Despre motorul H4Bt de la Renault

Despre motorul H4Bt de la Renault

Motorul H4Bt, cu turbocompresor cu 3 cilindri de 0.9 litri, a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Company (Renault a numit toate aceste motoare ca seria H si seria Nissan - HR). Motorul a combinat toate tehnologiile moderne disponibile pe segmentul de piata low-cost.

Renault a urmarit strategia de reducere a dimensiunilor in dezvoltarea motorului si utilizarea turbocompresorului pentru cresterea eficientei motorului.

Blocul cilindric din aliaj usor de aluminiu pentru reducerea greutatii. Chiulasa este de asemenea din aluminiu. Are doi arbori cu came si patru valve pe cilindru (12 valve total). Arborele cu came de admisie echipat cu sistem variabil de reglare al valvelor VVT.

Turbocompresorul cu geometrie fixa ​​este integrat in galeria de evacuare si combinat cu sistemul VVT asigura cuplu maxim la turatii reduse ale motorului si pe o banda larga de turatie (stimulul de presiune oferit de turbina fiind de 2,05 bar).

pe viata, pompa de ulei variabila,

Motorul este destul de puternic pentru masinile de clasa A si B mici. Noile decizii in proiectare au permis reducerea consumului de combustibil cu 25%, iar in acelasi timp, motorul respecta standardele europene de emisii Euro5 si Euro6 (motoare ecologice). Intervalele de service ale motorului au fost reduse, ceea ce reduce si costurile de intretinere.

motorul 1.6 dci de la Renault

Specificatii motor

Producator: Renault

Anii de productie: 2012- prezent

Material bloc cilindru: Aluminiu

Chiulasa: Aluminiu

Sistem de alimentare: Injectie de combustibil

Configuratie: In linie

Numarul de cilindri: 3

Supape pe cilindru: 4

Schema de comanda a supapelor: DOHC

Diametru, mm: 72.2

Cursa, mm: 73.1

Capacitate cilindrica, cc: 898

Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, turbocompresor

Rata compresiei: 9.5:1

Putere, HP: 90/5000 (66kW)

Cuplu: 135 Nm/2000-3500

Ordine de aprindere a cilindrilor: 1-3-2

Ulei de motor recomandat pentru 0.9 TCE: A3 / B4 RN0710 5w40 complet sintetic

Capacitate ulei de motor, litri: 4.1

Intervalul schimbului de ulei: 30,000 km sau 24 luni

Aplicabilitate 0.9 TCE

Renault Captur TCe, Renault Clio TCe / Clio Estate TCe, Renault Twingo TCe, Dacia Sandero II, Dacia Logan II, Dacia Logan MCV II, Dacia Sandero Stepway II, Smart ForTwo 90, Smart ForFour 90.

Probleme ale motorului Renault H4Bt 0.9 TCE si fiabilitate

Cureaua de accesorii si rola de tensionare trebuie sa fie intotdeauna inlocuite odata indepartate. Nu rulati motorul fara cureaua de accesorii, deoarece aceasta va distruge scripetele pentru accesorii ale arborelui cotit.

motorul D4F de la Renault

Sursa foto: imperialcarsupermarkets.co.uk, nationwide-cars.co.uk

Citeste si...
Despre motorul K7M 1.6 de la Renault
Despre motorul K7M 1.6 de la Renault

Motorul K7M este un motor de 1,6 litri bazat pe componentele K7J, cu alte cuvinte este versiunea mai puternica, care ofera un conf...

Despre motorul 1.5 dci de la Renault
Despre motorul 1.5 dci de la Renault

Familia de motoare turbo diesel K9K este rezultatul dezvoltarii comune a aliantei Renault-Nissan. Motoarele sunt disponibile in ve...

Despre motorul 1.6 dci de la Renault
Despre motorul 1.6 dci de la Renault

Motorul de 1,6 litri dCi 130 este un alt produs al Renault-Nissan Alliance, dezvoltat impreuna. Acest motor diesel cu patru cilind...

Renault Twingo I (1993-2007) pareri si probleme comune
Renault Twingo I (1993-2007) pareri si probleme comune

Renault Twingo este un autoturism cu patru locuri fabricat si comercializat de producatorul auto francez Renault, introdus in 1992...