De ce nu trebuie sa ignori niciodata martorul Check-Engine

De ce nu trebuie sa ignori niciodata martorul Check-Engine

In trecut, autoturismele aveau un numar limitat de martori de bord si foarte multe probleme erau semnalizate prin aprinderea martorului Check-Engine. Cu tehnologiile actuale, aproape fiecare sistem sau piesa are incorporat un senzor care va arata un martor de bord luminos diferit atunci cand apare o defectiune. Cu toate acestea, martorul de bord Check-Engine ne indica de cele mai multe ori o problema destul de grava, chiar daca este una generala si consideram ca nu ar trebui sa ignoram niciodata acest martor si ar trebui sa identificam si remediem problema in timp util, inainte ca aceasta sa se agraveze.

In primul rand, trebuie sa stiti ca martorul de bord Check-Engine apare atunci cand sistemul identifica o defectiune sau o functionare necorespunzatoare la nivelul motorului dumneavoastra. In majoritatea cazurilor, putem continua sa conducem si nu vom provoca daune ireparabile imediat, dar in nici un caz nu trebuie sa ignoram acest semnal sau sa amanam prea mult o inspectie tehnica riguroasa.

In multe situatii, martorul apare si vehiculul continua sa functioneze in stare perfecta, fara sa transmita vreun semnal de defectiune sau probleme evidente. Desigur, poate fi vorba doar despre un senzor care nu mai functioneaza corespunzator si sa nu existe nici o defectiune, dar in acelasi timp poate fi vorba si despre o defectiune grava ce ar trebui remediata imediat.

Cele mai frecvente defectiuni care conduc la aparitia senzorului Check-Engine, care sunt minore si nu produc pagube grave au legatura cu proasta functionare a senzorului de oxigen sau a senzorului de masa-aer.

In alte situatii, poate fi vorba despre o bujie defecta sau uzata sau de un senzor care inregistreaza nivelul de emisii si care este murdar si nu mai functioneaza corect. De cele mai multe ori, aparitia martorului de bord Check-Engine nu este ceva foarte grav atat timp cat nu este acompaniata si de alte simptome prin care masina ne transmite aparitia unei defectiuni.

In cazul in care martorul se aprinde si clipeste continuu ar fi indicat sa ajungeti rapid la cel mai apropiat service auto sau sa opriti masina daca sunteti departe de oras si sa apelati de urgenta la o platforma. Atunci cand observam ca martorul clipeste de cele mai multe ori vor exista si alte simptome vizibile, iar performanta masinii va fi mult redusa, iar defectiunea este aproape cu siguranta una grava.

In cazul in care continuati sa conduceti masina in aceasta stare este foarte posibil sa cauzati daune ireparabile asupra motorului sau sa aveti de inlocuit la final piese foarte scumpe, cum ar fi convertorul catalitic sau sistemul AdBlue. De asemenea, urmariti toate simptomele masinii pentru a putea oferi detalii cat mai exact mecanicului dumneavoastra, asa incat toate posibilele defectiuni sa fie reparata.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...