Despre motorul 1GR-FE de la Toyota

Despre motorul 1GR-FE de la Toyota

1GR-FE este un motor pe benzina de 4 litri V6 proiectat de Toyota pentru SUV-uri si pick-up-uri RWD / 4WD. Acest membru de 4.0 litri din familia de motoare Toyota GR, impreuna cu motorul 2GR-FE de 3.5 litri, au inlocuit motoarele anterioare MZ V6.

Modelul 1GR a fost disponibil pentru prima data in 2002 in Toyota 4Runner si Land Cruiser Prado. Dupa actualizarea in 2009 (Dual VVT-i 1GR-FE), motorul isi continua viata si este inca folosit in unele vehicule Toyota si Lexus, cum ar fi Toyota Tundra si Lexus GX 400.

Motorul 1GR are un bloc de cilindri din aluminiu cu unghi drept, de 60 grade, cu garnituri din fonta. In interiorul blocului motor exista un arbore cotit din otel forjat, cu noua contragreutati si patru jgheaburi principale, tije de forfecare forjate si pistoane din aliaj de aluminiu.

Motorul utilizeaza jeturi de ulei montate in interiorul blocului de motor care pulverizeaza uleiul spre partea inferioara a pistoanelor pentru reducerea temperaturii. Pragurile pistonului au o acoperire cu rasina pentru a reduce frecarea.

Motorul are chiulasa din aluminiu. Arborii cu came situati deasupra capului cilindric sunt actionati de lantul de distributie primar si secundar. Lantul primar de distributie actioneaza arborii cu came si apoi arborele cu came de admisie actioneaza arborele cu came prin canalul secundar.

Primul motor 1GR-FE (pana in anul modelului 2009) a avut sincronizarea variabila a valvelor (VVT-i) de pe admisie. Capetele cilindrilor pentru acest motor au patru valve pe cilindru. Valvele sunt actionate prin intermediul tachetilor de ridicare a valvelor de tip "shimless". Capetele sunt acoperite cu capace de cilindru din aluminiu.

Exista un colector de admisie din plastic montat pe partea superioara a motorului. Admisia este echipata cu sistemul de control al inductiei acustice Toyota (ACIS). Controlul special al aerului din valve variaza lungimea efectiva a galeriei de admisie in functie de turatia motorului si optimizeaza iesirile motorului.

Se aplica, de asemenea, sistemul Sistemul Electronic de Control al Acceleratiei Toyota - inteligent (ETCS-i). Motorul utilizeaza un sistem secvential de injectie a combustibilului cu duze de combustibil cu douasprezece gauri pentru fiecare cilindru.

Aprinderea este aprinderea DIS de la Toyota. Fiecare cilindru are bobina individuala de aprindere integrata in capacul bujiei. Fiecare cap este prevazut cu un colector de evacuare din otel inoxidabil (antet) cu un convertor catalitic integrat cu trei cai ceramice.

Citeste si despre: motorul 1UZ-FE de la Toyota

VVT-i 1GR-FE dual

In 2009, Toyota a inceput productia versiunii imbunatatite 1GR - motorul dual VVT-i 1GR-FE. Aceasta versiune ofera nu numai sistemul variabil de admisie si de evacuare a supapelor, ci si modificarile semnificative ale componentelor mecanice. Partea inferioara a motorului a primit un nou arbore cotit cu cinci greutati de echilibru, pistoanele cu forma optimizata au produs raportul de comprimare 10,4: 1 fata de 10,0: 1.

De asemenea, motorul a fost primit capete de cilindri reproiectati. Carcasa arborelui cu came este acum separata, iar valvele sunt actionate de brate cu oscilante cu rulment cu ac integrate. Supapa este echipata cu dispozitive de reglaj hidraulic.

Presiunea din sistemul de injectie a fost ridicata de la 284 kPa pana la 324 kPa. Pozitia duzei injectorului se apropie mai mult de supapele de admisie. In sistemul de admisie, sistemul ACIS a fost omis. Exista un distribuitor simplu de admisie din material plastic si un corp de acceleratie controlat electronic (ETCS-i). Bujiile de nichel au fost inlocuite cu bujii cu varf de iridiu (Denso SK20HR11). VVT-i 1GR dual are anteturi noi (colectoare de evacuare).

Ulei de motor recomandat: 5W-30.

Capacitate: 5.2 litri.

Aplicabilitate

Toyota 4Runner/Hilux Surf, Toyota FJ Cruiser, Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser 200, Toyota Land Cruiser Prado 120/150, Toyota Tacoma, Toyota Tundra, Toyota Fortuner, Lexus GX 400.

Problemele ale motorului 1GR-FE si fiabilitate 

Fiabilitatea modelului 1GR-FE nu este cea mai buna parte a acelui motor si nu este potrivita in special pentru un camion de lucru sau un SUV de familie. Blocul motor al 1GR-FE are garnituri de cilindru subtiri speciale.

Peretii lor subtiri fac imposibila montarea blocului si reconstruirea unui motor cu o suprafata deteriorata a peretelui cilindrului. Eroarea comuna pentru un motor relativ de mare viteza 1GR (aproape 200.000 de km) este o garnitura de etansare a capului.

Pompa de apa este un punct slab; longevitatea este de aproximativ 70.000 de km. De aceea, acordati o atentie deosebita conditiei sistemului de racire. Motorul dual VVT-i 1GR este mai lin si mai silentios decat primele motoare 1GR-FE. De asemenea, motoarele simple VVT-i au avut mereu probleme cu bobinele de aprindere.

Ca un motor modern, 1GR necesita o intretinere corespunzatoare, combustibil de inalta calitate si ulei de motor. Longevitatea motorului este de peste 300.000 de km. Dupa aceasta linie, majoritatea motoarelor 1GR au nevoie de un nou bloc de cilindri.

Citeste si despre: motorul 8AR-FTS de la Toyota

Sursa foto: australiancar.reviews, tv2engineandgearbox.co.za, magnusonsuperchargers.com

Articole similare

Sunt cauciucurile pentru toate anotimpurile intr-adevar bune pentru orice anotimp ?

Motorul Nissan QR20DE este un motor de 2.0 litri, care inlocuieste vechiul motor renumit SR20DE.

Acest cod se refera la eroarea supapei de control a presiunii de evacuare - performanta slaba.

TDI-ul de 2.0 litri a fost primul motor diesel Volkswagen cu patru supape pe cilindru utilizat in 2004 pe Golf si Passat.