in mai multe variante.

Toata functionarea motorului este controlata de sistemul de management al motorului Bosch EDC 16 orientat pe cuplu. Diferenta maxima de putere intre varianta de 131 CP (96 kW) si varianta de 174 CP (128 kW) se datoreaza modificarilor software si designului turbocompresorului.

Aplicabilitate: Volkswagen Transporter (T5), 2004-2007 Volkswagen Touareg

Probleme ale motorului VW 2.5 litri TDI PD si fiabilitate

Motoarele TDI de 2,5 litri TDI nu sunt la fel de durabile ca si versiunea anterioara. Dar este un motor destul de bun si foarte fiabil daca faceti intretinerea bine.

Unii oameni aveau probleme la cilindru si la arborii cu came, dar mai des datorita folosirii uleiului gresit. Unele motoare au garniturile de etansare din cauciuc in compartimentul de combustibil din jurul injectorului si au scurgeri de motorina in ulei si au presiunea scazuta.

Sursa foto: youtube.com

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...