Motorul H4Bt, cu turbocompresor cu 3 cilindri de 0.9 litri, a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Company (Renault a numit toate aceste motoare ca seria H si seria Nissan - HR). Motorul a combinat toate tehnologiile moderne disponibile pe segmentul de piata low-cost.
Renault a urmarit strategia de reducere a dimensiunilor in dezvoltarea motorului si utilizarea turbocompresorului pentru cresterea eficientei motorului.
Blocul cilindric din aliaj usor de aluminiu pentru reducerea greutatii. Chiulasa este de asemenea din aluminiu. Are doi arbori cu came si patru valve pe cilindru (12 valve total). Arborele cu came de admisie echipat cu sistem variabil de reglare al valvelor VVT.
Turbocompresorul cu geometrie fixa este integrat in galeria de evacuare si combinat cu sistemul VVT asigura cuplu maxim la turatii reduse ale motorului si pe o banda larga de turatie (stimulul de presiune oferit de turbina fiind de 2,05 bar).
pe viata, pompa de ulei variabila,
Motorul este destul de puternic pentru masinile de clasa A si B mici. Noile decizii in proiectare au permis reducerea consumului de combustibil cu 25%, iar in acelasi timp, motorul respecta standardele europene de emisii Euro5 si Euro6 (motoare ecologice). Intervalele de service ale motorului au fost reduse, ceea ce reduce si costurile de intretinere.
motorul 1.6 dci de la Renault
Specificatii motor
Producator: Renault
Anii de productie: 2012- prezent
Material bloc cilindru: Aluminiu
Chiulasa: Aluminiu
Sistem de alimentare: Injectie de combustibil
Configuratie: In linie
Numarul de cilindri: 3
Supape pe cilindru: 4
Schema de comanda a supapelor: DOHC
Diametru, mm: 72.2
Cursa, mm: 73.1
Capacitate cilindrica, cc: 898
Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, turbocompresor
Rata compresiei: 9.5:1
Putere, HP: 90/5000 (66kW)
Cuplu: 135 Nm/2000-3500
Ordine de aprindere a cilindrilor: 1-3-2
Ulei de motor recomandat pentru 0.9 TCE: A3 / B4 RN0710 5w40 complet sintetic
Capacitate ulei de motor, litri: 4.1
Intervalul schimbului de ulei: 30,000 km sau 24 luni
Aplicabilitate 0.9 TCE
Renault Captur TCe, Renault Clio TCe / Clio Estate TCe, Renault Twingo TCe, Dacia Sandero II, Dacia Logan II, Dacia Logan MCV II, Dacia Sandero Stepway II, Smart ForTwo 90, Smart ForFour 90.
Probleme ale motorului Renault H4Bt 0.9 TCE si fiabilitate
Cureaua de accesorii si rola de tensionare trebuie sa fie intotdeauna inlocuite odata indepartate. Nu rulati motorul fara cureaua de accesorii, deoarece aceasta va distruge scripetele pentru accesorii ale arborelui cotit.
motorul D4F de la Renault
Sursa foto: imperialcarsupermarkets.co.uk, nationwide-cars.co.uk
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!