De ce se opreste motorul daca dai prea repede drumul la ambreiaj?

De ce se opreste motorul daca dai prea repede drumul la ambreiaj?

In cazul in care te-ai intrebat vreodata de ce masina ta blocheaza sau opreste motorul atunci cand eliberezi ambreiajul autoturismului, in acest articol iti vom explica cauzele pentru care se intampla acest lucru si cum sa procedezi pentru a scapa de oprirea motorului. Masinile cu transmisie manuala sunt echipate cu o multime de functii si tehnologii care reactioneaza in moduri diferite in functie de actiunile soferului atunci cand este in trafic. Una dintre cele mai importante componente ale unei masini manuale este ambreiajul si sistemul de transmisie, iar folosirea acestuia este destul de dificila, mai ales cand sunteti la inceput drum.

Pedala de ambreiaj joaca un rol esential in asigurarea faptului ca cutia de viteze transmite motorului mesajul necesar asa incat motorul sa creasca sau sa scada turatiile, in functie de viteza pe care dorim sa o folosim. Acestea fiind spuse, este foarte important sa utilizam pedala de ambreiaj in mod corespunzator, sa o apasam atunci cand trebuie si cat trebuie, pentru a ne asigura ca putem conduce autoturismul nostru in conditii maxime de siguranta.

Ambreiajul este pozitionat intre motor si sistemul de transmisie, care are ca piesa principala cutia de viteze si care ne permite sa schimbam vitezele atunci cand apasam pedala de ambreiaj. In momentul in care facem aceasta operatiune, conexiunea dintre motor si transmisie este intrerupta. Este foarte important sa intelegem acest proces in mod corespunzator, pentru ca atunci cand ambreiajul este apasat nu avem posibilitatea de a accelera sau a frana, iar atunci cand lasam ambreiajul, daca nu procedam corespunzator, motorul se poate supra sau subtura.

De ce se opreste masina cand ambreiajul este eliberat?

In momentul in care pornim motorul autoturismului nostru acest functioneaza la relanti, la aproximativ 500-700 turatii, iar in cazul in care nu este atinsa aceasta turatie, motorul nu va putea porni. In momentul in care pornim de pe loc si cutia de viteze este in prima treapta, nu ar trebui sa eliberam ambreiajul sub 1500 de turatii, asa incat motorul sa nu moara. Este important sa intelegem ca atunci cand schimbam viteza, daca mergem in sus este important sa o schimbam la o turatie mai ridicata, asa incat in nou viteza sa fim intr-o turatie minima acceptata de aceasta si motorul sa nu moara. Mai mult, in momentul in care ridicam piciorul de pe ambreiaj ar trebui sa acceleram. Daca ridicam piciorul prea rapid sau nu apasam si acceleratia, motorul nu va avea posibilitatea sa transmita sarcina catre pedala de acceleratie si masina va pierde din putere.

Cum sa procedati atunci cand motorul masinii se opreste?

Atunci cand observati ca masina se opreste cand ambreiajul este eliberat, va trebui sa ascultati cu atentie motorul si sa observati un eventual comportament anormal. Identificati pe contorul care inregistreaza turatiile motorului nivelul de turatie dupa ce acesta s-a oprit, dupa care apasati ambreiajul si porniti din nou masina. Dupa ce ati realizat aceasta operatiune, inchideti radioul sau orice alta sursa de zgomot si ascultati cu atentie cum suna motorul pe acceleratie, iar in acest fel va veti da seama cand este momentul potrivit pentru a schimba viteza. In mod normal, nu va recomandam sa schimbati viteza niciodata sub 1800 de rpm, dar in functie de tipul de motor si felul in care conduceti puteti ajunge chiar si la 2500 rpm.

Simtiti punctul de cuplare al ambreiajului

Este foarte important sa incercati sa va dati seama care este punctul in care ambreiajul autoturismului dumneavoastra cupleaza. In functie de cat de noua este pedala si de tipul de ambreiaj pe care il aveti acesta va cupla mai jos sau mai sus. In aceasta situatie, stand pe loc, puteti apasa incet ambreiajul si sa vedeti unde incepe sa tremure atat cand apasati pedala, cat si atunci cand ridicati piciorul de pe ea. In acest mod, veti observa cu atentie unde este punctul in care se transfera energia catre acceleratie si va mult mai simplu sa schimbati vitezele.

Incercati sa porniti de pe loc

Atunci cand doriti sa porniti de pe loc, dupa ce ati pus schimbatorul in prima viteza, ridicati incet piciorul de pe pedala de ambreiaj pana cand aceasta incepe sa tremure, moment in care veti observa ca masina incepe sa se miste incet in fata, fara a apasa pedala de acceleratie. Acesta este punctul in care ambreiajul cupleaza si se transfera puterea catre acceleratie. Atunci cand schimbati vitezele, nu lasati niciodata ambreiajul inainte de a ajunge in acel punct, iar in acest fel nu veti avea nici o problema.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...