Motorul de doi litri EA113 TFSI a aparut in 2004. A fost proiectat pe baza motorului cu aspiratie naturala VW 2.0 FSI cu injectie directa de combustibil. Principala diferenta dintre doua motoare este litera T, ceea ce inseamna - turbocompresor.
Aceasta nu este singura diferenta, bineinteles. Motorul a fost intarit pentru a mentine o putere mai mare. Motorul TFSI 2.0 are un bloc de cilindri din fonta in locul blocului de aluminiu.
In interiorul noului bloc de motor, exista doi arbori de echilibrare, un alt arbore cotit mai solid, pistoane noi si tije de legatura pentru un raport de compresie mai mic. Exista un cap de cilindru dublu cu 16 valve, montat pe partea superioara a blocului.
Capul cilindrului a primit arbori cu came noi, valve, arcuri de supape armate. Modelul 2.0 TFSI este echipat cu sistem de distribuire variabila a supapelor numai pentru arborele cu came, injectie directa a combustibilului, tacheti hidraulici.
Motorul utilizeaza turbocompresorul BorgWarner K03 (presiunea maxima este de 0,6 bari), care asigura un cuplu ridicat de la 1800 rpm. Versiunile mai puternice ale motorului sunt echipate cu un turbocompresor de inalta performanta - KKK K04.
Specificatii motor
- Producator: Plant Audi Hungaria Motor Kft. in Gyor
- Anii de productie: 2004-prezent
- Material bloc cilindru: Fonta
- Material chiulasa: Aluminiu
- Tipul combustibilului: Benzina
- Sistem de alimentare: Injectie directa
- Configuratie: In linie
- Numarul de cilindri: 4
- Supape pe cilindru: 4
- Schema de comanda a supapelor: DOHC
- Diametru, mm: 82.5
- Cursa, mm: 92.8
- Deplasare, cc: 1984
- Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi cu turbocompresor
- Rata compresiei: 10.5:1
- Putere, HP: 170-272(125-200kW)/4,300-6,000
- Cuplu: 270-350Nm/1,700-5,000
- Ordine de aprindere: 1-3-4-2
- Ulei de motor: 5W-30, 5W-40
- Capacitate ulei de motor, litri: 4.6
- Intervalul schimbului de ulei,: 20,000 km/12 luni
Aplicabilitate: Audi A3/S3, Audi A4, Audi A6, Audi TT/TTS, VW Jetta, VW Golf GTI/R, VW Tiguan, VW Scirocco, VW Passat B6, SEAT Leon FR Mk2, SEAT Leon Cupra, SEAT Altea, SEAT Toledo Mk3, SEAT Exeo.
Probleme ale motorului VW- Audi 2.0 TSI/TFSI si fiabilitate
- Consumul ridicat de ulei de motor. Este situatia obisnuita a masinilor, kilometrajul care depaseste media. Deseori, motivul sunt segmentii de piston grei sau supapa ventilatiei carterului.
- Bataile, se aud ca un motor diesel. Motivul este uzura dispozitivului de tensionare a lantului de distributie.
- Masina nu accelereaza la turatii ridicate. Aceasta problema se va rezolva prin inlocuirea impingatorului pompei de combustibil de inalta presiune.
- Pierderea puterii, accelerarea greoaie. Problema se gaseste mai des in supapa de bypass N249. Multi oameni prefera sa elimine supapa de bypass N249.
Sursa foto: vwvortex.com