De la ce vine SAE?

De la ce vine SAE?

In cazul in care v-ati intrebat vreodata ce inseamna SAE, acesta este un acronim care vine de la Society of Automotive Engineers, o organizatie care are sediul in SUA si este formata dintr-o multitudine de ingineri din diferite industrii, inclusiv din domeniul auto. In momentul de fata, tot mai multe piese, echipamente si lichide din domeniul auto vin impreuna cu marcajul SAE, ceea ce inseamna ca acele obiecte sunt aprobate de catre SAE si ca respecta anumite standarde acceptate la nivel international.

Aceasta societate a fost fondata in anul 1905, deoarece piata auto era foarte putin reglementata si era nevoie de un grup de persoane de specialitate care sa hotarasca anumite reguli si unde ideile sa poata fi dezvoltate. Printre primi sustinatori ai acestei societati regasim nume mari precum Henry Ford, Thomas Edison sau Orville Wright.

In ceea ce priveste sculele si echipamentele folosite in momentul actual in service-urile auto si vandute in magazinele de specialitate, exista doua standarde internationale unanim acceptate. Primul este SAE, iar cel de al doilea este sistemul metric. SAR, care mai este denumit si standardul este utilizat in cazul majoritatii modelelor din SUA, in timp ce sistemul metric se aplica vehiculelor straine sau produse pe alte continentele. Cele mai des intalnite diferente le regasim la tipul si modelul prizelor si la seturile de chei.

Spre exemplu, daca luam in considerare uneltele si sculele auto, in cazul sistemului SAE acestea sunt masurate in inch si fractiuni de inchi, in timp ce in sistemul metric se folosesc milimetri. Acestea fiind spuse, nu trebuie sa ne miram daca in Europa vom da de un fel de numaratoare si cand vom ajunge in SUA vom constata ca acestia folosesc un alt tip de numaratoare, chiar daca sistemele sunt foarte asemanatoare si modul de lucru este la fel.

In multe cazuri, diferentele sunt asa de mici intre echipamente incat piesele pot fi interschimbabile sau sunt suficient de apropiate pentru a isi putea face treaba. Acestea fiind spuse, este foarte probabil sa puteti utiliza echipamente asemantoare in majoritatea situatiilor si acestea sa functioneze fara probleme, dar asta nu inseamna ca intotdeauna lucrurile vor merge la fel de usor.

O alta situatie reglementata de catre SAE, pe care in mod normal fiecare sofer ar trebui sa o cunoasca, face referire la codurile care clasifica uleiurile de motor. Rolul organizatiei este de a verifica respectarea standardelor de vascozitate si alte calitati ale uleiurilor de motor. In cazul in care un ulei de motor este recomandat pentru iarna, dar acesta ingheata la minus 5 grade celsius sau are o vascozitate care sa reziste la o temperatura de 250 de grade, dar acesta se arde la 150 de grade celsius, cel mai probabil uleiul nu respecta standardele de calitate si SAE are rolul de a identifica aceste situatii.

Nu in ultimul rand, o situatie mai putin cunoscuta este reglementarea SAE in ceea ce priveste puterea nominala in cai putere a oricarui motor. Conform reglementarilor si protocoalelor acceptate in 2004, intre motoarele a doua autoturisme care sunt de acelasi model, nu este permisa o diferenta mai mare de 1% atunci cand este verificata puterea de iesire cu ajutorul unui dinamometru. Aceasta desemnare se face prin intermediul unei companii terte, acreditata de catre SAE, care realizeaza o evaluare obiectiva, inainte de a lua o decizie.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...